וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשכים החיפושים אחרי הישראלית בקירגיזסטן: "אין קצה חוט"

27.9.2017 / 15:31

ארבעה ימים חלפו מאז שאבדו עקבותיה של הילה לבנה בת ה-22 מתל אביב אך צוותי החילוץ עדיין אופטימיים. משפחתה החלה לגייס כספים כדי לשלוח צוותים נוספים: "יודעים שנמצא אותה בחיים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הישרלאית שנעלמה בקירגיסטן, הילה לבנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

החיפושים אחר הילה לבנה, המטיילת בת ה-22 מתל אביב שנעלמה בקירגיזסטן, נמשכים זה היום הרביעי, ועדיין אין קצה חוט בנוגע למקום המצאה. בחברת החילוץ שנשלחה לחפש אחריה אומרים כי ייתכן שהלכה לאיבוד והיא מסתתרת באחת הבקתות. החברה אינה שוללת אפשרות של אירוע פלילי או תאונה. כעת, משפחתה של הילה מגייסת כספים לצוותי חילוץ נוספים, בתקווה שתימצא.

"הילה יצאה לטרק וביום ראשון איבדנו איתה את הקשר. אנחנו לא יודעים מה קרה לה, משלחות החילוץ אופטימיות, היא כנראה הלכה לאיבוד", אמרה שרית אבן בילינקי, דודתה של הילה. "היא הייתה רשג"דית בצופים, מד"סית בצבא, עשתה את שביל ישראל, הייתה בשנת שירות בירושלים, טיילה בעבר באוסטרליה וניו זילנד, הלוואי והיינו יודעים מה קרה לה. אין לנו את כל האינפורמציה, אבל משהו קרה שם. לא ברור למה התפצלו דרכיהם שלה ושל החבר שלה".

עוד בוואלה! NEWS:
"השמיע קולות לא אנושיים": עינויי הסטודנט האמריקני בצפון קוריאה
אבינעם התאמן פצוע, אבשלום איבד בת דודה בפיגוע: הרוגי התאונה
"המשטרה הייתה יכולה למנוע רצח": עדות מה"מערב הפרוע" של ישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פוסט בפייסבוק הקורא לסיוע בחיפוש אחר הילה לבנה/מערכת וואלה!, צילום מסך
מורן מישל מלכת המדבר קירגיזסטן 2. מלכות מסע קירגיזסטן 2, מערכת וואלה! NEWS
קירגיזסטן/מערכת וואלה! NEWS, מלכות מסע קירגיזסטן 2

אבן בלינקי הוסיפה כי "אנחנו כרגע מנסים להשיג 75 אלף דולר, את כל העלויות של המטוסים, המסוקים, הנציגים מהארץ שנוסעים לשם, מנסים בכל דרך אפשרית לעזור ולתמוך מהארץ דרך אתר J GIVE. אז אנחנו זקוקים דחוף לעזרה וכמה שיותר מהר, כמה שיותר יוכלו לעזור זה מצווה. אנחנו חייבים למצוא אותה כמה שיותר מהר, אנחנו מתפרקים פה, משתדלים להיות חזקים, אופטימיים, אנחנו יודעים שנמצא אותה בסוף בחיים".

טוביה ליבנה, מנכ"ל חברת סיטאל בינ"ל, חברת החילוץ של כלל ביטוח, סיפר על מאמצי החילוץ. "למעשה החלו החיפושים אחרי שהאנשים שלנו הגיעו לשם שלשום בלילה, הם התחילו את העבודה בתחקירים ועשו תכנית פעולה שכללה קודם כל את המקום שבו היא נעלמה ואז הצוותים הרחיבו את החיפושים. לצערנו עד עכשיו לא נמצא שום רמז, לא מהציוד ולא שום סימן אחר לאן היא נעלמה. בשטח יש עשרות אנשים, חלקם על סוסים, חלקם רגלית", סיפר.

מזג האוויר מנע ממסוק החיפושים להמריא

חברת החילוץ הפעילה אתמול מסוק ורחפן במסגרת החיפושים, אך מזג האוויר השורר באזור לא אפשר את הפעלתם גם היום. "הצוותים שלנו מנהלים את כל הכוחות שהצטרפו לחיפושים, כולל יחידת החילוץ המקומית", הוסיף ליבנה. "יש אפשרות שהיא טעתה בדרך, כנראה לא היה לה סבלנות לחכות לחברים לחלץ את הבחור וכשהם חזרו היא לא הייתה ולכן היא ניסתה להגיע לאיזה מקום בכוחות עצמה. אחת ההשערות היא שהיא טעתה בדרך והיא תפסה מחסה באיזו בקתה נטושה או במערה".

אפשרות נוספת, לדבריו, "שהיא בעצמה עברה תאונה ומחכה שיחלצו אותה. אנחנו עושים מאמץ אדיר בעניין הזה. אנחנו לא מוציאים מכלל אפשרות גם את הגורם הפלילי שיכול להיות שמישהו התנכל לה. מאחר שאין לנו קצה חוט אחר אנחנו פועלים בכל מיני דרכים ושיטות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully