וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ בביקור פורטו ריקו: "הוצאתם את התקציב שלנו מאיזון"

נשיא ארצות הברית הגיע לטריטוריה האמריקנית לראשונה מאז שהוריקן מריה היכה בה והודה לרשויות הפדרליות ולמושל, והתבדח גם על הפגיעה התקציבית שנגרמה מהאסון: "זה בסדר, הצלנו הרבה חיים"

צילום: רויטרס, עריכה: תום זויאלי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (שלישי) בפורטו ריקו כי המשבר באי גרם נזק לתקציב הפדרלי של ארצות הברית. "אני שונא לומר זאת, פורטו ריקו, אבל הוצאתם את התקציב שלנו מאיזון. וזה בסדר, הצלנו הרבה חיים", התבדח טראמפ, שביקר באי ש-3.4 מיליון תושביו הם אזרחי ארצות הברית לראשונה מאז נפגע מההוריקן מריה.

בנאום בבירה סן חואן, שיבח טראמפ את הרשויות הפדרליות שפעלו באי ואת המושל ריקרדו רוסייו, והבטיח לתושבים המקומיים כי הוא מחויב לשיקום התשתיות שנפגעו והנזק שנגרם למקום. "מהרגע הראשון, המושל לא שיחק בפוליטיקה". לאחר שנשא דברים, השליך לעבר הקהל נייר מגבת, שהיה במקום כחלק מאמצעי הסיוע שחולקו לתושבים.

טראמפ נפגש עם ראשת העיר כרמן יולין קרוז, שהתעמתה איתו מילולית לאחר שטענה כי לא עשה די כדי לסייע לאי. טראמפ כינה אותה בתגובה "חלשה", האשים אותה במניעים פוליטיים ואמר כי "אנשים בפורטו ריקו רוצים שהכל ייעשה עבורם". בפגישה בסן חואן, השניים הסתפקו בלחיצת יד.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מבקר בפוארטו ריקו לאחר הוריקן מריה והמחלוקת שיצרו הערותיו על המצב באי, 3 באוקטובר 2017. AP
"אלוהים עזר להם. טראמפ בפורטו ריקו/AP
דונלד טראמפ משליך גליל נייר אל עבר נפגעי ההוריקן "מריה" בפורטו ריקו 3.10.17. רויטרס, רויטרס
משליך נייר מגבת לעבר הקהל. טראמפ בפורטו ריקו/רויטרס, רויטרס

הנשיא ואשתו מלאניה פגשו ניצולים מהאסון בעיר גוינאבו ושוחחו עם משפחות שבתיהם ניזוקו ברחובות מלאי ההריסות. "אתם יודעים מי עזר להם? אלוהים עזר להם. נכון?", אמר טראמפ. מאוחר יותר הוא סייר במסוק והשקיף על ההריסות מהאוויר. לפני שיצא לפורטו ריקו, אמר טראמפ בוושינגטון כי הדרכים באי פונו והתקשורת שבה אליו. הוא הוסיף כי ראשת העיר "עשתה דרך חזרה ארוכה" מהביקורת שמתחה עליו.

(עדכון ראשון 20:45)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מבקר בפוארטו ריקו לאחר הוריקן מריה והמחלוקת שיצרו הערותיו על המצב באי, 3 באוקטובר 2017. AP
הנשיא ונציגי הרשויות בהערכת מצב/AP
הריסות בעיר סלינס שבדרום פורטו ריקו בעקבות הוריקן "מריה", ספטמבר 2017. רויטרס
ההריסות בפורטו ריקו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully