וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "וושינגטון תיסוג מהסכם הגרעין אם האו"ם לא יקפיד עליו"

נשיא ארה"ב אמר את הדברים ברקע העצרת הכללית של האו"ם ופגישתו עם נתניהו הערב שתעסוק בהסכם. בפתח פגישתו עם מזכ"ל האו"ם מתח ביקורת על הארגון ואמר כי "הבירוקרטיה פוגעת בפעילותו". מוקדם יותר אמר מפקד צבא איראן: "על ישראל להמתין בשקט עד לחיסולה"

צילום: לע"מ, עריכה: תום זואילי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ איים היום (שני) לפרוש מהסכם הגרעין עם איראן אם האו"ם לא יקפיד באכיפת תנאיו. בטהראן, לעומת זאת, אמרו כי הסכנה הגדולה ביותר לעסקה שנחתמה עם המעצמות לפני שנתיים היא "העוינות האמריקנית".

האזהרה של טראמפ הוקראה על ידי שר האנרגיה בממשלו ריק פרי במפגש השנתי של הסוכנות לאנרגיה אטומית של האו"ם (סבא"א), האמונה על פיקוח ההסכם והגורסת כי איראן עומדת בהתחייבויותיה. לדברי טראמפ, הוא לא יקבל "עסקה שאינה נאכפת כראוי".

האיומים של הממשל מגיעים שעות לפני הפגישה של טראמפ עם הראש הממשלה בנימין נתניהו בניו יורק, ברקע הדרישות של ישראל לשנות את הסכם הגרעין והחשש שלה מפני התבססות איראן בסוריה לנוכח הסכם הפסקת האש של ארצות הברית עם רוסיה.

לקריאה נוספת בנושא
חמינאי במסר לארה"ב: נגיב לכל "צעד מוטעה" ביחס להסכם הגרעין
מהטרק בדרום אמריקה אל בימת האו"ם: נתניהו חוזר למילת המפתח – איראן

נשיא ארה"ב טראמפ בבית הלבן, 13 בספטמבר 2017. רויטרס
טראמפ/רויטרס

מוקדם יותר היום הזהיר מפקד צבא איראן כי כל "טעות קטנה של ישראל" תוביל "להחרבתן של תל אביב ושל חיפה". בדבריו, שצוטטו בסוכנות הידיעות "תסנים", שב גנרל עבד אלרחים מוסוואי על איומיה השגרתיים של טהראן כי "המשטר הציוני יחדל מלהתקיים תוך 25 שנה".

לדברי מפקד הצבא, שנכנס לתפקידו בחודש שעבר, "על ישראל להישאר בשקט ולספור את הימים עד למותה" - זאת, לטענתו, "מאחר שכל טעות קטנה שלה תוביל לחיסולה במהירות הבזק". הצבא, יחד עם משמרות המהפכה, מרכיב את הכוחות המזוינים של הרפובליקה האסלאמית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
צעדת יום הצבא, טהראן, איראן, 17 באפריל 2017. צילום מסך, תסנים, צילום מסך
מצעד יום הצבא בטהראן, אפריל/צילום מסך, צילום מסך, תסנים

אתמול הזהיר המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי כי טהראן "תגיב לכל צעד מוטעה" של ארצות הברית ביחס להסכם הגרעין. הוא האשים את ארצות הברית ואת ישראל בערעור על יציבות האזור. בדצמבר, אמר חמינאי במפגש עם ראש הג'יהאד האסלאמי רמדאן עבדאללה שלח כי "משטר הציוני יחדל מלהתקיים אם יהיה מאבק מאוחד של הפלסטינים והמוסלמים נגד הציונים".

(עדכון ראשון: 13:23)

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, אפריל 2017. רויטרס
חמינאי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully