וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשש בצה"ל: 15 אלף קליעים נגנבו מבסיס בדרום למטרות טרור ופשיעה

31.8.2017 / 10:20

בצה"ל חוקרים את מקרה הפריצה השלישי תוך שנה לבסיס בפיקוד הדרום, למרות רענון הנהלים בנושא. החשד: אזרחים נכנסו לבסיס בדרום שנעלמה ממנו תחמושת, פרצו את הבונקר והוציאו את השלל מתחת לאפה של האבטחה

גדר עוטף המושב סלעית, 22 בספטמבר 2016. ראובן קסטרו
חשד לגניבת תחמושת מבסיס צה"ל בדרום הארץ/ראובן קסטרו

בצה"ל מעריכים כי למעלה מ-15 אלף קליעים של רובי סער בקוטר 5.56 מ"מ נגנבו אתמול (רביעי) בפריצה לבסיס בדרום. על פי החשד, הגנבים הם אנשים חיצוניים לבסיס, שנכנסו אליו, פרצו את הבונקר והעמיסו במשך זמן ממושך את ארגזי התחמושת לכלי רכב, והוציא אותם מבלי לעורר את חשד המאבטחים.

זו הפעם השלישית תוך שנה שנרשמת גניבת נשק ותחמושת בפיקוד הדרום, חרף ההנחיות של האלוף אייל זמיר להגביר את האכיפה נגד פריצות. במערכת הביטחון חוששים כי כלי הנשק והתחמושת שנגנבו עד כה יימכרו לארגוני טרור או לארגוני פשיעה בישראל.

לפני כשלושה חודשים נגנבו כ-30 כלי נשק מנשקיה בבסיס שדה תימן, מצפון-מערב לבאר שבע, וכוחות צה"ל ומשטרת ישראל פתחו בסריקות באזור, כדי לאתר את כלי הנשק הגנובים ואת האחראים לכך. על הנשקיה שהייתה נעולה לא נמצאו סימני פריצה, ונבדק חשד כי הגנבים שיתפו פעולה עם חייל או חיילים מהבסיס.

עוד בוואלה! NEWS:
פסל של נשיאת העליון הוצב בירושלים; ארדן: "לא מצדיק חקירה"
צה"ל סגר תחנת רדיו ששידרה שיר תמיכה במחבל מחלמיש
הסופה "הארווי": 35 נהרגו, יותר ממאה אלף ליטר נפט דלפו בטקסס

גדר עוטף המושב סלעית, 22 בספטמבר 2016. ראובן קסטרו
המשטרה הצבאית פתחה בחקירה/ראובן קסטרו

בחודשים האחרונים נערכו בצה"ל שורת תחקירים אודות מערכי האבטחה והנהלים ביחידות מחסני החירום (ימ"חים), בנשקיות ובבונקרים, והוחלט לרענן את נהלי האבטחה ולהתאימם לאיומים דוגמת התפרצויות של אזרחים שעובדים בבסיסים במסגרת עבודות קבלן. בנוסף, הוחלט להשקיע עשרות מיליוני שקלים בשיפור רכיבי האבטחה בבסיס, במערכות שיאפשרו פיקוח על הנשקיות ועל הבונקרים באמצעות מצלמות במעגל סגור ובחיישנים שיתריעו על פתיחה של הדלתות ועל סגירתן.

דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס אמר לאחרונה כי "ועדת חקירה שדה תימן נתנה חותמת סופית שתהליך הטיפול בנשקיות והשיפוץ היסודי של מערכי החירום בצה"ל יצר מצב שנכנסו עובדים וקבלנים רבים שלא אושרו באופן מסודר, ונוצרה כניסה של גורמים עברייניים".

אלוף פיקוד דרום, אייל זמיר אוגוסט 2017. דובר צה"ל, דובר צה"ל
הורה להגביר את האכיפה. אלוף פיקוד הדרום אייל זמיר/דובר צה"ל, דובר צה"ל

לדבריו, צה"ל משנה את התפיסה בנושא ואת האופן שבו בסיסי הצבא ייערכו לעבודות חיצוניות, והקצה לכך כ-15 מיליון שקל: "כל עבודה מקבלת סיווג ונקבע נוהל של העברת שמות הפועלים. המטרה היא לצמצם את מספר הנשקיות, ולא לאפשר פריצה בלי קבלת התראה מסוימת ואפשרות לפעול".

מיחידת דובר צה"ל נמסר: "במהלך ספירת תחמושת בבסיס בדרום הארץ, התגלה חוסר בתחמושת. המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות האירוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully