וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אכזריות יוצאת דופן": הפרקליטות עתרה נגד שחרור הרוצח צבי גור

18.9.2017 / 19:21

בעתירה שהגישה הפרקליטות נגד החלטת ועדת השחרורים נטען כי חבריה "לא נתנו משקל ראוי לחומרת העבירה ולנסיבות האכזריות יוצאות הדופן בהן בוצעה". בנוסף ציינו כי "הוועדה לא נתנה משקל ראוי לעובדה שהאסיר לא לקח אחריות מלאה על מעשיו"

צבי גור בבית המשפט יולי 2010. עומר מירון
צבי גור בדיון בבית המשפט ב-2010/עומר מירון

שחרור צבי גור - כל העדכונים:

- הפרקליטות עתרה לבית המשפט המחוזי בלוד נגד החלטת ועדת שחרורים בדבר שחרורו של צבי גור שרצח את הילד אורון ירדן לפני כ-38 שנים
- בעתירה מתחה הפרקליטות ביקורת על החלטת הוועדה: "לא נתנה משקל ראוי לחומרת העבירה"
- הפרקליטות ציינה כי לא ניתנה התייחסות לכך שגור לא לקח אחריות מלאה על מעשיו
- אלפים הצטרפו למחאה ברשת נגד שחרורו של גור

הפרקליטות עתרה הערב (שני) נגד החלטת ועדת השחרורים שאישרה את שחרורו של צבי גור, שהורשע ברצח הילד אורון ירדן בן השמונה לפני כ-37 שנים. בעתירה ביקשה הפרקליטות מבית המשפט המחוזי בלוד למנוע את שחרורו המוקדם של גור, ולעכב את ביצועו על למתן פסק הדין בעתירתה.

בעתירת המדינה נטען כי "ועדת השחרורים לא נתנה משקל ראוי לחומרת העבירה ולנסיבות האכזריות יוצאות הדופן בהן בוצעה". בפרקליטות מתחו ביקורת על קביעת הוועדה על נימוקיה וכינו אותם "לא סבירים, היא שגויים משפטית, ומהווה פגם היורד לשורשו של עניין שיש בו כדי להביא לבטלות ההחלטה".

לקריאה נוספת:
אלפים מחו ברשת נגד שחרור רוצח הילד אורון ירדן: "הוא מפלצת"
שחרור הרוצח צבי גור: מי שחנק ילד קטן - לא ראוי לקיצור מאסר
צבי גור שרצח את הילד אורון ירדן ב-1980 ישתחרר מהכלא בשבוע הבא

אורון ירדן ז"ל. חטיבת דובר המשטרה
אורון ירדן/חטיבת דובר המשטרה

בעתירה נכתב כי "המדינה סבורה כי פרשת רצח הילד אורון ירדן עומדת במבחן 'רעידת אמות הסיפים הציבוריות' גם בחלוף השנים. רצח של ילד בנסיבות המקרה דנן מהווה רצח יוצא דופן וחריג בחומרתו, גם לאחר מחצית מתקופת השליש". הפרקליטות הוסיפה כי "מתיאור פרשת הרצח עולה תמונה של מעשה חטיפה אכזרי, קר לב ומתוכנן היטב, עם ניסיון קודם, כשהחטיפה הייתה מיועדת מתחילתה למטרות סחיטה מהורי הילד (האסיר שינה לוחית זיהוי רכבו, ביקש לבטל יום מילואים וכו') ופעל בקור רוח, בשיטתיות ובתעוזה להשגת מטרתו, ומשכך "לא יכולה להיות מחלוקת שמדובר ברצח חריג ויוצא דופן בחומרתו, בכל היבט".

בנוסף צוין כי "הוועדה לא נתנה משקל ראוי לעובדה שהאסיר לא לקח אחריות מלאה על מעשיו, והתעלמה מהקביעה בחוות הדעת הפסיכודיאגנוסטית לפיה גור 'אינו רואה בעבירה חטיפה ורצח, מתאר את השתלשלות העניינים בעיקר בתכנון התנהגות לקוי, אי שקילה של השלכות ואינו מייחס לעצמו כוונת זדון ביחס לרצח'".

אלפים ברשת: "לא לשחרר את גור"

גור נידון בשנת 1980 למאסר עולם בגין עבירת הרצח בה הורשע. בנוסף נידון לעונשים נלווים שהסתכמו ב-34 שנות מאסר, בגין הרשעתו בעבירות נוספות ובהן שתי עבירות חטיפה ועבירת סחיטה באיומים. עונשים אלה הוטלו בחופף לעונש מאסר העולם שהוטל עליו. בשנת 1999 נקצב עונשו ל-45 שנים, כך שהוא צפוי לסיים את מאסרו בחודש יוני 2025, כך שנותרו לו עוד כשמונה שנות מאסר.

יותר מ-6,000 איש חתמו בימים האחרונים על עצומה ברשת הקוראת למנוע את שחרורו המוקדם של גור. "עד יום רביעי נוכל לעצור את הטעות הנוראה - שחרור הרוצח צבי גור מהכלא", נכתב בדף העצומה. "צבי גור רצח את הילד המקסים אורון ירדן לפני 37 שנים. מאז פרח בכלא - הפך לצייר, התחתן, הביא ילדים, זכה לנכדים. אורון ירדן לא. עכשיו המליצה ועדת שחרורים להעניק לו מתנה לראש השנה - חיים שלמים מחוץ לכלא. אסור לאפשר את זה. הפרקליטות יכולה להתנגד ויש לה עד יום רביעי לעשות זאת. אנא חתמו, הפיצו, התחננו - לא לשחרר את צבי גור מהכלא! לעולם!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully