וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החלטנו להרוג את הזקנות היהודיות": 18 שנות מאסר למחבלים מארמון הנציב

18.9.2017 / 17:00

בית המשפט אף חייב את השניים לשלם פיצויים לנדקרות שנפצעו בינוני בפיגוע במאי 2016. מחבל נוסף שסייע בתכנון הפיגוע נדון ל-25 חודשי מאסר. בתמלולים שנחשפו בוואלה! NEWS עלה כי השניים סימנו את השתיים כקורבן בשל סממניהן הדתיים

צלם: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

(בווידאו: הדיווח מזירת הפיגוע, מאי 2016)

18 שנות מאסר למחבלים מארמון הנציב - כל הפרטים:

- בית המשפט גזר עונש 18 שנות מאסר על שני הצעירים שביצעו את הפיגוע במאי 2016 בשכונת ארמון הנציב בירושלים
- השניים נדרשו להעביר פיצויים לשתי הקשישות שדקרו ופצעו אותן באורח בינוני
- מחבל נוסף שהיה מעורב בתכנון הפיגוע נדון ל-25 חודשי מאסר

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שני) עונש של 18 שנות מאסר על שני מחבלים שביצעו את פיגוע הדקירה בשכונת ארמון נציב בו נפצעו שתי קשישות בדקירות סכין בחודש מאי 2016. על כל אחד מהשניים הוטלו פיצויים בגובה 165 אלף שקלים לנדקרות. על מחבל נוסף, שהיה מעורב רק בתכנון הפיגוע, נגזרו 25 חודשי מאסר.

תמלילי חקירות המחבלים שנחשפו לראשונה בוואלה! NEWSבחודש יולי בשנה שעברה, מלמדים על הסיבות והנסיבות שהובילו את השניים לבצע את הפיגוע לבצע את הפיגוע, שבו נפצעו שתי הנשים באורח בינוני.

עוד בוואלה! NEWS:
"כתם שאיש לא רצה לגעת בו": כך תציג המדינה לראשונה את סיפור המעברות
המדינה תפצה כ-170 עובדי הכור בדימונה שחלו בסרטן
טראמפ: "וושינגטון תיסוג מהסכם הגרעין אם האו"ם לא יקפיד עליו"

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
חשד לפיגוע דקירה טיילת ארמון הנציב בירושלים. מד"א
כוחות ההצלה סמוך לזירת האירוע, מאי 2016/מד"א
פיגוע דקירה בארמון הנציב – זירה. נועם מושקוביץ
סריקות בזירת האירוע, מאי 2016/נועם מושקוביץ

"ידענו שהזקנות יהודיות מהמראה והלבוש שלהן והחלטנו לתקוף אותן, להרוג אותן ולגנוב אותן", סיפר בחקירתו ע', אחד המחבלים שעבד בניקיון בקניון רמות. לדבריו, "ה' תקף את הזקנה שהלכה מאחור ואני תקפתי אחריו את אותה זקנה, והכיתי אותה בגרזן בידיים וברגליים שלה. הוא המשיך לזקנה נוספת, דחף אותה והיכה אותה. לאחר שהכיתי את הזקנה שלי שהייתה מאחורה. היא נפלה ואמרה לי 'מצטערת, מצטערת' בעברית. ניסיתי לגנוב ממנה משהו אבל לא הצלחתי. פחדנו וברחנו משם לג'בל מוכבר".

למרות התיאור המפורט שמסר, ע' סירב בתחילה להודות באחריותו לביצוע המעשה. בחקירתו הראשונה אמר בקול רועד ובדמעות כי הוא כלל לא היה מעורב. רק לאחר שהחוקרים עימתו אותו עם החומר המודיעיני שברשותם, הוא הודה במעשים המיוחסים לו, אך טען כי ה', המחבל השני, הוא זה שיזם את הפיגוע.

סריקות בג'בל מוכבר הכפר מתחת לזירת הפיגוע ארמון הנציב. נועם מושקוביץ
סריקות אחר החשודים בג'בל מוכבר, מאי 2016/נועם מושקוביץ

"ה' ביקש ממני ארבע פעמים לעשות את זה. באתי איתו כדי לתצפת וכדי לפנות לו ציר", טען. בחקירה נוספת הוא אמר כי הם תכננו "לגנוב ולרצוח יהודים", כשהוא מכנה את שכונת ארמון הנציב, הסמוכה לבית מגוריו, "התנחלות". ע' סיפר כי הסכים לבצע את הפיגוע לאחר שה' ביקש ממנו לסייע לו לנקום על מעצרה של אמו, שניסתה לבצע פיגוע דקירה בהר הזיתים. "אמא של ה' נעצרה במשטרה ואני נכנסתי איתו בפיגוע הזה, כדי לעזור לו לרצוח ישראלים וכדי לגנוב", אמר. "ה' רצה להיות שהיד בפיגוע כנקמה על אימא שלו, שנעצרה בהר הזיתים כי ניסתה לבצע פיגוע דקירה".

בחקירתו הראשונה של ה', גם הוא ניסה להפיל את האחריות על שותפו, ע', וטען כי למרות שאחז בסכין, הוא התחרט על ביצוע המעשים וכלל לא דקר את אחת הקשישות. "התכתבתי עם ע' בפייסבוק", אמר בחקירתו. "הוא שאל מה דעתי שנלך ונהיה שהידים ונרצח יהודי. בהתחלה סירבתי, אבל הוא המשיך ללחוץ עליי, ובסוף הסכמתי כי הייתי מיואש מהחיים, כי יש לי בעיות משפחתיות ובגלל בעיות הערבים בירושלים עם היהודים והמשטרה".

חברי הקבוצה אשר בין חברותיה – הפצועות בפיגוע בארמון הנציב – בזירה. משה שטיינמץ באמצעות וואווי, משה שטיינמץ
זירת פיגוע הדקירה/משה שטיינמץ , משה שטיינמץ באמצעות וואווי

רק לאחר מכן הודה כי הוא היה זה שיזם את הפיגוע, ואמר כי עשה זאת משום שאביו היכה אותו וכי מאס בחייו והחליט למות מות קדושים. "בתקופה הזו הייתי לחוץ ורבתי עם אבא שלי, ולכן החלטתי להיות שהיד ולדקור יהודי", הבהיר. ע' אף טען כי ה' הוא חבר בארגון חמאס. "המשפחה שלו והאזור שבו הוא גר ידועים כתומכי חמאס", טען בחקירתו.

זירת הפיגוע טיילת ארמון הנציב. נועם מושקוביץ
כתב אישום חמור הוגש נגד השלושה. סריקות באזור ג'בל מוכבר/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully