וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגליית אסירים ואזרוח בכפייה: שיטות הענישה של רוסיה בחצי האי קרים

25.9.2017 / 20:36

מועצת זכויות האדם של האו"ם חקרה את התנהלותה של מוסקבה בשטח שסופל בשנת 2014. מהדוח עולה כי אסירים רבים נשלחים לשאת את עונשם ברוסיה, והרשויות מבצעות אזרוח בכפייה של תושבים אוקראינים, בניגוד לאמנת ז'נבה

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

רוסיה מפרה זכויות אדם באופן שיטתי בחצי האי קרים, בכך שהיא מגלה אסירים וכופה אזרחות רוסית על תושבי המקום – כך קבע היום (שני) דוח של מועצת זכויות האדם של האו"ם. בדוח תוארו בנוסף מעשיי עינויים בעצורים, מעצרי שווא ולפחות מקרה אחד של הוצאה להורג ללא משפט. בדוח צויין כי השלטונות הרוסיים לא אפשר לציגי האו"ם להגיע לחצי האי קרים.

החוקים האוקראיניים שהיו נהוגים במקום הוחלפו עם כיבוש חצי האי בשנת 2014 בחוקים רוסיים, למרות שסיפוח חצי האי לרוסיה מעולם לא הוכר על ידי הקהילה הבינלאומית. העצרת הכללית של האו"ם הורתה בשנת 2016 על פתיחה בחקירה של ארגון מועצת זכויות האדם. מאז סיפוח חצי האי, בוטלו הלימודים.

עוד בוואלה! NEWS:
למרות האיומים: הכורדים בעיראק עורכים משאל עם על עצמאותם
בעקבות נפילת שני כלי טיס: צה"ל קרקע את מערך "רוכב שמיים"
למרות מאמצי ישראל: האינטרפול יצביע על צירוף הפלסטינים לארגון

חגיגות שנה לסיפוח חצי האי קרים, סטברופול, דרום רוסיה. רויטרס
חגיגות שנה לסיפוח חצי האי קרים ברוסיה, 2015/רויטרס

בעבר דווח כי הרשויות הרוסיות בחצי האי קרים מאשפזות פעילי זכויות אדם בבתי חולים פסיכיאטריים בהיקף הולך וגדל – כך טוענו עורכי דין ופעילי זכויות אדם. לפי רוברט ואן וורן, פעיל זכויות הולנדי ואיש מדע המדינה, מאז הסיפוח מאוקראינה לפני שלוש שנים, פעילים רבים מקרב המיעוט הטטרי המוסלמי שהתנגד לכיבוש נעצר ונשלח למוסדות מיושנים לבריאות הנפש. ראש מועצת זכויות האדם של האו"ם זיאד ראאד אל-חוסיין אמר כי, "אזרוח בכפייה של תושבים נוגד את אמנת ג'נבה". בנוסף, רוסיה הפרה את החוק הבינלאומי בכך שהעבירה אסירים ועצורים משטח חצי האי קרים לשטח רוסיה.

סיפוח חצי האי קרים בשנת 2014, במסגרת הסכסוך במזרח אוקראינה, כמו גם הזרמת כוחות רוסיים למדינה עוררו ביקורת חריפה מצד המדינות החברות באיחוד האירופי ומממשלו של קודמו של דונלד טראמפ בתפקיד, הנשיא לשעבר ברק אובמה, שאף הטיל סנקציות נגד מוסקבה בשל כך. הסנקציות הושתו על 26 חברות בת של בנק החקלאות של רוסיה ושל חברת הגז נובטק, שכבר נמצאות תחת סנקציות מאז 2014. הסנקציות עליהן יחסית מצומצמות, והן אוסרות על אמריקנים לנהל עמן עסקים במקרים מסוימים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מוסלמים טטרים מתפללים במסגד בעיר בחצ'יסראי. חצי האי קרים, אוקראינה, 14 במרץ 2014. רויטרס
מנהיגים מוסלמים נעצרו. מתפללים ממוצא טטרי בחצי האי קרים/רויטרס

הבית הלבן מסר בעבר כי טראמפ "הבהיר באופן נחרץ כי הוא מצפה מהממשלה הרוסית להביא לרגיעה באלימות באוקראינה ולהחזיר את חצי האי קרים. באותה העת, הוא לגמרי מצפה ורוצה להסתדר עם רוסיה". דוברת משרד החוץ במוסקבה מריה זחרובה בתדרוך מסרה בתגובה לדרישת ארצות הברית לביטול הסיפוח כי, "אנחנו לא מחזירים שטח שלנו. קרים הוא שטח ששייך לפדרציה הרוסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully