וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניח "רב-קו" - וביטל: נהג אוטובוס תועד גונב כספים של נוסעים

25.9.2017 / 19:19

חברת "סופרבוס" פיטרה את הנהג בטענה שמעל לכאורה בעשרות אלפי שקלים מכספיה. זאת, לאחר שקיבל מנוסעים כסף וחייב כרטיס "רב קו" שהוציא על שמו. ארגון "כוח לעובדים": הנהג טען כי פוטר שלא כדין

צילום: באדיבות חברת "סופרבוס", עריכה: מתן חדד

חברת התחבורה הציבורית "סופרבוס" פיטרה בחודש שעבר את אחד מנהגיה שלטענתה תועד כשהוא מכניס לכיסו כספים שקיבל מנוסעים. החברה אף הגישה נגד הנהג תלונה למשטרה. בעקבות פיטורי הנהג איים ארגון "כוח לעובדים" המייצג אותו בסכסוך עבודה ואף קיים שביתת אזהרה בת חצי יום, בטענה שהדבר נעשה שלא כדין.

בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS נראה הנהג כשהוא מוציא כרטיס "רב-קו" מכיס חולצתו, מניח אותו על קורא הכרטיסים ומשאיר אותו שם, בזמן שעולים נוסעים לאוטובוס. לטענת החברה מדובר בכרטיס "מזויף" שהנהג הוציא לעצמו. לאחר שנוסע שעלה לאוטובוס ושילם לו במזומן נראה הנהג מחייב את עלות הנסיעה בכרטיס ה"רב-קו" ואחר כך מבטל את החיוב, אך משיב את הקבלה לנוסע.

בהמשך התיעוד נראית נוסעת נוספת נכנסת לאוטובוס ומשלמת במזומן, אך לא מקבלת קבלה. לאחר זמן מה, הנהג מוציא את כרטיס ה"רב-קו" מכיסו ומחייב באמצעותו את נסיעתה, מניח את הקבלה על הנסיעה בצד ומעביר אותה לנוסע אחר על חשבון הנסיעה שביטל קודם לכן. כך, לטענת החברה, עלויות הנסיעה של נוסעים רבים חזרו לכרטיסו של הנהג והכסף ששולם לא נכנס לקופתה.

עוד בוואלה! NEWS:
חקירת התרסקות האפאצ'י: צה"ל אישר את חזרת המסוקים לטיסות
סריקות על סוסים באזור מבודד: מאמץ לאיתור הישראלית בקירגיזסטן
רב מוכר ועובדי עמותה להשתלת איברים חשודים בקידום תורים בכסף

נהג אוטובוס מחברת סופרבוס מרמה נוסעים 25 בספטמבר 2017. סופרבוס, מערכת וואלה! NEWS
נהג האוטובוס ביטל את חיובי הנסיעה של הנוסעים/מערכת וואלה! NEWS, סופרבוס

לפני כחודש ארגון "כוח לעובדים" שלח מכתב התראה לחברת "סופרבוס" ובו תוארו האשמות חריפות לפיהן חברת התחבורה פעלה באופן בלתי חוקי וחד צדדי כשפיטרה את הנהג.

במכתב שנשלח לחברה הביע הארגון תקווה שיהיה ניתן להגיע להסכמות בישיבת המשא ומתן הקבועה על "מתווה לפתרון עניינו של הנהג, ללא גרירת רגליים". עוד נכתב כי הנהג לא מתכוון לוותר על זכותו לשימוע וכי החברה לא התייחסה למכתבו ולטענות החמורות שהעלה כלפיה. אולם, למרות זאת, לוואלה! NEWS נודע כי הנהג כלל לא טרח להגיע לשימוע שנקבע לו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נהג אוטובוס מחברת סופרבוס מרמה נוסעים 25 בספטמבר 2017. סופרבוס, מערכת וואלה! NEWS
נהג האוטובוס הוזמן לשימוע בגין המעילה לכאורה, אך לא הגיע/מערכת וואלה! NEWS, סופרבוס

מארגון "כוח לעובדים" נמסר: "הנהג זומן לשימוע לפני פיטורים בגין מעילה לכאורה של 120 אלף שקלים מכספי החברה. המסמכים שהועברו לנהג מצביעים על ניפוח וזיוף של מספרים ועובדות שעליהן מסתמך השימוע. החברה סירבה לקיים שימוע כדין ובהתאם לחוק, למרות שאי חוקיות ההליך הובהרה לה על ידי ארגון העובדים, ומצאה לנכון לפטר את הנהג ללא קיום שימוע כלל".

בנוסף לכך טען הארגון כי רק לאחר שנציגיו התעקשו ואף קיימו שביתת אזהרה בת כמה שעות הסכימה החברה לקיים שיחת בירור בנושא. עוד נטען כי "למרות שהוצגו לחברה הסברים וממצאים אלטרנטיביים - לרבות בעיות במכונת הכרטוס - התעקשה החברה להשאיר את הפיטורים בעינם. דברים אלה חמורים לאור מעורבותו המשמעותית של הנהג כנציג במסגרת וועד העובדים ופעילותו האינטנסיבית למען הנהגים בחברה".

מחברת "סופרבוס" נמסר בתגובה כי "העבירות המרובות שעבר הנהג הן ברורות וחד משמעיות ובגינן אף הוגשה תלונה למשטרת ישראל. לאור הנסיבות החמורות זומן הנהג לשימוע לפני פיטורין פעמים אך בחר שלא להופיע. לאחר מכן פוטר כחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully