וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מאות שנים פוענת "המסר מהשטן" שנכתב ע"י הנזירה

21.9.2017 / 23:48

בשנת 1676 נזירה סיציליאנית טענה שהשטן כתב דרכה מסר, אך המכתב היה מוצפן ובמשך מאות שנים אף אחד לא הצליח לפענח אותו. כעת, הוא פוענח באמצעות תוכנת מחשב והתגלה תוכנו השטני

ShutterStock

בסרטון – "השטן העצוב": משחק הדיפ-ווב האפל שמסקרן את הרשת

במאה ה-17 טענה נזירה סיציליאנית כי השטן השתלט עליה וכתב דרכה מכתב עם מסר לעולם. הבעיה היחידה (חוץ מהזה שהיא ככל הנראה איבדה את שפיותה) הייתה שהמכתב נכתב בכתב מוצפן, ואף אחד לא הצליח לפענח את הקוד ולתרגם אותו - עד היום. ב"דיילי מירור" פורסם שכעת, למעלה מ-340 שנים לאחר שנכתב, תוכנו התגלה סוף סוף בזכות תוכנה מה"דארק-נט" על ידי קבוצה של מדעני מחשב איטלקים - ומסתבר שהוא אכן מכיל מסר שטני למדי.

הנזירה, מריה קרוסיפיסה דלה קונסזיונה מפלמה די מונטקיירו, כתבה את המכתב בשנת 1676. לטענתה, היא התעוררה באחד הבקרים כאשר היא מכוסה בדיו וסיפרה לאחיותיה שהייתה אחוזת דיבוק על ידי השטן וכי הוא הכריח אותה להעלות את ההודעה שלו על הכתב. הנזירות האמינו לה, אך במשך דורות אף אחד לא הצליח לפענח את הקוד בעזרתו הוצפן המכתב.

עוד בנושא
עשרות תלמידים סבלו מפרכוסים והזיות בגלל "השתלטות של השטן"
הנזירה שזעזעה את ספרד: "ייתכן שמריה הקדושה לא הייתה בתולה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב המוצפן שנכתב במאה ה-17/מערכת וואלה!, צילום מסך

"שמענו על התוכנה, שככל הנראה משמשת להצפנת מסרים עבור שירותי מודיעין", סיפר אחד המדענים ל-Times, "והזנו לתוך המערכת יוונית עתיקה, ערבית ואת האלף-בית הרומי והלטיני, כדי לחשוף את תוכן המכתב". הנזירה הייתה מומחית ללשון במהלך שנותיה במנזר, והמדענים האמינו שהיא בעצמה כתבה את המכתב באמצעות בליל של מילים משפות שונות.

המדענים זיהו במכתב את האותיות שהנזירה מריה הייתה אמורה להכיר, ולאט לאט חשפו את תוכנו. הקבוצה תרגמה 15 שורות במכתב, וגילתה שהוא דן ביחסים בין בני אדם, אלוהים והשטן. הם אומרים שהמכתב מעט מעורפל, ושהוא לא ברור לחלוטין, דבר שתומך בתיאוריה שהנזירה סבלה מסכיזופרניה או מתסמונת דו קוטבית (ולא הייתה אחוזת דיבוק. הלם, אנחנו יודעים).

אז מהו בעצם תוכן המכתב? ובכן, הוא מתאר את אלוהים, ישו ורוח הקודש כ"משקולות מתות" (ביטוי שמשמעותו חסרי ערך או לחילופין נטל כבד), גורס כי אלוהים הומצא על ידי בני האדם וטוען כי "השיטה הזו לא עובדת עבור אף אחד". בנוסף היא כתבה ש"אולי עכשיו, הסטיקס הוא בטוח" - כשהיא מתייחסת לנהר הסטיקס שמפריד בין העולם לשלנו לשאול, ממלכתו של הדס, לפי המיתולוגיה היוונית.

"אני אישית מאמין שלנזירה הייתה הבנה טובה בשפות, שאפשרה לה להמציא את הקוד, וייתכן שהיא סבלה ממצב נפשי כמו סכיזופרניה, מה שגרם לה לדמיין דיאלוגים עם השטן", אמר אחד החוקרים, "אבל זה לא הפריע למספר רב של כתות שטניות לנסות ליצור איתי קשר מאז שפרסמתי את הממצאים שלנו".

  • עוד באותו נושא:
  • נזירה
  • שטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully