וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: צוללות רוסיות משגרות טילי שיוט לעבר מטרות דאעש בסוריה

משרד ההגנה הרוסי פרסם את תיעוד התקיפה של שני כלי השיט, ששיגרו טילים ממרחק של כ-700 ק"מ עד לדיר א-זור שבמזרח המדינה. בשבועות האחרונים הגבירה רוסיה את תקיפותיה באזור

עריכה: ליר שפיגלר

חיל הים של רוסיה שיגר היום (חמישי) שבעה טילי שיוט אל עבר מטרות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בפאתי דיר א-זור שבמזרח סוריה – כך הודיע משרד ההגנה במוסקבה. לפי ההודעה, הטילים שוגרו משתי צוללות שנשלחו לים התיכון לאחרונה, ממרחק של 500 עד 670 ק"מ.

"המטרות שהותקפו היו עמדות פיקוד, מרכזי תקשורת, כמו גם מצבורי נשק ותחמושת של החמושים באזורים שבדרום-מזרח דיר א-זור שתחת שליטת המדינה האסלאמית", נמסר.

בשבועות האחרונים הגבירה רוסיה את תקיפותיה במחוז דיר א-זור, הגבול בעיראק, שם מתקדם צבא סוריה ומיליציות התומכות במשטר. המחוז נותר המעוז הגדול האחרון של הארגון הקיצוני במדינה, אחרי שא-רקה נכבשה ברובה על ידי הכורדים הנתמכים בידי ארצות הברית.

לקריאה נוספת בנושא
נסראללה הכריז בטקס דתי: "ניצחנו במלחמה בסוריה"
עשור לתקיפת הכור בסוריה: כשהקו האדום סומן מול הגרעין האיראני

תיעוד: צוללות רוסיות משגרות טילי שיוט לעבר מטרות דאעש בסוריה. מערכת וואלה! NEWS
שיגור טילי השיוט לעבר מטרות דאעש/מערכת וואלה! NEWS
צוללת רוסית במי הים התיכון, לחופי סוריה, 14 בספטמבר 2017. משרד ההגנה הרוסי, אתר רשמי
הצוללת הרוסית ששיגרה את הטילים/אתר רשמי, משרד ההגנה הרוסי

במקביל למהלכים הצבאיים, רוסיה פועלת גם במישור הדיפלומטי, במטרה להביא לסיום המלחמה הארוכה. גורם רוסי בכיר אמר היום כי ארצו, יחד עם איראן ועם טורקיה, קרובות להסכים על יצירת ארבעה אזורים בטוחים ברחבי סוריה, רעיון שנידון בחודשים האחרונים ושעליו הושגו הבנות עקרוניות.

אלכסנדר לברנטייב, ראש המשלחת הרוסית לשיחות באסטנה, בירת קזחסטן, אמר כי "מטרתנו העיקרית היא להקים ארבעה אזורים בטוחים בסוריה". השיחות, שבהן משתתפים גם נציגים מטעם משטרו של בשאר אסד וכן מצד כמה ארגוני מורדים, יימשכו מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully