וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר"מ נורבגיה לשעבר עוכב בשדה התעופה בארה"ב - כי ביקר בעבר באיראן

3.2.2017 / 9:18

קייל מגנה בונדוויק הגיע לנמל התעופה של וושינגטון עם הדרכון הדיפלומטי שברשותו, אך פקיד משטרת הגבולות לא התרשם והחליט כי העובדה שהוא ביקר באיראן מצריכה את תשאולו, שנמשך שעה. "הייתי מופתע, התרגזתי", אמר

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(היועץ לביטחון לאומי של טראמפ: "איראן מערערת את היציבות במזרח התיכון")

ראש ממשלת נורבגיה לשעבר, קייל מגנה בונדוויק, רגיל להגיע לבירות שונות ברחבי העולם, והדרכון הדיפלומטי שברשותו אפשר לו תמיד לעבור את עמדת הבידוק בנמל התעופה במהירות וללא בעיות. הוא לא חשב לעצמו שדווקא בארצות הברית, שבה ביקר כמה פעמים במסגרת תפקידו, משטרת הגבולות לא תעשה לו את ההנחות המוכרות לו. מגנה בונדוויק, שנחת בנמל התעופה הבינלאומי של וושינגטון הבירה על מנת להשתתף בארוחה רשמית, עוכב במשך כשעה ועבר תשאול יסודי בשל העובדה שבשנת 2014 הוא ביקר באיראן.

לדברי מגנה בונדוויק, עם הגעתו לעמדת בידוק הדרכונים הוא הועבר לחדר המתנה ושהה במקום במשך 40 דקות יחד עם נוסעים אחרים שהגיעו מהמזרח התיכון ומאפריקה ונמצאו שם לצורך תשאול יסודי. לאחר מכן, הוא תושאל במשך 20 דקות על הנסיעה שלו לאיראן לפני כשלוש שנים. "הייתי מופתע, התרגזתי", אמר מגנה בונדוויק לתחנת טלוויזיה מקומית. ,"איך ייראה המוניטין של ארצות הברית בעולם אם זה ייקרה לא רק לי אלא גם למנהיגים נוספים?".

ראש ממשלת נורבגיה לשעבר, קייל מגנה בונדוויק. AP
"הדרכון הדיפלומטי היה אמור להספיק". מגנה בונדוויק/AP

העיכוב, כך נאמר לראש הממשלה לשעבר, לא קשור למדיניות ההגירה החדשה של טראמפ אלא דווקא למדיניות מימי הנשיא הקודם ברק אובמה. לארצות הברית יש הסכם עם 38 מדינות שמאפשר לאזרחיהן להיכנס לשטחה ללא ויזה. ואולם לפי הנחיה משנת 2015, אם הנוסעים ביקרו באיראן, בעיראק, בסוריה, בתימן בלוב ובסודאן, עליהם להנפיק ויזה לפני הנסיעה. לדברי מגנה בונדוויק, הוא נסע לרפובליקה האסלאמית כדי לדבר בפני ארגון זכויות אדם, ולפי בדיקה של ערוץ חדשות מקומי, המדיניות הזו לא חלה על מי שנסע לאיראן כחלק מארגון בינלאומי.

"פגשתי בעבר את הנשיאים קלינטון ובוש בבית הלבן. אני יכול להבין את החשש מטרוריסטים", הוא הוסיף, "אבל הם היו צריכים להבין שזה מספיק שיש לי דרכון דיפלומטי, שאני ראש ממשלה לשעבר. זה היה אמור להספיק כדי שהם יבינו שאני לא מהווה שום בעיה או איום למדינה הזו, ולתת לי להיכנס באופן מיידי".

דונלד טראמפ ב"ארוחת התפילה" השנתית, וושינגטון, 2 בפברואר 2017. רויטרס
העיכוב לא קשור למדיניות החדשה? טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully