וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבאי: "יוזמת שקד ובנט פוגעת בבית המשפט"; בנט: "לא קראת אותה"

16.9.2017 / 20:13

יו"ר העבודה תקף את תכניתם של השרים מהבית היהודי "לאזן בין הרשויות", והסביר כי היא תכניס שיקולים פוליטיים לבית המשפט ותפגע בעצמאותו. שקד ענתה: "אבי, היה צריך לעשות את זה לפני שנים". בנט: "מזמין את כל המפלגות להצטרף למהלך"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אריאל תמרין

יו"ר מפלגת העבודה גבאי תקף את יוזמת שקד ובנט - כל העדכונים:
- אבי גבאי טען כי הצעתם של השרים "לאזן בין הרשויות" "תהרוס את עצמאות מערכת המשפט"
- בנוסף אמר כי לדעתו נתניהו יתנגד לתכנית וכי מפלגת העבודה גם תתנגד לה
- הוא התייחס גם לחקירות נתניהו ואמר כי "השחיתות פוגעת בכבודנו הלאומי"

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי מתח ביקורת חריפה הבוקר (שבת) נגד יוזמת שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד שטענו כי "תשיב את האיזון בין שלוש הרשויות במדינה". גבאי, שכיהן בעבר כשר בממשלה יחד עם שקד ובנט, טען כי ההצעה "תהרוס את הבסיס של עצמאות מערכת המשפט והפיכתה לגוף עם שיקולים פוליטיים".

באירוע "שבת תרבות" בפתח תקווה הבהיר גבאי כי מפלגת העבודה תתנגד להעברת התוכנית המדוברת ואף ציין כי הוא מאמין שגם ראש הממשלה לא ישתף פעולה עם העברתה ויתנגד לה. התוכנית אותה הגו השרים בנט ושקד פורסמה ביום חמישי בעקבות פסיקות בג"ץ נגד חוקים שהעבירה הכנסת, כמו החוק שאפשר לגרש מבקשי המקלט וכן החוק שאפשר לחרדים שלא להתגייס.

עוד בוואלה! NEWS
בבית הלבן מאותתים: פגישת טראמפ-נתניהו תתמקד באיראן - לא בפלסטינים
ניצח במבחן הכוח הראשון: ועידת העבודה אישרה את השינויים של גבאי
נתניהו מקדם: יציאה למלחמה או למבצע צבאי - בלי אישור הממשלה

אבי גבאי בועידת מפלגת העבודה, 14 בספטמבר 2017. ראובן קסטרו
גבאי בוועידת מפלגת העבודה, השבוע/ראובן קסטרו

התכנית המדוברת צפויה לכלול שני חוקי יסוד, שלטענת השרים מהבית היהודי חסרים להשלמת החוקה - חוק יסוד הלאום, שכבר מקודם בימים אלו בכנסת, וכן וחוק יסוד: החקיקה, שישלים את הפרק המשטרי החסר בחוקה לטענתם, ויצטרף לחוקי היסוד הכנסת, הממשלה והשפיטה. לפי בנט ושקד, התכנית תהיה בראש סדר העדיפויות שלהם במושב הכנסת הקרוב".

שקד: "היה צריך לעשות זאת לפני שנים"

שרת המשפטים איילת שקד השיבה לגבאי, כשאמרה: "אבי, אני מזמינה אותך לשבת איתי וללמוד את פרטי החוק. מדובר בהסדרת היחסים בין הרשויות ושרטוט הגבולות ביניהן". לדבריה, "היה צריך לעשות זאת לפני שנים".

"ניכר שגבאי לא טרח לברר את פרטי החוק המוצע. אין שום כוונה לפגוע בעצמאות השיפוטית או במעמד בג"ץ", ענה שר החינוך נפתלי בנט.

"ההיפך הוא הנכון, אובדן אמון הציבור בבג"ץ נובע מתחושה שהוא נוטל סמכויות לא לו, וכובל את ידי הממשלה מלמשול. לכן הגיע הזמן לפעול. רק הסדרה בחוק תבטיח איזון בריא בין הרשויות ותשיב את אמון הציבור בבג"ץ. אנו מזמינים את כל המפלגות להצטרף לתהליך ההיסטורי של הסדרת העקרונות החוקתיות של ישראל", הוסיף בנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully