וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זו לא עיר החטאים, זו עיר האורות": כשווגאס הפכה לקהילה מחבקת

עמרי נחמיאס, שליח וואלה! NEWS ללאס וגאס

5.10.2017 / 0:35

גם כשהיא מנסה לחזור לשגרה, הזוגות שמצטלמים לחתונתם עושים זאת כשלרגליהם פרחים לזכר הקורבנות. שלטי ההימורים התחלפו בקריאות לתרום דם ו"התפללו למען לאס וגאס" - ועמדת חיבוקים אחת פועלת סביב השעון

צילום רויטרס, עריכה: טל רזניק

בכניסה לעיר לאס וגאס ממוקם שלט חוצות איקוני עם הכיתוב "ברוכים הבאים ללאס וגאס המופלאה", אשר מהווה אטרקציה תיירותית ומוקד עלייה לרגל. אחרי הטבח שאירע השבוע מחוץ למלון ה"מנדליי ביי", הפך השלט לאבן שואבת עבור תושבים ותיירים שהגיעו למקום, הדליקו נרות והניחו זרי פרחים ובלונים.

הלילה, כחלק מהחזרה לשגרה בעיר, כבר ניתן היה למצוא שם כפילים של אלביס שהסתובבו לצד חתנים וכלות ביום חופתם, אשר הגיעו להצטלם על רקע השלט, כאשר לרגליהם עדיין ניתן להבחין בבירור בזרי הפרחים שהונחו במקום לאות כבוד לקורבנות.

וירג'יניה ובעלה אלכס, תושבי ממפיס, טנסי, הגיעו להצטלם במקום. "הגענו לעיר ביום ראשון בבוקר, לפני הירי", מספרת ווירג'יניה. "אתמול לא כל כך יצאנו מהמלון אבל היום התחושה השתפרה. יש הרגשה שהעיר חוזרת לעצמה".

עוד בנושא:
מאות יריות ושוטרים מבוהלים: תיעוד חדש מהטבח בלאס וגאס
תמונות הרובים מהטבח בווגאס פורסמו: "הירי נמשך בין 9 ל-11 דקות"
קרקס מכונות המזל ממשיך לפעול בין פנסי הניידות: וגאס חוגגת בלב כבד

דגלים בחצי התורן בלאס וגאס אחרי הטבח 4.10.17. עמרי נחמיאס, מערכת וואלה! NEWS
דגלים שהורדו לחצי התורן/מערכת וואלה! NEWS, עמרי נחמיאס
מתאבלים לאחר הירי בלאס וגאס, אוקטובר 2017. רויטרס
עצרת הזיכרון, הלילה/רויטרס

אם וגאס היא מקום מעט ביזארי ביומיום, ההתרחשויות בימים האחרונים העצימו זאת פי כמה. מצד אחד, הרצון לחזור לשגרה, אל העיר המסמלת חופש, בילויים והימורים. מן הצד השני, נוכחות כבדה וחריגה של כוחות ביטחון לצד שלטים הקוראים לתרום דם, ושלטי חוצות עם הסיסמה "התפללו למען לאס וגאס".

שדרות לאס וגאס, השדרות המרכזיות בעיר, נפתחו מוקדם יותר תנועה, סימן נוסף לכך שהעניינים שבים למסלולם, אחרי שבמשך 48 שעות היה זה בלתי אפשרי לנהוג בקטע הדרומי של הכביש, ואלפי האורחים במלונות הסמוכים למקום הירי נאלצו לעשות את ההליכה הזו ברגל. גם החסימות מחוץ למלון ה"מנדליי ביי" הוסרו ברובן, אם כי לא במלואן. בהתאם לכך, נוכחות המשטרה במקום הצטמצמה באופן משמעותי. בלובי של המלון שבו השתכן הרוצח סטיבן פאדוק ניגנה הלילה להקה. אמנם המוזיקה הייתה מוזיקת ג'אז רגועה, ובכל זאת - קשה שלא לשים לב לשינוי מן השקט שאפף את המקום ביום שני בלילה.

בכנסייה סמוכה, נערכה הלילה עצרת תפילה לזכר הקורבנות. כ-300 אנשים, בהם תושבים מקומיים לצד חברים ומכרים של הקורבנות הגיעו לתפילה אמוציונלית, במהלכה הם בכו, התחבקו זו עם זה, ושרו שירים. "זאת הקהילה שלי, וזה פשוט חימם לי את הלב להיות פה הלילה ולהרגיש את החיבוק הזה, להבין שכולנו ביחד", מספרת ג'סי, תושבת העיר שאחייניתה נקלעה שלשום לזירת האירוע. גם בית החולים בעיר הוצף בתמיכה מן הקהילה המקומית. בקומת הכניסה של המבנה ניתן היה להבחין בתושבים שפתחו עמדה לחלוקת חיבוקים חינם לכל דורש, כאשר מדי פעם יוצא בן משפחה של אחד הפצועים או הקורבנות ממרר בבכי ומתקבל בדוכן החיבוקים בזרועות פתוחות, תרתי משמע.

פינת חיבוקים בלאס וגאס, אוקטובר 2017. עמרי נחמיאס, מערכת וואלה! NEWS
עמדת חיבוקים פעילה/מערכת וואלה! NEWS, עמרי נחמיאס

לא רחוק משם, עומדים כמה מתושבי העיר עם שלטים "הסעה חינם לכל דורש". קרלוס, אשר משמש ביומיום נהג הסעות, מספר כי נקלע ביום ראשון בלילה לאזור הירי, והחל לחלץ משם אנשים במכונית שלו. "זה פשוט הרגיש כמו צונאמי אנושי", הוא מספר. "אנשים ברחו משם, והיה קשה מאוד לתפוס שם מונית. שלא לדבר על זה שאנשים רבים השאירו מאחוריהם את התיקים והארנקים". לדבריו, "במשך שמונה שעות הסעתי ברצף אנשים לבית המלון שלהם בהתנדבות, הייתי שם עד השעה 5:00 לפנות בוקר. בסך הכל, נהגתי 16 שעות ביום הזה. לא שאלתי אף אחד אם יש לו כסף, פשוט אספתי את כל מי שיכולתי".

"אומרים שלאס וגאס היא עיר החטאים", מסכם קרלוס, "אבל ביממה האחרונה, בהתנהלות שלנו בתור קהילה, הוכחנו שאנחנו עיר האורות".

(עדכון ראשון: 21:40)

מתאבלים לאחר הירי בלאס וגאס, אוקטובר 2017. רויטרס
מתאבלים לאחר הירי בלאס וגאס, אוקטובר 2017/רויטרס
מתאבלים לאחר הירי בלאס וגאס, אוקטובר 2017. רויטרס
מתאבלים לאחר הירי בלאס וגאס, אוקטובר 2017/רויטרס
מתאבלים לאחר הירי בלאס וגאס, אוקטובר 2017. רויטרס
מתאבלים לאחר הירי בלאס וגאס, אוקטובר 2017/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully