וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: נדחתה דרישת משפחת ראול ולנברג לקבלת מידע על גורלו

בית משפט במוסקבה קבע כי לא ניתן לשחרר את המסמכים שדרשה המשפחה משום שהם מכילים מידע מסווג על אנשים נוספים. הדיפלומט השבדי סייע להציל אלפי יהודים בשואה ונתפס על ידי הסובייטים בתום המלחמה

עריכה: שניר דבוש

בית משפט במוסקבה דחה אתמול (שני) את התביעה שהגישו קרובי משפחתו של חסיד אומות העולם השבדי ראול ולנברג נגד שירותי הביטחון הפדרליים של רוסיה (FSB). התביעה הוגשה ביולי האחרון בדרישה לקבל גישה למסמכים לא מסווגים שלדברי המשפחה יכולים לשפוך אור על מה שעלה בגורלו. בית המשפט קבע כי במסמכים ישנו מידע מסווג על אנשים נוספים ולכן לא ניתן לשחררם.

הדיפלומט השבדי עזר להציל אלפי יהודים הונגרים בשואה, ונתפס על ידי כוחות סובייטיים עם תום מלחמת העולם השנייה. דוח שפרסמה רוסיה קבע כי הוא מת ב-1947 בבית הכלא לוביאנקה במרכז מוסקבה, שנוהל בידי הקג"ב, אך מעולם לא הוצגה הוכחה ממשית לכך.

לקריאה נוספת:
משפחת ראול ולנברג דורשת מידע מרוסיה: "רוצים לדעת מה עלה בגורלו"
לאחר 71 שנים: חסיד אומות העולם ראול ולנברג הוכרז מת
היומן הסודי חשף: הדיפלומט שהציל יהודים בשואה חוסל בהוראת סטלין

חסיד אומות העולם ראול ולנברג. AP
דוח שפרסמה רוסיה קבע כי הוא מת ב-1947 בבית הכלא. ולנברג/AP

מרי דופוי, אחייניתו של ולנברג, אמרה כי הארכיונים הרוסים מכילים מסמכים עם מידע ישיר על מה שעלה בגורלו, שמעולם לא הגיע לידי משפחתו או למומחים עצמאיים. "החיפוש שלנו אחרי תשובות יימשך עד שנדע מה בדיוק קרה לראול ולנברג ולמה", מסרה בהצהרה שהופצה בידי "קבוצה 29", הארגון המייצג את המשפחה בבתי המשפט ברוסיה.

בשנה שעברה נחשף יומן סודי שכתב ראש הקג"ב הראשון, ובו נכתב כי מנהיג ברית המועצות יוסיף סטלין הורה על חיסולו של ולנברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully