וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית פרסמה לאזרחיה סרטון תעמולה: "פגענו במפציץ אמריקני"

בסרטון ערוך מטעם משטרו של קים ג'ונג און, נראית לכאורה פגיעת טיל במפציץ מסוג B-1B וכן בנושאת מטוסים של צבא ארצות הברית. הסרטון הופץ שעות לאחר שאותם כלים שימשו את ארה"ב במפגן כוח ממזרח לפיונגיאנג. טראמפ: "איש הטילים הקטן לא יישאר בסביבה זמן רב"

רויטרס

קוריאה הצפונית הפיצה סרטון תעמולה שקרי - כל העדכונים:

- אתר אינטרנט המשתייך לזרוע התעמולה של קוריאה הצפונית הפיץ סרטון תעמולה שקרי שבו נראה טיל צפון קוריאני פוגע במפציץ אמריקני
- הפצת הסרטון באה לאחר הסלמה במתיחות בין המדינות, במהלכה ביצע ארצות הברית מפגן כוח אווירי סמוך לחופי המדינה
- שר החוץ של קוריאה הצפונית בעצרת האו"ם: ביקור טילינו בלב ארצות הברית - בלתי-נמנע
- טראמפ הגיב בטוויטר: "איש הטילים הקטן ושר החוץ שלו לא יישארו בסביבה עוד זמן רב"

קוריאה הצפונית פרסמה הבוקר (ראשון) סרטון תעמולה בו נראה מפציץ אמריקני ונושאת מטוסים מותקפים על ידי צבא המדינה. התמונות פורסמו כמה שעות לאחר שמפציצים אמריקנים טסו בשטח טיסה בינלאומי סמוך לחופה המזרחי של קוריאה הצפונית.

אתר אינטרנט השייך לזרוע התעמולה של קוריאה הצפונית פרסם את הסרטון המעובד, שבו נראה טיל של המדינה המבודדת פוגע במפציץ B-1B של ארצות הברית. בתמונה אחרת נראה פיצוץ אדיר במבט מהאוויר סמוך לנושאת מטוסים אמריקנית.

לקריאה נוספת:
טראמפ: איראן עובדת יחד עם צפון קוריאה; הסכם הגרעין לא שווה הרבה
"טראמפ הוזהר שלא להעליב את מנהיג צפון קוריאה - אך התעלם"
רעידת אדמה בצפון קוריאה: "לא סביר שנגרמה ממעשה ידי אדם"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך סרטון התעמולה שהופץ בקוריאה הצפונית/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפצת הסרטון בא על רקע ההסלמה במתיחות בין קוריאה הצפונית למערב, בהובלת ארצות הברית. אתמול בשעות הצהריים הורגשה רעידת אדמה באזור, שנחשדה תחילה כניסוי גרעיני נוסף. כמה שעות לאחר מכן טסו שני מפציצים אמריקניים מדגם B-1B בליווי מטוסי קרב במרחב האווירי הבינלאומי הסמוך לחופה המזרחי של קוריאה הצפונית. לפי הפנטגון, זאת כחלק מהפגנת טווח האפשרויות הצבאיות שעומדות בפני טראמפ.

מנגד, שר החוץ של קוריאה הצפונית רי יונג הו הזהיר במהלך נאומו בעצרת הכללית של האו"ם כי העלבונת של טראמפ הופכים את "ביקור טילינו בלב ארצות הברית לבלתי-נמנע".

נשיא ארצות הברית טראמפ לא נשאר חייב והגיב לדברי שר החוץ בחשבון הטוויטר שלו: "אם הוא שב על חשבותיו של איש הטילים הקטן, הם לא יישארו בסביבה לזמן רב!".

דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב בעצרת הכללית של האו"ם ב -77 במטה האו"ם בניו יורק. רויטרס
הוזהר שלא להתקיף אישית את "איש הטילים", טראמפ באומו בעצרת האו"ם/רויטרס

אתמול דיווח הלוס אנג'לס טיימס כי יועציו הבכירים של הנשיא טראמפ הזהירו אותו מפני מתקפה אישית נגד מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג אום לפני נאומו הראשון בעצרת הכללית של האו"ם, אך הוא התעלם. זאת, לדבריהם, מאחר שהעלבתו של הרודן הצעיר באירוע מסוג זה תמנע כל אפשרות של משא ומתן בין הצדדים.

שני גורמים אמריקניים אמרו ללוס אנג'לס טיימס כי תיאורו של טראמפ את קים כ"איש הטילים" שנמצא ב"משימת התאבדות", וכן איומו "להשמיד לחלוטין" את קוריאה הצפונית, לא היו בטיוטת הנאום, שעברה את עיניהם של כמה גורמים בכירים בממשל ביום שני - יום לפני הנאום. בין היועצים הבכירים שהזהירו את טראמפ ממהלך שכזה בחודשים האחרונים היה היועץ לביטחון לאומי הרברט מקמאסטר.

קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017. רויטרס
חשש מהסלמה נוספת. קים ג'ונג און/רויטרס

עם זאת, טראמפ נשא נאום תקיף ביותר בפני העצרת הכללית, מה שהוביל את מנהיג קוריאה הצפונית למסור הודעה אישית חריגה, ובה הוא כינה את טראמפ "לוקה בשכלו" והזהיר מפני ההשלכות של דבריו. בפיונגיאנג העלו אפשרות שבתגובה יערכו ניסוי בפצצת מימן באוקיינוס השקט, צעד שלפי גורמים אמריקניים יהיה "שינוי בכללי המשחק".

לפי הדיווח, החשש עתה בממשל הוא מכך שחילופי הדברים בין שני המנהיגים יובילו לתחילתו של שלב מסוכן בתכנית הגרעין של קוריאה הצפונית, אחרי חודשים של מאמצים דיפלומטיים שהסתכמו בסנקציות נוקשות שהוטלו על פיונגיאנג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully