וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונות הרובים מהטבח בווגאס פורסמו: "הירי נמשך בין 9 ל-11 דקות"

עמרי נחמיאס, שליח וואלה! NEWS ללאס וגאס

4.10.2017 / 4:36

בתמונות נראים כמה מהרובים על השטיח, לאחר שסטיבן פאדוק ירה מחלון חדרו שבמלון מנדליי ביי, גבה את חייהם של 58 בני אדם והתאבד.

צילום: רויטרס, CNN, עריכת וידאו: ניר חן

תמונות ראשונות של הרובים שימשו לטבח בלאס וגאס פורסמו אמש (שלישי), יממה לאחר הירי האוטומטי שגבה את חייהם של 58 בני אדם לפחות. בתמונות נראים תרמילים וקליעים על השטיח בחדר המלון "מנדליי ביי" בקומה ה-32, שממנה פתח סטיבן פאדוק בירי אתמול. במשטרה עדיין מעריכים כי פאדוק פעל לבד, מה שמקשה על איתור המניע שלו.

שריף המחוז ג'ו לומברדו כי הירי נמשך תשע דקות תמימות, וכי בחדרו של פאדוק נמצאו מצלמות. "החומר בידי ה-FBI", השיב כשנשאל אם הירי תועד. "35 אלף אנשים תרמו עד כה 3.7 מיליון דולר. אתמול התקשר אלי מישהו ותרם 500 אלף דולר", אמר. "אנחנו עדיין זקוקים למשאבים כדי לכסות את עלויות הטיפול הרפואי והניתוחים של הפצועים".

הנשק בו השתמש ביורה ממלון המנדליי ביי באירוע הירי בלאס וגאס אמש, 3 באוקטובר 2017. משטרת לאס וגאס, מערכת וואלה! NEWS
הנשק בו השתמש ביורה ממלון המנדליי ביי באירוע הירי בלאס וגאס אמש, 3 באוקטובר 2017/מערכת וואלה! NEWS, משטרת לאס וגאס

סגן השריף במשטרת לאס וגאס קווין מקמאהיל כי פאדוק הציב שתי מצלמות במסדרון מחוץ לחדרו ואחת נוספת עינית הדלת, על מנת שיוכל לראות את מי שמגיע אל החדר. הוא הוסיף על דבריו של השריף כי הירי נמשך בין תשע ל-11 דקות, לסירוגין, וכי כשספק הירי המתינו השוטרים מחוץ לחדר להגעת צוות ימ"מ. זאת, הסביר, מכיוון שעם הספקת הירי הוגדרה התקרית כ"התבצרות" ולא כ"תקרית ירי פעילה", והוחלט לערב את אנשי היחידה המוכשרת להתמודדות עם מצבים מסוג זה.

נציגת הרשות לאכיפת אלכוהול, טבק ונשק (ATF) ג'יל סניידר אמרה בתדרוך כי בסך הכל נתפסו 47 כלי נשק שהיו רשומים על שמו של פאדוק. לדבריה, כלי הנשק כללו רובים, רובי ציד ואקדחים והם נתפסו הן בחדר במלון והן בבתים שבהם גר היורה בשתי ערים במדינת נבאדה. עוד אמרה סניידר כי כל כלי הנשק נקנו כחוק בכמה מדינות בארצות הברית ובכ-12 מהם הותקנו מכשירים לשיפור קצב הירייה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

תיעוד החדר שממנו בוצע הטבח

סוכנות הידיעות "אי-פי" דיווחה כי פאדוק ביצע בשבועות האחרונים שורת העברות כספים הקשורות בהימורים. לדברי גורם בכיר שקיבל מידע על אודות החקירה, הסכומים שהעביר פאדוק נעו בין עשרת אלפים דולרים ליותר מכך, ובימים שלפני הטבח הוא אף ביצע העברה בסך מאה אלף דולרים לחשבון בנק בפיליפינים.

עוד אמר הבכיר כי הרשויות חוקרות את העברות הכספים וכי החוקרים יתמקדו במה שידעה חברתו של פאדוק מרילו דנלי הצפויה להיחקר אף היא. סוכנות החקירות הלאומית בפיליפינים אישרה בהמשך את דבר העברת הכסף לדנלי, שנחתה הבוקר בטיסה ממנילה בארצות הברית ולוותה לחקירה בידי סוכנים פדרליים.

סטיבן פאדוק, היורה בלאס וגאס. טוויטר, צילום מסך
ירה במשך כ-11 דקות לסירוגין. פאדוק/צילום מסך, טוויטר

במהלך היום נמשכו מאמצי זיהוי הגופות באירוע הירי הגדול בתולדות ארצות הברית, ורק שלוש נותרו לא מזוהות. למרות שארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על הטבח שאירע בעיר, גורמים אמריקניים הבהירו כי אין עדויות לכך שהיורה היה קשור לארגון טרור בינלאומי כלשהו.

הופעות רבות שהיו אמורות להיערך בעיר בוטלו, ובכמה נקודות נפתחו תחנות לתרומת דם עבור הפצועים שזקוקים להם. רחוב הגישה לבית המלון "מנדליי ביי" חסום על ידי ניידות משטרה, וגם בתוך המלון עצמו עדיין מורגשת אבטחה כבדה - אך ההימורים נמשכים כל העת.

הנשק בו השתמש ביורה ממלון המנדליי ביי באירוע הירי בלאס וגאס אמש, 3 באוקטובר 2017. משטרת לאס וגאס, מערכת וואלה! NEWS
הנשק בו השתמש ביורה ממלון המנדליי ביי באירוע הירי בלאס וגאס אמש, 3 באוקטובר 2017/מערכת וואלה! NEWS, משטרת לאס וגאס

צ'ייס ראסל, תושב העיר בן 32, סיפר לוואלה! NEWS בתור לתרומות הדם: "ראיתי בחדשות את התורים והחלטתי לבוא. זו תחושה של קהילה ואתה רוצה לתת בחזרה. אני בטוח שלכולם פה יש מישהו קרוב שהושפע מהירי". כנשאל האם התקרית השפיעה על תחושת הביטחון האישי שלו, אמר: "זה לא ימנע ממני לחיות את חיי, אבל אני חושב שעכשיו אהיה יותר מודע כשאהיה בחוץ".

"צפיתי בווידאו וחשבתי שעכשיו אם משהו כזה יקרה, אדע כיצד להגיב ולצאת מן ההלם הראשוני", סיפר ראסל.

אולגה, תושבת העיר, סיפרה כי זה היום השני שבו היא מגיעה לתרום דם, אחרי שאתמול הדבר לא התאפשר בגלל עומס האנשים. "אני עומדת בתור כל היום. אתמול לא הצלחתי לתרום אז החלטתי לחזור היום ואני פה כבר שלוש שעות. הצורך לעזור במשהו הביא אותי לפה". לדבריה, "זה בהחלט יכול לקרות שוב אבל אני לא אירתע מהתקרית הזו".

אדוארדו, תושב העיר וסטודנט באוניברסיטה המקומית אמר: "הגעתי כי רציתי לעזור לקורבנות. אני פה כבר שלוש שעות. לא אתן לתקרית הזאת לשנות את חיי".

זירת הירי במלון מנדליי ביי בלאס וגאס נבדה, 2 באוקטובר 2017. GettyImages
זירת הירי בפסטיבל/GettyImages

פאדוק הפך לרוצח ההמונים הגדול בהיסטוריה של ארצות הברית, אחרי שעקף את עומר מאטין, שרצח 49 איש במועדון של הקהילה הגאה באורלנדו ביוני אשתקד. גם אז קיבל דאעש אחריות, ועל אף שאותרו דברים שכתב בשבח הארגון ברשתות החברתיות, ייתכן שהרקע לטבח היה בכלל נקמה לאחר מערכת יחסים עם אחד הגברים שחגגו במועדון.

(עדכון ראשון: 19:20)

אנשים מתאבלים במהלך טקס אזכרה בסמוך לזירת הירי במלון מנדליי ביי בלאס וגאס נבדה, 3 באוקטובר 2017. רויטרס
אנשים מתאבלים במהלך טקס אזכרה בסמוך לזירת הירי במלון מנדליי ביי בלאס וגאס נבדה, 3 באוקטובר 2017/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully