וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הנכים: מפגינים חסמו את כביש 4 בצומת רעננה צפון

פעילי מחאת הנכים שבו לשבש את התנועה גם הבוקר וחסמו כבישים בהרצליה, בדימונה וברעננה. זאת אחרי כישלון השיחות עם יועצו של נתניהו. פעיל אחד נעצר בהפגנה בצומת הסירה

עריכה: יוסי אלטר

פעילי מחאת הנכים משבשים את התנועה גם הבוקר (רביעי) וחסמו את כביש 4 לכיוון דרום בצומת רעננה צפון. לפני כן הם יצרו עומס בכביש בסמוך לתע"ש. מוקדם יותר חסמו את כביש 2 למערב במחלף הסירה לכיוון אזור התעשייה בהרצליה. בשל חסימת הכביש נוצרו עומסי תנועה באזור. המפגינים שבו למחות אחרי כישלון השיחות בינם לבין אבי שמחון, יועצו הכלכלי של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

כוחות משטרה הגיעו למקום ולאחר זמן קצר נפתח הכביש לתנועה. אחד המפגינים נעצר. לאחר מכן חסמו לזמן קצר גם את דרך בן גוריון בדימונה. שלשום קיבלו הפעילים דוחות בסך 500 שקלים בגין חסימת כבישים, לראשונה מאז שהחלו את המחאה.

ביום ראשון שיבשו המפגינים את התנועה בנתיבי איילון בצפון תל אביב ובכניסה להרצליה וגרמו לפקקי תנועה נרחבים. בעקבות כך הודיעה המשטרה למארגני המחאה כי במקרה שבו ימשיכו בחסימות כבישים וישבשו את התנועה בכבישים היא תאכוף את חוקי התנועה נגד מה שכינתה "הפרעות חמורות". בנוסף, הציעה המשטרה "מתווי מחאה חלופיים" שלא ייגרמו להפרעות לתנועה בכבישים.

לקריאה נוספת:
לראשונה מאז החלה המחאה: נכים קיבלו דוחות בגין חסימת כביש
המשטרה משנה כיוון: תמנע מפעילי מחאת הנכים לחסום כבישים
מאבק הנכים: עשרות הפגינו מחוץ לבניין ההסתדרות בת"א וחסמו כבישים

מחאת הנכים מחלף הסירה, הרצליה 27 בספטמבר 2017. הפנתרים, מערכת וואלה! NEWS
מחאת הנכים בכביש החוף, היום/מערכת וואלה! NEWS, הפנתרים

לאחר הודעת המשטרה מסר מוביל קבוצת המחאה "הנכים הופכים לפנתרים" אייל כהן כי המשטרה לא פנתה לקבוצה בנושא וכי בכוונתה "להמשיך כרגיל בכל העוצמה" בפעילותה. לדבריו, אם המשטרה תפנה אל הקבוצה, זו תשקול את החלופות להמשך המחאה.

הפעילים מוחים בדרישה להשוות את הקצבאות שהם מקבלים מהמדינה לגובה שכר המינימום. בשבוע שעבר קיימה מליאת הכנסת דיון פגרה מיוחד בנושא קצבאות הנכים. במהלך הדיון התפתח עימות בין ח"כ יאיר לפיד, יו"ר מפלגת יש עתיד, לבין השר יעקב ליצמן שהאשים אותו שהתכוון להקדיש שלושה מיליארד שקלים לתכנית מע"מ אפס ו"לא נתן שקל אחד לנכים". על כך השיב לפיד כי "עדיף לשקר פחות לפני ראש השנה – לא היה אז כסף".

(עדכון ראשון: 09:20)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מחאת הנכים מחלף הסירה, הרצליה 27 בספטמבר 2017. הפנתרים, מערכת וואלה! NEWS
מחאת הנכים בכביש החוף, היום/מערכת וואלה! NEWS, הפנתרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully