וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד הכי יפה בגן: מערכת החינוך בשבדיה נגד הכפייה המגדרית

בגני הילדים במדינה המוגדרת במקום הרביעי מבחינת צמצום הפערים בין גברים לנשים, נפרדו מהמילים "ילד ו"ילדה" ובכל פינות המשחקים יש קוביות וגם בובות. מחקר שהתפרסם לאחרונה מזהיר כי כפייה של התנהגות לפי נורמות מגדריות עלולה לגרום לנזק נפשי ופיזי

בובות בעלות שייכות מגדרית ניטרלית בשבדיה. AP
בובות בעלות שייכות מגדרית ניטרלית בגן ילדים בשבדיה/AP

מהרגע שבו נולדים ילדים, המגדר שלהם קובע באופן כמעט ודאי את הדרך שבה הם יתלבשו, את הצעצועים שבם ישחקו ולבסוף את הדרך שעלי פיה מצופה מהם להתנהג בחברה. כמה בתי ספר וגנים בשבדיה מנסים כעת לבטל את הנורמות המגדריות המקובלות בעזרת תכנית לימודים נייטרלית מבחינה מגדרית. באותם גני ילדים אין אזורים מוגדרים למשחק בבובות או לבנייה בקוביות לדוגמה. הצעצועים מפוזרים ברחבי הגן כדי ליצור סביבה שבה ישחקו ילדים וילדות יחדיו.

באותם מוסדות לימוד בשבדיה לקחו את רעיון טשטוש ההגדרות המגדריות צעד אחד רחוק יותר. מעבר לרצון לאפשר התעניינות במשחקים ללא השתייכות מגדרית, הצוות החינוכי ביטל את השימוש במילים "ילד ו"ילדה", ומשתדל לקרוא לכל אחד בשמו או בכינוי הגוף "HEN" שהוא ניטרלי מבחינה מגדרית בשפה השבדית. בנוסף, בגני הילדים נעשה שימוש בבובות ללא סממנים מגדריים מובחנים וכן שירים וסיפורים המושמעים לילדים לא מבטאים חלוקת תפקידים מגדרית.

מחקר חדש שנערך בקרב ילדים וילדות בני עשר ב-15 מדינות ברחבי העולם מצא כי כפיית מגדר על ילדים צעירים יכול להוות גורם משפיע על פיתוח בעיות נפשיות וגופניות בגילאים מאוחרים יותר. החוקרים מצאו כי כפיית המגדר על ילדים עלולה להוביל בעתיד לשימוש מוגבר בסמים, לחשיפה לפגיעות מיניות ואף להתאבדות. בשבדיה, הממוקמת כרביעית בעולם מבחינת שוויון מגדרי, נחקק חוק בשנת 1998 לפיו יש לפעול לשיוויון מגדרי בתכנית הלימודים במערכת החינוך.

עוד בוואלה! NEWS:
בילה שעות בקזינו ו"התלבש כמו היפי": פרטים חדשים על היורה מווגאס
בגיבוי רוסיה וטורקיה: החל המבצע לשחרור אידליב שבסוריה
הרצח בצוללת בדנמרק: אותרו ראשה ורגליה של העיתונאית השבדית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully