וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיו של אורון ירדן: "מקווה שצבי גור יישאר כלוא עד מותו"

19.9.2017 / 10:38

משפחתו של אורון שנרצח לפני 37 שנים מקווה שערעור הפרקליטות נגד השחרור המוקדם של רוצח בנם. אחיו רועי: "המשפחה נהרסה, מקווים שהשופטים ישנו את החלטת הוועדה לשחרר את הרוצח הנתעב". היום ידון בית המשפט בערעור הפרקליטות

צבי גור בבית המשפט יולי 2010. עומר מירון
"לא יעלה על הדעת שיקבל קיצור לעונש". גור/עומר מירון

משפחתו של אורון ירדן מקווה שבית המשפט ישנה את ההחלטה לשחרר מהכלא את צבי גור, שרצח את אורון לפני 37 שנים. רועי, אחיו של אורון המתגורר בשווייץ, אמר לוואלה! NEWS כי "בגלל שבישראל אין עונש מוות לרוצחים, אני מאחל לרוצח צבי גור שיישאר מאחורי סורג ובריח עד ליום מותו". הוא הוסיף כי "אנו מחכים להחלטת השופטים ומקווים שישנו את החלטת הוועדה לשחרר שחרור מוקדם את הרוצח הנתעב, שרצח את אחי כשהיה בן שמונה".

בשבוע שעבר החליטה ועדת השחרורים לשחרר את גור, כיום בן 70, שריצה 37 מתוך 45 שנות המאסר שנגזרו עליו. הערב עתרה הפרקליטות נגד החלטת הוועדה. בעתירה ביקשה הפרקליטות מבית המשפט המחוזי בלוד למנוע את שחרורו המוקדם של גור, ולעכב את ביצועו על למתן פסק הדין בעתירתה. היום (שלישי) ידון בית המשפט המחוזי מרכז בערעור שההגישה הפרקליטות.

ירדן סיפר כי "מאז הטרגדיה הנוראה המשפחה שלי נהרסה, אבי מת מצער לאחר 25 שנה, אמי ניסתה להתאבד שלוש פעמים והיום היא במצב קשה, אחותי לא התחתנה ואני עברתי שורה של אירועים נפשיים. הרוצח הנתעב פשוט הרס את משפחתנו ולא יעלה על הדעת שיקבל קיצור לעונש שנגזר עליו".

לקריאה נוספת:
"אכזריות יוצאת דופן": הפרקליטות עתרה נגד שחרור הרוצח צבי גור
אלפים מחו ברשת נגד שחרור רוצח הילד אורון ירדן: "הוא מפלצת"
שחרור הרוצח צבי גור: מי שחנק ילד קטן - לא ראוי לקיצור מאסר

אורון ירדן ז"ל. חטיבת דובר המשטרה
אורון ירדן/חטיבת דובר המשטרה

יותר מ-6,000 איש חתמו בימים האחרונים על עצומה ברשת הקוראת למנוע את שחרורו המוקדם של גור. "עד יום רביעי נוכל לעצור את הטעות הנוראה - שחרור הרוצח צבי גור מהכלא", נכתב בדף העצומה. "צבי גור רצח את הילד המקסים אורון ירדן לפני 37 שנים. מאז פרח בכלא - הפך לצייר, התחתן, הביא ילדים, זכה לנכדים. אורון ירדן לא. עכשיו המליצה ועדת שחרורים להעניק לו מתנה לראש השנה - חיים שלמים מחוץ לכלא. אסור לאפשר את זה".

לדברי האח, "משפחת ירדן, אמי פנינה, אחותי ליאורה ואני רועי מודים לאלפי האזרחים שחתמו על העצומה הקוראת לביטול החלטה על השחרור המוקדם של הרוצח של אחי. אנו רוצים להודות מקרב לב לדפנה שפיגלמן מחברת העצומה, לחברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין ששלחה מכתב חריף לפרקליט המדינה שי ניצן ולעיתונאים שסייעו במאבק החשוב".

גור נידון בשנת 1980 למאסר עולם בגין עבירת הרצח בה הורשע. בנוסף נידון לעונשים נלווים שהסתכמו ב-34 שנות מאסר, בגין הרשעתו בעבירות נוספות ובהן שתי עבירות חטיפה ועבירת סחיטה באיומים. עונשים אלה הוטלו בחופף לעונש מאסר העולם שהוטל עליו. ב-1999 נקצב עונשו ל-45 שנים, כך שהוא צפוי לסיים את מאסרו בחודש יוני 2025, ונותרו לו עוד כשמונה שנות מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully