וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הניסויים - טראמפ עוקץ את קים: "מה שלום איש הטילים?"

טראמפ שוחח עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין בנוגע לסדרת הניסויים שערכה קוריאה הצפונית. לאחר שסיכמו כי יחזקו את הסנקציות נגד פיונגיאנג, צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו: "תורים ארוכים לדלק נוצרים בצפון קוריאה, חבל מאוד"

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מתיחות בקוריאה הצפונית - כל הפרטים:

- נשיא ארצות הברית ונשיא קוריאה הדרומית שוחחו בטלפון בעקבות סדרת הניסויים שערכה פיונגיאנג
- לאחר השיחה, עקץ טראמפ בחשבון הטוויטר את מנהיג קוריאה הצפונית וכינה אותו "איש הטילים"
- מנהיגי שתי המדינות סיכמו להדק את הסנקציות נגד קוריאה הצפונית

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוחח היום (ראשון) בטלפון עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין בנוגע לאיום הנשקף מקוריאה הצפונית לנוכח סדרת הניסויים שערכה לאחרונה. השניים הסכימו להגביר את הלחץ על המדינה באמצעות סנקציות כלכליות. מיד לאחר הפגישה צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו ועקץ את מנהיג קוריאה הדרומית קים ג'ונג און. "מה שלום איש הטילים?", כתב טראמפ.

בהמשך ציין נשיא ארצות הברית כי שוחח עם מון בנושא הסנקציות. "תורים ארוכים לדלק נוצרים בצפון קוריאה, חבל מאוד!", כתב ברמיזה לכך שהסנקציות נגד המדינה המבודדת יימשכו. זמן קצר לאחר מכן נמסר מלשכת נשיא קוריאה הדרומית כי "שני המנהיגים הסכימו לחזק את שיתוף הפעולה בין המדינות, ולהפעיל סנקציות נוקשות ומעשיות יותר נגד קוריאה הצפונית כדי שזו תבין כי המשך ההתגרות מצד יובילו לבידוד דיפלומטי וללחץ כלכלי".

לקריאה נוספת:
קוריאה הצפונית: מטרתנו הסופית היא השגת שוויון בכוח מול ארה"ב
"עורפי הראשים": דרום קוריאה תקים כוח מיוחד לחיסול מנהיג הצפון
חרף הסנקציות והאיומים: קוריאה הצפונית ערכה ניסוי גרעיני שישי

קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017. רויטרס
"מה שלום איש הטילים?", קים ג'ונג און בתום ניסוי צבאי/רויטרס

אתמול הבהיר מנהיג קוריאה הצפונית כי מטרתו היא יצירת "שיווי משקל" בכוח הצבאי מול ארצות הברית. "מטרתנו הסופית היא להשיג שוויון כוחות אמיתי מול ארצות ברית, ולגרום לשליטיה לא להעז אפילו לדבר על אופציה צבאית מול קוריאה הצפונית", אמר קים.

בשישי שיגרה קוריאה הצפונית טיל מאזור הבירה פיונגיאנג, וזה חלף בשמיה של יפן. הטיל חלף בשמי האי הצפוני הוקאידו ותושבים הונחו להיכנס למקלטים בעקבות השיגור. הטיל נחת, לפי טוקיו, כ-2,000 קילומטרים ממזרח לאי הצפוני קייפ ארימו.

קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017. רויטרס
סיכמו לחזק את הסנקציות נגד המדינה. הניסוי בסוף השבוע/רויטרס

בתוך כך, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ויועציו הביטחוניים הבכירים אמרו בסוף השבוע כי ישנן אופציות צבאיות פתוחות להתמודדות עם המשבר בחצי האי הקוריאני. זאת, למרות דעתם של מומחים צבאיים, שאמרו לא מכבר לטראמפ וליועציו כי אין אפשרויות טובות כאלה.

בשיחה עם עיתונאים מחוץ לבסיס חיל האוויר האמריקני באזור וושינגטון, הצהיר טראמפ כי האופציות של צבא ארצות הברית חזקות, זאת במידה שיצטרך להגיב לאיומים מצד פיונגיאנג. "לאחר שראו את היכולות שלנו ואת המחויבות שלנו למשימה היום, אני יותר בטוח מאי פעם שהאופציות שלנו להתמודדות עם האיום הזה הן גם יעילות וגם מדהימות", אמר טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully