וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשיטות ומעצרים: משטרת ספרד במבצע נגד משאל העם בקטלוניה

שוטרים חמושים החלו במבצע לאיסוף חומרים הקשורים להצבעה על עצמאות החבל שאמורה להתקיים בחודש הבא, אחרי שזו הוכרזה לא חוקית על ידי הממשלה. בין העצורים - שר בממשלה המקומית. נשיא החבל: "זאת הכרזת מצב חירום מצד מדריד הטוטליטרית"

צילום: רויטרס

משטרת ספרד פשטה היום (רביעי) על משרדי ממשל קטלוניים, בניסיון לעצור את משאל העם של החבל האוטונומי שהוכרז בלתי-חוקי על ידי הממשלה במדריד ונפסל בידי בית המשפט החוקתי. נשיא החבל מנהיג המחנה בדלני, קרלס פוג'דמון, גינה את "הגישה הטוטליטרית" של ממשלת ספרד ואמר כי מהלכיה משולים להכרזת מצב חירום.

בתקשורת הספרדית דווח כי שוטרים חמושים מיחידת "ההגנה האזרחית", הכפופה למשרד הפנים והביטחון של ספרד, פשטה על משרדי האוצר, החוץ, העבודה והרווחה בברצלונה. אוריול חואנקרס, סגן נשיא החבל האוטונומי, אמר לרדיו המקומי כי השוטרים סרקu אחרי כרזות בחירות, כספים וחומרים אחרים הקשורים להצבעה שאמורה להתקיים ב-1 באוקטובר.

לפי דיווחים מקומיים, יד ימינו של חואנקרס, ג'וזפ מריה ג'ובה, שמשמש גם שר זוטר, נעצר יחד עם עוד יותר מעשרה גורמים רשמיים בממשל. ג'ורדי סאנצ'ז, נשיא האסיפה הלאומית של קטלוניה, קרא בחשבון הטוויטר שלו "להתנגדות לא אלימה" נגד המבצע.

לקריאה נוספת בנושא
חרף התנגדות ספרד: קטלוניה תערוך משאל עם על עצמאות בחודש הבא
ספרד מעמידה לדין את מנהיג קטלוניה לשעבר - ומחזקת את הבדלנים

שוטרים מפנים מפגין אחרי פשיטה של משטרת ספרד על משרד בעיר טרסה, קטלוניה, לפני משאל העם, 19 בספטמבר. רויטרס
שוטרים מפנים מפגין שמחה על הפעילות המשטרתית בעיר טרסה/רויטרס

אתמול פשטו הרשויות על חברת דואר פרטית בעיירה טרסה, שם הם החרימו עשרות אלפי פתקים שהיו אמורים לשמש את ההצבעה. כ-200 איש מחו נגד השוטרים, ותוך כדי נרשמו עימותים בודדים והונחו פרחים על כלי רכב לפיזור הפגנות.

במהלך היום, צפוי להתחיל משפט ראשון של ראש עיר בקטלוניה, מתוך 740, באשמת מרי אזרחי.

שר החוץ של ספרד אלפונסו דסטיס עשה מעט מאוד כדי להרגיע את השטח, כשהאשים את מחנה הבדלנים בנקיטת טקטיות "נאציות", במהלך ריאיון לבלומברג. הוא הזכיר את הרודן פרנסיסקו פרנקו, שערך שני משאלי עם בתקופת שלטונו שהשתרעה מסוף שנות ה-30 ועד סוף שנות ה-70.

(עדכון ראשון: 11:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully