וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבית הלבן מאותתים: פגישת טראמפ-נתניהו תתמקד באיראן - לא בפלסטינים

גורם בממשל ששוחח עם וואלה! NEWS אמר כי למרות שהשגת השלום נמצאת גבוה בסדר העדיפויות, פגישת המנהיגים תעסוק בעיקרה בנושאים אחרים. נשיא ארה"ב ייפגש גם עם יו"ר הרשות אבו מאזן בשולי העצרת הכללית של האו"ם

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צפוי לפגוש בשבוע הקרוב את ראש הממשלה בנימין נתניהו, וגם את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. ואולם, בבית הלבן מנמיכים ציפיות ומאותתים כי הדגש מבחינתם באותן הפגישות, שיתקיימו בהפרש של יומיים זו מזו, לא יהיה על הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

"השגת שלום בין הישראלים והפלסטינים נותרה בסדר עדיפויות גבוה, אבל הפגישות בשולי העצרת הכללית של האו"ם יתמקדו בעיקר בנושאים אחרים", אמר פקיד בבית הלבן לוואלה! NEWS. לדבריו, במוקד הפגישה בין נתניהו וטראמפ יעמוד הנושא האיראני. "ג'ארד קושנר, ג'ייסון גרינבלט ודינה פאוול חזרו זה עתה מנסיעה מאוד פרודוקטיבית לאזור, והשיחות בנושא השלום מוסיפות להתקיים באופן עקבי, אך ללא קשר לעצרת האו"ם".

עוד בוואלה! NEWS:
היילי למנהיגים יהודים: "נפעל לרפורמה במועצת זכויות האדם של האו"ם"
לפני נחיתת נתניהו: מכתב עם חומר חשוד נשלח לקונסוליה בניו יורק
טראמפ לראשי ארגונים יהודיים: "רוצה להשיג שלום עד סוף השנה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו והנשיא ארה"ב דולנד טראמפ בהצהרות , בבית רה"מ 22 במאי 2017. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וטראמפ בפגישתם בישראל/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

הפקיד בבית הלבן אמר כי העובדה שהנשיא טראמפ יפגוש את שני המנהיגים באותו השבוע אינה מלמדת על ציון דרך במגעים לשיחות השלום, אלא כי מדובר ב"צירוף מקרים מקרים הנובע מהעובדה ששלושת המנהיגים יהיו בניו יורק באותו הזמן". מוקדם יותר דיבר היועץ לביטחון לאומי, גנרל הרברט מקמאסטר בתדרוך לעיתונאים ואמר כי, "השיחות יעסקו בשורה של נושאים, אבל אנחנו מצפים שההתנהגות של איראן שמערערת את היציבות באזור, לרבות הפרה של ריבונות של מדינות אחרות במזרח התיכון, תעמוד במוקד".

מוקדם יותר, דיבר הנשיא טראמפ עם מנהיגים יהודים בשיחת ועידה לקראת ראש השנה, והתייחס בקצרה לאפשרות של חידוש המשא ומתן בין הצדדים, כשאמר: "השנה הבאה גם מביאה עמה הזדמנויות חדשות לשלום בין הישראלים והפלסטינים, ואני מלא תקווה שנראה התקדמות משמעותית עד לסוף השנה". לדברי טראמפ, "השגריר דיוויד פרידמן, ג'ראד קושנר, ג'ייסון גרינבלט וכל הצוות עובדים מאוד קשה כדי להשיג הסכם שלום. אני חושב שזה משהו שיכול לקרות".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ג'ארד קושנר, שליחו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בפגישה עם אבו מאזן ברמאללה, אוגוסט 2017. טוויטר, צילום מסך
"כל הצוות עובד מאוד קשה כדי להשיג הסכם שלום". אבן מאזן וקושנר/צילום מסך, טוויטר

אמש נסגרה הקונסוליה הישראלית בניו יורק לכמה שעות, בעקבות מכתב איום שנשלח לנתניהו ובו חומר חשוד ולא מזוהה. החומר נבדק על ידי הגורמים המוסמכים ולא התאפשרה כניסה או יציאה אל הבניין. לא ברור מי שלח את המכתב ואיזה חומר הוא הכיל.

במבנה שוכנות הלשכות של הקונסול הכללי בניו יורק דני דיין, וכן של שגריר ישראל באו"ם, דני דנון. השניים לא נכחו במקום בזמן שהתקבלה המעטפה החשודה, כיוון שנסעו לקבל את פניו של ראש הממשלה בשדה התעופה JFK בעיר.

הקונסוליה הישראלית בניו יורק. Google, צילום מסך
הקונסוליה הישראלית בניו יורק/צילום מסך, Google

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully