וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות נפילת שני כלי טיס: צה"ל קרקע את מערך "רוכב שמיים"

25.9.2017 / 16:00

שני כלי הטיס הבלתי מאויישים, המשמשים לאיסוף מודיעין בטווחים קצרים, התרסקו בשטח חברון ובית לחם, אחרי שורת התרסקויות במהלך השנה. בעקבות זאת, הורה מפקד זרוע היבשה על קרקוע המערך עד להודעה חדשה

צילום: דובר צה"ל

שני כלי טיס מסוג "רוכב שמיים" נפלו במהלך היום (שני) בשטח חברון ובית לחם שביהודה ושומרון. לאחר סריקות הם נמצאו על ידי כוח צה"ל. הנסיבות להתרסקות בבדיקה ואין חשש לדלף מידע מהמל"ט המשמש לאיסוף מודיעין. בעקבות כך, החליט מפקד זרוע היבשה אלוף קובי ברק, על קרקוע מערך כלי הטיס רוכב שמיים.

בחודש יולי האחרון כלי טיס בלתי מאויש מדגם "רוכב שמיים" נפל באזור שכם. כלי הטיס הוחזר לידי צה"ל בתיאום עם המנהל האזרחי וכי נסיבות נפילתו בבדיקה. גם בחודש מרץ נפל "רוכב שמיים" בשטח פלסטיני ברצועת עזה. בחודש ינואר נפל כלי הטיס הבלתי מאויש בשטח לבנון, ולפי פרסומים זרים אותר על ידי חיזבאללה. בחצי השנה האחרונה הוטמעו במזל"ט שינויים על רקע תקלות עבר.

מדובר במטוס הזעיר ללא טייס הקטן ביותר שיש בצה"ל והוא חג בטווחים קצרים מהגבול. המזל"ט משדר אל המפעיל את הצילומים על תאי השטח שאחריהם הוא עוקב, אך לא אוגר בתוכו מידע. בעקבות סדרת מקרים בשנים האחרונות התקיים תחקיר מעמיק בחיל התותחנים לבירור הנסיבות ובחלק מהמקרים התברר כי מדובר בסוללה שנגמרה, ולכן לא ניתן היה לשלוט בנתיב הטיסה של המזל"ט.

עוד בוואלה! NEWS:
סריקות על סוסים באזור מבודד: מאמץ לאיתור הישראלית בקירגיזסטן
דוח חריף: "הדרג המדיני חסר השפעה על גיבוש תכניות צה"ל"
לראשונה מאז החלה המחאה: נכים קיבלו דוחות בגין חסימת כביש

חייל מיחידת רוכב שמיים בעת המראתו של מזל"ט , ינואר 2013. חשבון הפליקר של צה"ל, צילום מסך
מל"ט רוכב שמיים/צילום מסך, חשבון הפליקר של צה"ל

קציני מילואים בחיל התותחנים טענו בעבר כי ריבוי מקרי הנפילה של וכב שמיים מתחילת השנה נובע מתקלות במערך ההפעלה ובשיקול הדעת של הגורמים בשטח. גורם לשעבר בחיל אמר כי צוות ותיק אינו דומה לצוות צעיר שמפעיל את רוכב שמיים, ובהתאמה האופן שבו מפעיל את המל"ט. לכן, אמרו הקצינים, "נדרשת בחינה מחודשת של תהליך ההכשרה והאופן שבו מעבירים ידע מקצועי ומטמיעים מסקנות מתחקירים בין הגזרות כדי שתקלות לא יחזרו על עצמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully