וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה הכריז בטקס דתי: "ניצחנו במלחמה בסוריה"

12.9.2017 / 12:39

לפי דיווח בלבנון, מזכ"ל חיזבאללה אמר בפני אנשי הארגון כי משטר אסד הכריע את המלחמה, ונותרו רק "קרבות ספורדיים". דבריו של נסראללה מגיעים ברקע התקדמות מהירה של צבא סוריה במזרח המדינה נגד דאעש

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

חיזבאללה הכריז ניצחון במלחמה בסוריה, וכינה את הלחימה הנוכחית "קרבות ספורדיים" - כך דיווח היום (שלישי) העיתון הלבנוני אל-אחבאר המקורב לארגון השיעי. ההכרזה מיוחסת למזכ"ל הארגון חסן נסראללה, והיא מסמלת את אחת ההערכות הבטוחות ביותר שניפקו עד כה הכוחות הלוחמים לצדו של בשאר אסד, שהשתלטו על שטחים נרחבים בימים האחרונים במזרח סוריה על חשבון ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

לפי הדיווח, נסראללה אמר במהלך אירוע דתי כי "הדרך של הצד האחר נכשלה ועתה הוא רוצה לשאת ולתת כדי לזכות בכמה הישגים", כשהוא מתייחס ליריביו של נשיא סוריה. "ניצחנו במלחמה, מה שנותר אלו קרבות ספורדיים", אמר נסראללה, שארגונו שלח אלפי לוחמים לסוריה, בחסותה של איראן.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בנאום לציון 11 שנה למלחמת לבנון השניה. רויטרס
בטוח בניצחון כוחות המשטר. נסראללה בנאום בחודש שעבר/רויטרס

בתמיכת רוסיה ואיראן, אסד מחץ בשנה האחרונה כיסי התנגדות של המורדים במערב המדינה, בחאלב, בחומס ובדמשק, וכוחותיו מצויים עתה בעליונות צבאית אחרי יותר משש שנות מלחמה. הסכמי הפסקת האש שנחתמו בתיווך רוסיה, טורקיה, איראן וארצות הברית בשטחים שנותרו בידי האופוזיציה במערב המדינה, שחררו כוח אדם משמעותי משורות המשטר, המתקדם בלב מחוז דיר א-זור שבמזרח המדינה.

ההתקדמות שלו מזרחה, מהלך שלא ניתן היה להעלות על הדעת לפני שנתיים, הפגינה את ביטחונו של אסד במעמדו ואת הדילמה שבפניה ניצבות ממשלות המערב שעדיין רוצות בהדחתו דרך הסדר פוליטי. בחודש שעבר, אמר אסד בנאום ששודר בטלוויזיה כי יש סימנים לכך שכוחותיו מנצחים במלחמה, אך הוא הבהיר כי הלחימה נמשכת.

במקביל להתקדמות כוחות המשטר בדיר א-זור, גם הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, הנתמכים על ידי הקואליציה הבינלאומית של ארצות הברית, התקדמו גם הם במתקפה נפרדת נגד דאעש בדיר א-זור. הכוחות, שמורכבים בעיקר מלוחמים כורדים, מנהלים מערכה נוספת לכיבוש העיר א-רקה, מעוז דאעש, והם נמנעים מעימות ישיר מול משטר אסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully