וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות מאמצי ישראל: האינטרפול יצביע על צירוף הפלסטינים לארגון

25.9.2017 / 17:23

הוועד המנהל של הארגון הבינלאומי לשיטור פלילי יעלה לסדר היום של העצרת הכללית של הארגון את בקשת הפלסטינים להתקבל לשורותיו, והם יידרשו לגייס רוב של שני שלישים מ-190 המדינות החברות. נציגי המשטרה ומשרד החוץ ינסו לסכל את השגת הקולות

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נואם בעצרת הכללית של האו"ם, ספטמבר 2017. רויטרס
הרשות הפלסטינית מנסה להצטרף לארגון בפעם השלישית. אבו מאזן באו"ם, בשבוע שעבר/רויטרס

הוועד המנהל של האינטרפול החליט שלא לדחות את הצעת הרשות הפלסטינית להצטרפות לארגון, והיא תתווסף לסדר היום של העצרת הכללית של הארגון שתיפתח מחר (שלישי) בבייג'ינג. זאת למרות מאמצי ישראל לשכנע שהפלסטינים אינם עומדים בקריטריונים לקבלה לארגון.

הפלסטינים צריכים כעת לגייס רוב של שני שליש מבין 190 המדינות החברות בארגון, והמאמץ הישראלי עובר להתמקד בסיכול הרוב הדרוש לנושא. ההצבעה תיערך בימים הקרובים.

נציגי משטרת ישראל ודיפלומטים של משרד החוץ ניהלו מגעים מול 13 המדינות החברות בוועד המנהל ומול נציגי המשטרות השונות בארגון, על מנת לשכנע אותם שהפלסטינים לא עומדים בקריטריונים להצטרפות לארגון, ולמנוע את העלאת הבקשה להצבעה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

האינטרפול – בשמו הרשמי הארגון הבינלאומי לשיטור פלילי – הוא הארגון הבינלאומי השני בגודלו בעולם אחרי האו"ם. הוא מאפשר חילופי מידע ושיתופי פעולה מודיעיניים בין המדינות החברות בו ופלטפורמה להתמודדות עם פשיעה בינלאומית.

הארגון מתמקד בטרור, פשע מאורגן, סחר בבני אדם, נשק וסמים, הלבנת הון ופשיעת סייבר ומחשבים. הוא אוסף, מעבד ומשתף מודיעין בינלאומי לשימוש המשטרות במדינות השונות. צירופם של הפלסטינים יאפשר להם לקבל גישה למאגרי מידע בינלאומיים בנושאי טרור ופשיעה ולהוציא דרישות הסגרה נגד עבריינים פלסטינים בחול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הארגון השני בגודלו בעולם אחרי האו"ם. טקס הפתיחה של הארגון בתל אביב ב-2012/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully