וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההבטחות: המורים לא קיבלו את משכורת חודש ספטמבר

1.10.2017 / 11:25

גם לאחר הרפורמה בשיטת תשלום שכר המורים, רבים מהם לא קיבלו את משכורות חודש ספטמבר, ואחרים קיבלו שכר חלקי: "לאנשי הקבע השכר נכנס לפני יום כיפור, רק אנחנו נדפקים". משרד החינוך: המשכורות הועברו לפני סוף החודש

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: ניר חן

גם אחרי הרפורמה בשיטת תשלום שכר המורים, רבים מהם טרם קיבלו את משכורת חודש ספטמבר. "המשכורת לא נכנסה, אבל שכר הדירה כבר ירד. הבטיחו שהיא תיכנס בשלישי, אבל אני לא יודעת מה נעשה", אומרת מורה ממרכז הארץ.

לאחר שלפני כשנה חלו שיבושים רבים בהעברת השכר למורים הקים שר החינוך נפתלי בנט ועדה שבנתה מודל חדש להעברת השכר, אולם נראה שהמערכת בכל זאת אינה חפה מתקלות: עשרות מורים מדווחים הבוקר כי משכורות ספטמבר טרם הופקדו בחשבונות הבנק שלהם. מדובר במורים המועסקים על ידי משרד החינוך כאשר מורים ברשתות כמו אורט ואחרות קיבלו את השכר.

"לאנשי הקבע השכר נכנס כבר לפני יום כיפור, רק אנחנו תמיד נדפקים", אמרה מורה אחרת. מורים נוספים שכן קיבלו את השכר טענו כי חלו שיבושים בגמולים, תוספות השכר המובטחות: "לי חסר גמול חינוך כיתה, ופתאום רשמו שאני מורה לא מוסמכת", שיתפה מורה.

"גנבו לנו כסף מהמשכורת": עשרות אנשי הוראה הפגינו מול ביתו של שר החינוך בנט. מאצ'י הוף
הפגנת המורים מול בית שר החינוך בנט, בשנה שעברה/מאצ'י הוף

בארגון יציגים המוביל את מאבק שכר המורים אמרו כי "המציאות שבה קיימים ארגונים עם מורים ומורים בלי ארגונים חייבת להשתנות. חמור מאוד שבחודש האחרון שני האיגודים איימו והתריעו בפני המחדל, אך בפועל לא עשו דבר על מנת למנוע אותו".

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד אמרה כי מערכת החינוך תושבת אם לא ישולם השכר של עובדי ההוראה עד מחר. במכתב למנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב כתבה כי "אנו רואים זאת בחומרה רבה במיוחד לאור התראותינו החוזרות ונשנות לדרישה ששכרם ישולם במלואו ובמועדו".

ח"כ איציק שמולי, חבר ועדת החינוך של הכנסת, אמר כי "יש דברים שלא משתנים; בכל שנה מגיע 30 בספטמבר ומפתיע את משרד החינוך שהגיע הזמן לשלם משכורות למורים. זו פארסה מתמשכת שפשוט מכלה את המוטיבציה להיות מורה בישראל".

במשרד החינוך הבהירו כי המשכורות הועברו לבנקים כבר ביום חמישי והעיכוב בהגעתן לחשבונות המורים נובע ככל הנראה מיום כיפור שחל אתמול. עוד אמרו במשרד כי הם מצויים בקשר עם הבנקים והמורים צפויים לראות את השכר בחשבון לכל המאוחר מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully