וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכפר קאסם מתנערים מהאשמות לטרור: "לא כל רצח יהודי הוא פיגוע"

ביממה שלאחר רצח ראובן שמרלינג, שגופתו נמצאה בעיר עם סימני אלימות, טוענים התושבים כי מדובר בסכסוך כספי שיכול היה לקרות בכל מקום: "הרצח הזה הוא אבידה גדולה עבורנו". נתניהו: "נעשה הכל כדי להביא לדין את הרוצח". משפחתו של שמרלינג: "אין ספק שמדובר ברצח לאומני"

עריכה: אביעד בללי צילום: TPS

בכפר קאסם דחו אמש (חמישי) את ההאשמות כי רצח ראובן שמרלינג, תושב אלקנה שנמצא אתמול ללא רוח חיים בעיר, הוא פיגוע לאומני. גופתו של שמרלינג, שעמד לחגוג את יום הולדתו ה-70, נמצאה על ידי בנו עם סימני אלימות עליה.

"כל איש עסקים שנכנס לכפר קאסם הופך להיות חלק ממנה ולכן הרצח המתועב הזה הוא אבידה גדולה עבורנו", אמר לוואלה! NEWS עאדל באדיר, ראש עיריית כפר קאסם. "החקירה בראשיתה, ואנו ממתינים כמו כולם לתוצאותיה, אם כי נראה שמדובר בסכסוך כספי שיכול לקרות בכל מקום, ועל פניו החשודים אינם תושבי המקום. אנחנו מקווים שהמשטרה תסיים את החקירה כמה שיותר מהר והרשויות בכדי למצות את הדין עם הפושעים".

הלווייתו של שמרלינג תתקיים מחר באלקנה. בעמוד הפייסבוק של ראש הממשלה בנימין נתניהו נכתב: "אנחנו נעשה הכל כדי להביא לדין את מי שביצע את הרצח המזעזע הזה".

גופת גבר יהודי בן 70 נמצאה באזור התעשייה בכפר קאסם, 4 באוקטובר 2017. תצפית TPS
זירת הרצח בכפר קאסם, שלשום/תצפית TPS
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נרצח ערב יום הולדתו ה-70. ראובן שמרלינג/מערכת וואלה!, צילום מסך

באדיר הוסיף כי "כפר קאסם הייתה ותישאר עיר שבה מנהלים עסקים משותפים וחיים בשותפות יהודים, ערבים ופלסטינים ביחד, עובדים יחד, חיים ביחד ועושים עסקים יחד".

עו"ד תושב כפר קסאם, שביקש שלא להזדהות, אמר כי "לקחי העבר מוכיחים שאין לתת כותרות למקרה כזה או אחר בטרם חקירת המשטרה הושלמה ונקבעו מאפייני האירוע. לא כל יהודי שגופתו נמצאה במרכז ישוב ערבי נרצח על רקע לאומני, אם בכלל. יש לאפשר לגורמי המקצוע לחקור ואז להסיק מסקנות.

"קל מאוד להאשים ציבור שלם במקרה המזעזע הזה שטרם התבררו מאפייניו. רוב תושבי העיר כפר קסאם מגנים אלימות מכל סוג שהיא הן בתוך החברה הערבית והן מחוצה לה. כל אדם שיצא לעבודתו ולא שב לביתו זה מקרה מצער ומיותר כמו המקרה הזה".

גופת גבר יהודי בן 70 נמצאה באזור התעשייה בכפר קאסם, 4 באוקטובר 2017. תצפית TPS
זירת הרצח, אתמול/תצפית TPS
עאדל בדיר, ראש עיריית כפר קאסם. אבי כהן
ראש עיריית כפר קאסם עאדל באדיר/אבי כהן

ח"כ עיסוואי פריג' (מרצ), המתגורר בכפר קאסם, מסר היום כי "מי שמכפיש את תושבי כפר קאסם הם עכברים שיוצאים מן החורים ומחכים להזדמנות כדי להכפיש. כל רצח באשר הוא ראוי לגינוי ואנחנו מגנים ודוחים אותו, לא משנה אם הוא בכפר קאסם או בכל מקום אחר. ראש העיר והתושבים בכפר קאסם מתייחסים בחומרה למקרה האחרון שהיה אתמולף. אנחנו מוקיעים ומגנים את הרצח".

פריג' הוסיף כי "מודל החיים שהתפתח בכפר קאסם בין יהודים לערבים בשנים האחרונות ראוי לחיקוי, יש מערכת יחסים עסקית, חברית ומסחרית בין יהודים וערבים שהיא מודל שממש צריך לדבר עליו. צר לי מאוד שכמה גורמים קיצוניים שהם פסולים בעיניי מחכים בכל הזדמנות בכדי לקחת כל מגע בין יהודים לערבים לסוגיה לאומית".

בני משפחת שמרלינג. באדיבות המשפחה
שמרלינג עם רעייתו, בנו, כלתו ונכדיו/באדיבות המשפחה

"הייתי בקשר עם המשטרה והתושבים ועם כל מי שיש לו נגיעה לנושא ולהבנתי מדובר באירוע פלילי שהוא גם פסול. אנחנו פועלים עם המשטרה כדי לגלות בהקדם האפשרי ולעשות כל מה שצריך בכדי להגיע אל הפושעים הרוצחים הללו, ידנו מושטת לכל שיתוף פעולה אפשרי והדברים האלה מקבלים ביטוי הן בשטח והן באמירות שלנו.

"אין לי ספק שלאף תושב בכפר קאסם אין נגיעה למקרה, תושבי כפר קאסם יודעים היטב את חשיבות הקשר העסקי והחברי שהתפתח בין המגזרים. כפר קאסם זה לב מדינת ישראל. זה לא צפון זה לא דרום זה תל אביב זה מרכז מדינת ישראל, די לקחת את זה למקומות אפלים. כל מי שדוחף לבדלנות ולריחוק - אני אומר, לו כנס מיד לחור שלך, אנחנו הרוב שאמנם דומם אבל בחרנו לחיות יחד ויודעים שעתידנו יחד ונעשה הכל בכדי לשמר זאת, ולא ניתן למיעוט משני הצדדים לקחת אותנו למקומות אסורים".

משפחתו של שמרלינג מסרה הערב כי "המשפחה המומה ואבלה על הירצחו של בעל, אב וסב אהוב. למשפחה אין ספק כי מדובר ברצח נתעב על רקע לאומני. ראובן (מוטי) שמרלינג ז"ל היה אדם אהוב, איש חסד לכל נצרך ללא הבדל. היה מוקד של שמחה והפיץ אור בכל מסגרת".

"אדם שתרם ממרצו ופועלו לטובת הקהילה והיה נכון להושיט יד לעזרה לכל נזקק בכל עת ורבות מהפעמים עשה זאת בסתר. שימש כחזן בבתי הכנסת באלקנה בתפילות הימים הנוראים והקהילה נרגשה מקולו ותפילתו היוצאת מן הלב. נלקחו מאתנו ביום הולדתו ה-70 כשכל המשפחה המורחבת מתכנסת לחוג את החג. מסיבת הולדתו הפכה לצערנו ליום אבלנו", מסרה המשפחה.

(עדכון ראשון: 21:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully