וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי סערת החתונה הגאה: ח"כ גואטה התפטר מהכנסת

17.9.2017 / 11:00

חבר הכנסת מש"ס, שחשיפתו כי השתתף בחתונת אחיינו ההומו לפני שנתיים הובילה ללחץ עליו לפרוש, הגיש ליו"ר הכנסת מכתב התפטרות שייכנס לתוקף בתוך 48 שעות. למרות זאת, גורמים במפלגה סבורים כי הוא עשוי להישאר בתפקידו בכל זאת. "זה לא סוף הסיפור"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

ח"כ יגאל גואטה (ש"ס) הגיש הבוקר (ראשון) ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין את מכתב ההתפטרות מהכנסת, שייכנס לתוקפו תוך 48 שעות, בעקבות הסערה שגרם במפלגה לאחר שנודע כי השתתף בחתונה של אחיינו ההומו. עם זאת, גורמים במפלגה סבורים כי "זה לא סוף פסוק" וכי קיים "סיכוי שגואטה יישאר בתפקידו".

הסאגה החלה לאחר שגואטה הודיע ביום רביעי כי הוא יתפטר מהכנסת בשל ביקורת קשה שהופנתה נגדו מצד רבנים בזרם הספרדי, בהם גם רבנים המזוהים עם המפלגה, בשל השתתפותו בחתונה לפני כשנתיים. מאז הודיע על כך חבר הכנסת, החלו גורמים בש"ס להפעיל לחצים כדי שגואטה יישאר בתפקידו. "גואטה הוא נכס אלקטורלי יקר", טענו חלק מהם. "צריך להשאירו".

עיקר המחלוקת קיימת בתוך מועצת חכמי התורה של המפלגה. שני רבנים - הרב שמעון בעדני והרב דוד יוסף - טוענים כי גואטה צריך להישאר, אך לעומתם, הרב שלום כהן, מנהיגה הרוחני של המפלגה, מתנגד.

לקריאה נוספת בנושא
ח"כ גואטה ב-2016 על הומואים: "בכל חברה יש אחוז של חולים"
"גואטה אמר לי: 'תש כוחי, אני לא עומד בזה יותר. אני קם והולך'"
אחרי שהותקף על חתונת אחיינו ההומו: ח"כ גואטה מש"ס התפטר מהכנסת

אחרי סערת החתונה הגאה: ח"כ גואטה התפטר מהכנסת. רוני כנפו
עורר סערה במפלגתו. ח"כ גואטה, היום/רוני כנפו

בש"ס סבורים כי מי שיכול להציל את גואטה זה רק הוא עצמו. במפלגה לא ששים להיפטר מהכוכב החדש שנכנס לכנסת רק לפני כשנתיים, אולם, גם לא יכולים לגבות הכרה בנישואים חד-מיניים, לא כמפלגה חרדית ואפילו לא כמפלגה בעלת אורנטצייה מסורתית. במהלך היומיים הקרובים הוא יצטרך לייצר נוסחה שתתיישב גם עם הקו העממי שהוא מוביל וגם עם הקו שאותו מתווה הנהגת המפלגה. גורמים המעורבים בנעשה טוענים כי "המשימה איננה בלתי אפשרית".

בפועל, גואטה צפוי להגיש את התפטרותו במהלך שיפתח מרוץ נגד הזמן למשך יומיים, שבמהלכם סבור גורם בש"ס כי "העניין צפוי להסתיים כך שגואטה יישאר בתפקידו". שר הפנים ויו"ר המפלגה אריה דרעי, שנמנע עד מהתערבות בסוגייה, צפוי לחזור אחר הצהריים לישראל אחרי ביקור של שלושה ימים באוקראינה. אם דרעי ימשיך לא להתערב, קשה לצפות איך זה יסתיים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אריה דרעי , מאי 2017. נועם מושקוביץ
יצטרך להתערב בנושא. דרעי/נועם מושקוביץ

הביקורת החריפה שהופנתה נגד גואטה מצד הרבנים באה בעקבות דבריו בריאיון בתוכנית "מה בוער" בגלי צה"ל, שבמהלכו סיפר כי השתתף בחתונת אחיינו ההומו. "לפני כשנתיים התקשרה אליי אחותי והיא אמרה לי 'יגאל אני רוצה לשמח אותך, הבן שלי מתחתן בעוד חודשיים'", סיפר בריאיון.

אחר כך תיאר גואטה כיצד נודע לו על זהותו המינית של האחיין. "במהלך השיחה המשיך בן אחותי ואמר 'אני רוצה לספר לך משהו: אני הומו ואני מתחתן עם גבר. אמרתי לו 'אתה יודע מה? עכשיו אני עוד יותר לא מבין בזה', אבל הלכנו כל המשפחה, אני אשתי והילדים, בדרך כלל לא אומר לילדים שלי לאיפה ללכת, אבל באירוע הזה אמרתי להם שההתייצבות חובה - אבל אמרתי לילדים שלי 'דעו שאנחנו הולכים לשמח אותו כי הוא הבן של אחותי ואני רוצה לחבק אותה, אבל התורה אומרת שזה אסור ותועבה'".

(עדכון ראשון: 8:24)

"ש"ס היא מפלגת בת של אגודת ישראל הקיצונית" - הרב חיים אמסלם בריאיון ל-103FM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully