וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל קריסת סכר: עשרות אלפים פונו בפורטו ריקו אחרי הוריקן "מריה"

23.9.2017 / 13:13

הסופה הכתה בעוצמה באי והביאה להרס רב ולקריסת אספקת החשמל. השיטפונות סדקו סכר גדול בצפון המדינה והביאו לפינוי של כ-70 אלף תושבים מחשש לקריסתו. "זה עלול לקרות בשעות הקרובות"

צילום: רויטרס

עשרות אלפי בני אדם פונו מבתיהם היום (שבת) בצפון פורטו ריקו בעקבות סכר גדול שצפוי לקרוס לאחר השטפונות הרבים שגרמה סופת ההוריקן "מריה". כ-70 אלף אנשים חיים באזור שפונה ורובם עברו לאזורים גבוהים יותר מחשש לשיטפון קטלני שהעמיד את חייהם בסכנה.

סופת ההוריקן "מריה" שפגעה באי פורטו ריקו הנמצא בשליטת ארצות הברית הביאה למותם של לפחות שישה בני אדם באי, ולפחות 25 באיים הקריביים כולם. הסופה העוצמתית גרמה להרס רב ולשיטפונות בכל המקומות שאליהם הגיעה, ושלושה וחצי מיליון תושבי האי נותרו מנותקים מחשמל וממים. מושל פורטו ריקו ריקרדו רוסלו הסביר כי שיקום מערכת החשמל באי הקריבי עשוי להימשך חודשים.

"הסכר יכול לקרוס הלילה, מחר או בימים הקרובים, אבל זה יקרה ללא ספק בקרוב", אמרה כריסטינה וייאלבה, בכירה בשירותי החירום במדינה. היא הוסיפה כי הפינוי תפוי להסתיים בשעות הקרובות. השמשר הלאומי בפורטו ריקו התגייס כדי לסייע במאמצי הפינוי, מחשש שהסכר שנסדק ייפרץ בשעות הקרובות.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב: מערכות ההצבעה לנשיאות ב-21 מדינות היו יעד להאקרים רוסים
"הרופא טיפל בעקיצה בתרופה זולה - ואבא מת לנו מול העיניים"
נער כבן 15 נהרג בתאונה בין שני כלי רכב ליד ביתר עילית

נזקי סופת ההוריקן "מריה" בפורטו ריקו. רויטרס
נזקי ההוריקן "מריה" בפורטו ריקו, היום/רויטרס
הרס בפורטו ריקו אחרי סופת ההוריקן "מריה" שפגעה באי, ספטמבר 2017. רויטרס
השטפונות בפורטו ריקו, אתמול/רויטרס

ממדי ההרס שזרעה "מריה" בפורטו ריקו עדיין לא התבררו במלואם. לפי דיווחים בכלי תקשורת מקומיים, כ-80% מהמבנים בחוף הדרומי של האי נהרסו. הסופה הביאה עמה גשמים עזים שהגיעו לגובה כחצי מטר באזורים מסוימים, ומפלס המים באזור החופים עלה באופן משמעותי, בין שניים לשלושה מטרים. עשרות אלפי בני אדם שוהים במאות מקלטים שנפתחו בתוך מבני ציבור. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז על מצב חירום באי.

הקטור פסקרה, הממונה על ביטחון האזרחים, התייחס למקרי המוות הידועים בו ואמר כי "כרגע אלה האבדות שאנו יודעים עליהן. יש דיווחים על אבדות נוספות אבל הם טרם אומתו". תושבים באזור הבירה סאן חואן מסייעים לרשויות בפינוי ההריסות מהרחובות, וחלק מבעלי העסקים במקום מנסים לפתוח את חנויותיהם מחדש, למרות שלא ידוע כמה זמן יוכלו לפעול ללא חשמל ועם אספקה מצומצמת.

נזקי סופת ההוריקן "מריה" בפורטו ריקו. רויטרס
עמוד חשמל שקרס בפורטו ריקו, היום/רויטרס
נזקי סופת ההוריקן "מריה" בפורטו ריקו. רויטרס
תושבים מחכים בתור לדלק בבירה סן חואן, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully