וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין מגבירה את הלחץ על צפון קוריאה: תאסור ייצוא מוצרי נפט

בהמשך להודעה האמריקנית על הגבלות נוספות שיוטלו על המדינה המבודדת, הודיע גם משרד המסחר הסיני על שינוי במדיניות. בייג'ינג תאסור ייצוא מוצרי נפט, וייבוא של מוצרי טקסטיל מפיונגיאנג

רויטרס

מתיחות מול קוריאה הצפונית - עדכונים אחרונים

- סין תגביל ייצוא מוצרי נפט וייבוא טקסטל מקוריאה הצפונית
- טראמפ: "קים משוגע שלא בוחל בהרג בני עמו"
- שלשום חתם טראמפ על צו שמגביל קשרים עסקיים עם פיונגיאנג
- קים כינה את טראמפ "טיפש ולוקה בנפשו"

סין הודיעה היום (שבת) כי תאסור ייצוא של מוצרי נפט לקוריאה הצפונית, כמו גם ייבוא של טקסטיל מהמדינה המבודדת, בהתאמה להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם להחמיר את הסנקציות המוטלת על המדינה. משרד המסחר הסיני מסר בהצהרה באתר האינטרנט שלו כי בייג'ינג תגביל ייצוא של מוצרי נפט מזוקקים מה-1 באוקטובר, ותאסור ייצוא של גז טבעי באופן מיידי. ייבוא של טקסטיל מקוריאה הצפונית ייאסר באופן מיידי, כך נמסר בהצהרה.

אתמול תקף נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ את דבריו של שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און שכוונו כלפיו וכינה אותו "משוגע שלא בוחל בהרעבת ובהרג בני עמו". בדברים שכתב בחשבון הטוויטר שלו הוסיף טראמפ כי קים "יעמוד למבחן כפי שלא ראה מימיו". ביום חמישי חתם הנשיא על צו חדש נגד קוריאה הצפונית, שיאפשר פעולה נגד אזרחים פרטיים וחברות מסחריות שיקיימו קשרים עסקיים עמה. זאת, בשל תכנית הגרעין שלה וניסויי הטילים הבליסטיים.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב: מערכות ההצבעה לנשיאות ב-21 מדינות היו יעד להאקרים רוסים
טראמפ באו"ם: "הסכם הגרעין מביך - לא ניתן לאיראן לאיים על האזור"
טראמפ על איומיו של קים: "נעמיד את המשוגע למבחן שלא ראה מימיו"

קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן. רויטרס, רויטרס
מענישים את קוריאה הצפונית על הניסויים/רויטרס, רויטרס

בדברים שנשא בפני עיתונאים בטרם כניסתו לפגישה משולשת עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין ועם ראש ממשלת יפן שינזו אבה הוסיף טראמפ כי הצו החדש נועד לעצור הזרמת כספים לפיונגיאנג שמאפשרת את פיתוח תכנית הגרעין שלה. בדבריו הודה טראמפ לנשיא סין שי ג'ינפינג על החרפת הסנקציות גם מצד סין, אולם רק היום מאשרת בייג'ינג את הדברים. "המטרה שלנו היא פירוז מוחלט של קוריאה הצפונית מנשק גרעיני", הוסיף טראמפ.

לאחר מכן באותו יום נשא קים נאום שבו כינה את טראמפ "טיפש ולוקה בנפשו" ואמר כי דבריו בנאומו בעצרת האו"ם הכללית השבוע היו "הצהרות המלחמה האכזריות בהיסטוריה". קים הוסיף כי ארצו "תשקול את התגובות הקשות בהיסטוריה" כלפי ארצות הברית וכי דבריו של טראמפ באו"ם שכנעו אותו שבחירתו לדבוק בהמשך פיתוח תכנית הגרעין של פיונגיאנג הייתה נכונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully