וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכר נמוך וחשש מאלימות: 40% לא רוצים שילדיהם יהיו מורים

28.8.2017 / 9:53

סקר של מכון רפי סמית לקראת פתיחת שנת הלימודים, שנערך עבור אתר "גול", מעלה כי הורים רבים לא רוצים שילדיהם יפנו להוראה. הסיבות: חשש מתקרת זכוכית מקצועית, יחס ההורים והתלמידים - וגם מי שחושב שהוראה אינה מקצוע מכובד

מורה בכיתה. ShutterStock
שכר נמוך מדי. מורים/ShutterStock

יותר מ-40% מההורים בישראל לא רוצים שילדיהם יפנו למקצוע ההוראה בבגרותם – כך עולה מסקר שפורסם של מכון רפי סמית שפורסם היום (ראשון), לקראת פתיחת שנת הלימודים ביום שישי הקרוב. הסיבה העיקרית, לפי 29% מהם, היא שכר המורים הנמוך, בעוד ש-13% השיבו כי "הילדים וההורים כפויי טובה". 12% ציינו את חוסר האפשרות להתקדם מהבחינה המקצועית, ו-8% חוששים מאלימות פיזית כלפי ילדיהם, אם יבחרו להיות מורים. אחוז אחד ציין כי הוראה אינה "לא מקצוע מכובד".

בקרב חילוניים ומסורתיים, 47% השיבו ש"היו מעדיפים שילדיהם לא יבחרו במקצוע ההוראה", זאת לעומת כ-30% בקרב דתיים. מחלוקה לפי אזורים עולה שרק רבע מההורים באזור ירושלים מתנגדים שילדיהם יהפכו למורים – הנתון הנמוך בארץ. לעומתם ההורים התל אביבים עם 50% התנגדות ובמקום הראשון בארץ.

מורה כותבת על לוח. ShutterStock
האבות חושבים שניתן לוותר על השהיה בכיתה יותר מהאמהות/ShutterStock

מהסקר עולה שלמרות העובדה שאפילו משרד החינוך מכניס למערכת בשנים האחרונות שיעורים מרחוק דרך האינטרנט, רק כ-7% מההורים חושבים כי ניתן לוותר על שהיית הילדים בתוך הכיתה כ-10% מהאבות חושבים כך, לעומת 5% מהאמהות. יותר הורים דתיים לעומת חילוניים חושבים שניתן לוותר על שהיה פיזית בכיתה לאור ההתקדמות הטכנולוגית – כ-9% מהדתיים לעומת כ-7% מהחילונים. בקרב החרדים כ-4% חושבים כך.

יוחאי טוויג, המנהל הפדגוגי של אתר "גול", המציע שעורי וידאו מוקלטים לתלמידים ושהזמין את הסקר, אומר כי "מקצוע ההוראה הוא מהחשובים בישראל, הוא זה שיקבע איך נביא לידי ביטוי את המוחות שגדלים בישראל ועצוב לראות שכל כך הרבה הורים לתלמידים לא מאמינים במקצוע". יחד עם זאת, לדברי טוויג, "משרד החינוך עושה מאמצים כדי לשפר את מעמד המורים בישראל וניתן להניח שבמשך הזמן המציאות תשתנה". על השיעור הנמוך של הורים המאמינים שאפשר לוותר על הכיתות במתכונתן הישנה אמר טוויג: "אנחנו מרגישים זאת במספרים - ככל שהזמן עובר יש לנו יותר ויותר מנויים שלומדים במהלך השנה ולקראת הבגרות באמצעות שעורי הווידאו המוקלטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully