וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הסירה את רוב הסנקציות הכלכליות על סודאן

וושינגטון ציינה את התקדמותה של חרטום בסוגיות של לוחמה טרור וזכויות אדם, אולם הותירה את המדינה האפריקנית ברשימת המדינות התומכות טרור. שליטה של סודאן עדיין מבוקש בהאג בגין פשעי מלחמה

נשיא סודאן בפסגת הליגה הערבית בים המלח, ירדן, 29 במרץ 2017. רויטרס
מבוקש בגין פשעי מלחמה. נשיא סודאן אל-בשיר/רויטרס

ארצות הברית הסירה אתמול (שישי) את רוב הסנקציות הכלכליות שהטילה על סודאן לפני שני עשורים, על אף שהמדינה האפריקנית נותרה ברשימת המדינות התומכות בטרור.

בוושינגטון אומרים כי חרטום רשמה התקדמות בסוגיות המלחמה בטרור ובזכויות אדם, כחלק מתהליך שהחל בתחילת השנה, עוד בממשלו הקודם של ברק אובמה. סודאן גם הוסרה מצו ההגירה החדש של הנשיא דונלד טראמפ, שבו נכללה במתכונתו הראשונה.

ארגוני זכויות אדם התנגדו להקלה בעיצומים הכלכליים על סודאן, בין היתר לנוכח העובדה שנשיאה עומר אל-בשיר נותר מבוקש על ידי בית הדין הפלילי הבינלאומי בגין פשעי מלחמה בחבל דארפור.

עוד ידיעות מהעולם
רבבות הפגינו במדריד למען אחדות ספרד: "קטלוניה, אנחנו אוהבים אותך"
עם גנרטורים מיושנים ומתנדבים: פורטו ריקו מתקשה לשרוד אחרי "מריה"

במחלקת המדינה ציינו כי סודאן רשמה צעדים חיוביים שאפשרו את ההקלה בסנקציות, אך "נדרשת התקדמות נוספת".

ארצות הברית הטילה סנקציות על סודאן לראשונה ב-1997, מאחר שהיא אירחה בשטחה פעילי טרור, בהם מנהיג אל-קאעדה אוסמה בן לאדן. סנקציות נוספות הוטלו עליה ב-2006, בעקבות המלחמה בחבל דארפור.

אנדרו פרסוו, מארגון משמר זכויות האדם, אמר כי הסרת הסנקציות מעל סודאן "שולחת מסר מוטעה" מאחר שהמדינה "התקדמה מעט מאוד בנושא זכויות אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully