וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מקדם: יציאה למלחמה או למבצע צבאי - בלי אישור הממשלה

14.9.2017 / 20:20

בתזכיר שהפיצו ראש הממשלה ושרת המשפטים שקד נאמר כי התיקון לחוק יסוד הממשלה יאפשר לקבינט להכריז על פעולה צבאית, כשלפחות מחצית מחבריו נוכחים. נתניהו: "שינוי שהנסיבות מחייבות אותו"

צילום: לע"מ, עריכה: תום זואילי

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת המשפטים איילת שקד הפיצו הערב (חמישי) תזכיר חוק שיאפשר לקבינט להכריז על יציאה למלחמה או למבצע צבאי ללא אישור הממשלה – כך דווח בחדשות 2. ההצעה, תיקון לחוק יסוד: הממשלה, אמורה לעלות לאישור הכנסת בתחילת מושב החורף הקרוב.

"זה כבר כמה שנים שאני חושב שהמבנה החוקי של מדינת ישראל אינו מאפשר לה להתמודד עם אתגרים צבאיים בעידן המודרני", מסר נתניהו, המבקר באמריקה הלטינית, אחרי הפצת התזכיר.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
חרף האיומים: "טראמפ יאריך את ההקלה בסנקציות על איראן"
תיעוד: צוללות רוסיות משגרות טילי שיוט לעבר מטרות דאעש בסוריה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסייר בגבול הצפון עם שר הביטחון אביגדר ליברמן והרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט סקירה מפי אלוף פיקוד צפון יואל סטריק. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וליברמן בגבול הצפון/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

"השינוי המתבקש הוא להעביר את ההחלטות הקריטיות אל הקבינט, והדבר הזה מתבקש וניתן לעשייה אך ורק באמצעות חקיקה, וכך אנחנו עושים. אני רוצה להדגיש שאין כאן כוונה לפעולה ספציפית או לעיתוי ספציפי, אלא שינוי מבני, שהזמן והנסיבות מחייבים אותו".

לפי ההצעה לתיקון החוק, ההחלטה על פתיחה במלחמה או פעולה צבאית תתקבל בקבינט המדיני-ביטחוני, כשלפחות ממחצית מחבריו נוכחים. הממשלה תהיה רשאית גם להוסיף חברים לקבינט, בתנאי שמספר החברים בו לא יהיה גדול יותר ממחצית ממספר חברי הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully