וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף התנגדות ספרד: קטלוניה תערוך משאל עם על עצמאות בחודש הבא

7.9.2017 / 12:00

הפרלמנט של החבל האוטונומי אישר בתום דיון סוער את ההצבעה שתתקיים ב-1 באוקטובר, ואם רוב המצביעים יבחרו "כן" - בתוך 48 שעות תכריז ברצלונה על עצמאות. ואולם, במדריד זועמים ונשבעים לבטל את ההליך. החוקה של ספרד אוסרת על התפצלות מהמדינה

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

הפרלמנט של קטלוניה אישר הלילה (חמישי) לערוך משאל עם על עצמאות החבל מספרד ב-1 באוקטובר, על אף התנגדות הממשל המרכזי במדריד שהבטיח לעצור את ההצבעה שאותה הוא מגדיר לא חוקית.

אחרי 12 שעות של דיונים, שלעתים היו סוערים, בפרלמנט בברצלונה, רוב חברי האסיפה המקומית הצביעו בעד משאל העם והמסגרת החוקית שתוביל להקמת מדינה חדשה. לפיה, האסיפה תכריז על עצמאות בתוך 48 שעות – אם אכן יושג רוב בעד התנתקות קטלוניה מספרד.

חברי פרלמנט שהתנגדו למשאל העם נטשו את האולם בטרם ההצבעה, וחלקם הותירו דגלי קטלוניה על מושביהם הריקים לאות מחאה. המנצחים, בראשות נשיא החבל קרלס פויגדמונט, שרו את ההמנון הלאומי של קטלוניה אחרי ספירת הקולות. "מחויבים לחירות ולדמוקרטיה, אנחנו ממשיכים קדימה!", אמר סגנו של נשיא החבל, אוריול חואנקרס, לאחר ההצבעה.

ראשי חבל קטלוניה אחרי ההצבעה בפרלמנט על קיום משאל עם להיפרדות מספרד, 7 בספטמבר 2017. רויטרס
ממשיכים קדימה. תומכי העצמאות של קטלוניה, אחרי ההצבעה/רויטרס

הסקרים במחוז שבצפון-מערב הממלכה מצביעים על ירידה בתמיכה בעצמאות קטלוניה, עם השיפור במצב הכלכלי ברחבי ספרד. עם זאת, רוב התושבים עדיין מעוניינים בהזדמנות להצביע על התפצלות אפשרית מספרד.

הממשלה במדריד ביקשה מבית המשפט החוקתי של ספרד להכריז כי משאל העם אינו תקף. לפי החוקה של ספרד, היא אינה ניתנת לחלוקה. לפי החוקה של ספרד, היא אינה ניתנת לחלוקה. ראש הממשלה מריאנו ראחוי אמר ביום שני האחרון כי הממשלה תפעל בכל הכוח כדי להבטיח שמשאל העם לא יצא לפועל.

בתי המשפט בספרד כבר השעו מתפקידים רשמים והטילו קנסות במיליוני אירו על פוליטיקאים קטלונים שארגנו את משאל העם הלא מחייב שנערך ב-2014, שבו נרשם רוב לתומכי העצמאות, אולם שיער ההצבעה היה נמוך. לפי נשיא החבל, במשאל העם הנוכחי לא יהיה רף מינימום של שיעור הצבעה כדי שהתוצאות יהיו מחייבות.

ההחלטה של הפרלמנט מגיעה כמה שבועות לאחר מתקפות הטרור ברחבי קטלוניה, שגבו את חייהם של 16 בני אדם, אך לא הצליחו להוביל לאיחוי הקרעים. בברצלונה ובמדריד האשימו זו את זו בכך שניתן היה למנוע את הפיגועים של דאעש, והמלך פליפה ספג שריקות בוז כשהגיע לעצרת בברצלונה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
צעדת אחדות בברצלונה אחרי הפיגועים בקטלוניה שבספרד. רויטרס, מערכת וואלה! NEWS
הפיגועים לא הובילו לאיחוי הקרעים בחברה. עצרת נגד הטרור בברצלונה/מערכת וואלה! NEWS, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully