וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנזירה שזעזעה את ספרד: "ייתכן שמריה הקדושה לא הייתה בתולה"

לוסיה קראם התארחה בתכנית טלוויזיה והעלתה את האפשרות שאמו של ישו, שלפי האמונה הרתה מבלי לקיים יחסי מין, שכבה עם בעלה יוסף. הזעם לא איחר לבוא, ואחרי שקיבלה איומים על חייה מסרה התנצלות פומבית

הנזירה הקתולית לוסיה קראם, שאמרה כי ייתכן שמריקה הקדושה לא הייתה בתולה, פברואר 2017. טוויטר, צילום מסך
"קיבלתי איומים על חיי". הנזירה לוסיה קראם/צילום מסך, טוויטר

נזירה קתולית עוררה השבוע סערה בספרד, לאחר שהופיעה בתכנית טלוויזיה פופולרית ואמרה כי ייתכן שמריה הקדושה, אמו של ישו שעל פי האמונה הייתה בתולה – קיימה יחסי מין עם בעלה יוסף. "אני חושבת שמריה הייתה מאוהבת ביוסף ושהם היו זוג נורמלי, וקיום יחסי מין הוא דבר נורמלי", אמרה בתכנית שעסקה בנושא אמונה ויחסי מין. "קשה להאמין לזה. אנחנו פועלים לפי חוקים שהמצאנו מבלי להבין את המסר האמיתי".

הנזירה, לוסיה קראם, היא דמות מוכרת שמרבה להתבטא בנושאים שונים, בעיקר בטוויטר שם יש לה כ-183 אלף עוקבים. במהלך התכנית היא אמרה כי מיניות היא דרך להבעה עצמית וחלק בסיסי בחייו של האדם. היא אף ציינה כי מדובר בנושא שלכנסיה היה קשה להתמודד עמו. "זה לא היה טאבו, אלא יותר נושא שנחשב למלוכלך או חבוי. זו הכחשה של מה שאני סבורה שהוא ברכה", ציינה.

עוד כתבות מהעולם:
ממשל טראמפ גינה את רוסיה: "אחראית להסלמה באוקראינה"
ר"מ נורבגיה לשעבר עוכב בשדה התעופה בארה"ב - כי ביקר בעבר באיראן
שנתיים אחרי שנטען שהורעל: פעיל אופוזיציה רוסי שוב בתרדמת

ציור של מריה הקדושה במנזר סנטה קתרינה שבסיני. ויקיפדיה, אתר רשמי
"היו לה יחסים נורמליים עם בעלה". ציור של מריה הקדושה במנזר סנתה קתרינה שבסיני/אתר רשמי, ויקיפדיה

הדברים עוררו סערה ברשתות החברתיות, ורבים חתמו על עצומה הקוראת להדיחה מהמנזר שאליו היא משתייכת. כמו כן, הבישוף של העיר ויק שליד ברצלונה גינה את הדברים ואמר כי העובדה שמריה הייתה בתולה היא עקרון בסיסי מאז תחילת הנצרות. "ההערות האלה אינן תואמות לאמונה של הכנסיה", אמר. "אנו מצרים על הבלבול שהדברים יצרו בקרב המאמינים".

קראם אמרה כי קיבלה איומים על חייה, וכי מבקריה עיוותו את דבריה. "כשנשאלתי על מריה הבתולה, אמרתי כי היא אהבה את יוסף. רציתי להגיד שלא היה מפתיע אותי אם הייתה להם זוגיות נורמלית. הדברים זעזעו אנשים רבים, אולי בגלל שלא הייתה לי הזדמנות להבהיר את דברי", ציינה, והוסיפה כי היא מתנצלת בפני מי שנפגע מהדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully