וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות בונקרים, יותר מצלמות: נשקיות צה"ל יאובטחו ב-85 מיליון

4.10.2017 / 8:03

הרמטכ"ל אישר תכנית לשיפור האבטחה בעקבות התגברות אירועי הגניבות. במסגרת התכנית, יקוצץ היקף הבונקרים והתחמושת תרוכז במחנות גדולים. נהלי האבטחה חודדו לאחר שעלה כי לא תאמו את כוח האדם והמשאבים ויוצבו מצלמות אבטחה סביב הנשקיות

בסיס צהל בדרום רמת הגולן על גבול סוריה, דצמבר 2016. ניב אהרונסון
בסיס צהל בדרום רמת הגולן על גבול סוריה, דצמבר 2016/ניב אהרונסון

ברקע גניבות הנשק בשנים האחרונות ובשבועות האחרונים בפרט מבסיסי צה"ל, אישר אמש (שני) הרמטכ"ל גדי איזנקוט תכנית לאבטחת הנשקיות, בהשקעה כוללת של 85 מיליון שקל למשך שנתיים תוך אימוץ המלצות אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל). חלק גדול מאמצעי הלחימה והתחמושת שנגנב, נמכר לארגוני פשיעה, וחלקו נמכר לארגוני טרור. בעקבות התגברות האירועים בשנה האחרונה בנגב, הוחלט באט"ל, בפיקודו של אלוף אהרון חליוה, לקדם עבודת מטה שתבחן לעומק את נהלי האבטחה, מרכיבי ביטחון ויישום של שיטות חדשות לאבטחת הנשקיות והבונקרים. ההמלצות הוצגו למטה הכללי בשבועות האחרונים.

ההחלטה המשמעותית ביותר בתכנית היא קיצוץ היקף הנשקיות והבונקרים בצה"ל וריכוז היקפים גדולים של תחמושת ואמצעי לחימה במחנות גדולים. הבקרה על העובדים האזרחיים בבסיסי צה"ל תתרחב. כמו כן, הוחלט לקבוע תקן אבטחה חדש מותאם למציאות בבסיסים, מחנות ומוצבי צה"ל. בהתאמה נקבעו מדרגות פעולה שיחייבו את מפקדי היחידות השונות. זאת, מאחר שהתחקירים גילו כי נהלי האבטחה לא היו תואמים את היקף כוח האדם, המשאבים, ותנאי האבטחה של הבסיסים.

עוד הוחלט לאמץ את המלצות אט"ל לשלב טכנולוגיות מתקדמות באבטחת הנשקיות והבונקרים. בין היתר, יוצבו מצלמות אבטחה שמשדרות 24 שעות ביממה לחמ"לים כולל הקלטה לצורכי תחקור ובקרה, איכות הגדרות והסימונים ישודרגו, מבנים שלא מתאימים לאבטחת אמצעי לחימה ותחמושת יוחלפו או ישודרגו. המעקב אחרי המלאים יהיה ממוחשב ויעודכן ברשת האינטרנט הצבאית לצורכי בקרה. בנוסף לכך נבחנת בימים אלו טכנולוגיה חדשה שתדע להתריע בזמן על הוצאה של פריטים ממתחם מסומן מראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully