וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי קליעים נגנבו מבונקר מבסיס צבאי בצפון; מצ"ח פתחה בחקירה

2.10.2017 / 20:10

בדיקה העלתה כי בפריצה למחסן התחמושת של חיל ההנדסה הקרבית נגנבו מטעני נ"ט, מוקשים, לבנות חבלה וכדורים לנשק מסוג M16. גורם צבאי: גם מערך האבטחה בבסיס יתוחקר

בסיס צהל בדרום רמת הגולן על גבול סוריה, דצמבר 2016. ניב אהרונסון
מצ"ח פתחה בחקירת הגניבה מבסיס צה"ל בצפון/ניב אהרונסון

המשטרה הצבאית החוקרת פתחה היום (שני) בחקירת פריצה לבונקר של גדוד הנדסה קרבית שהתגלתה בשעות הבוקר בבסיס צבאי בצפון הארץ. בדיקה ראשונית שנערכה במקום העלתה כי נגנבו מטעני נ"ט, מטען מסוג רעם, מוקשי נ"ט, לבנות חבלה וכ-3,000 כדורים לנשק מסוג M16, המשמשים את הלוחמים בפעילותם השוטפת.

מדובר צה"ל נמצא כי עם גילו הפריצה למחסן הצבאי, עלו פערים בתחמושת, וכי המשטרה הצבאית והמפקדים פתחו בחקירת נסיבות האירוע. לטענת גורם צבאי, במקביל לחקירת מצ"ח בנושא, תתוחקר התנהלות מערך האבטחה במחנה בו ממוקם אותו מחסן צבאי.

עוד בוואלה! NEWS:
חי בעיירה שקטה וללא עבר פלילי: זהו הרוצח הקטלני בתולדות ארה"ב
בכיר בבית הלבן: חמאס לא יכול להיות חלק מהממשלה בלי להכיר בישראל
"התחבאנו במטבח": שמונה ישראלים בלאס וגאס מוגדרים מנותקי קשר

בסיס צהל בדרום רמת הגולן על גבול סוריה, דצמבר 2016. ניב אהרונסון
התנהלות מערך האבטחה תיבדק/ניב אהרונסון

במסגרת התחקיר ייבדק האם נאכפו כל הנהלים שמטרתם להדק את האבטחה סביב המתקן ולמנוע פריצות מהסוג הזה. בשנה האחרונה התרחשו מספר פריצות לבסיסי צה"ל מהם נגנבו רובים ותחמושת. בעקבות המקרים הוחלט לרענן נהלים, לצמצם בונקרים, ולבחון טכנולוגיה מתקדמת לאבטחה.

לפני כחודש נגנבו יותר מ-15 אלף קליעים של רובי סער בקוטר 5.56 מ"מ במהלך פריצה לבסיס בדרום. על פי החשד, הגנבים הם אנשים חיצוניים לבסיס, שנכנסו אליו, פרצו את הבונקר והעמיסו במשך זמן ממושך את ארגזי התחמושת לכלי רכב, והוציא אותם מבלי לעורר את חשד המאבטחים.

הפריצה היתה השלישית תוך שנה בפיקוד הדרום, חרף ההנחיות של האלוף אייל זמיר להגביר את האכיפה נגד פריצות. במערכת הביטחון חוששים כי כלי הנשק והתחמושת שנגנבו עד כה יימכרו לארגוני טרור או לארגוני פשיעה בישראל.

לפני כארבעה חודשים נגנבו כ-30 כלי נשק מנשקיה בבסיס שדה תימן, מצפון-מערב לבאר שבע, וכוחות צה"ל ומשטרת ישראל פתחו בסריקות באזור, כדי לאתר את כלי הנשק הגנובים ואת האחראים לכך. על הנשקיה שהייתה נעולה לא נמצאו סימני פריצה, ונבדק חשד כי הגנבים שיתפו פעולה עם חייל או חיילים מהבסיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully