וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היילי למנהיגים יהודים: "נפעל לרפורמה במועצת זכויות האדם של האו"ם"

16.9.2017 / 0:28

לוואלה! NEWS נודע כי שגרירת ארה"ב באו"ם שוחחה עם עשרות מנהיגים יהודים-אמריקנים בניו יורק ואמרה כי וושינגטון תוסיף לעמוד לצד ישראל בארגון ותפעל לביטול סעיף 7, הקובע דיון שנתי מיוחד עליה. "תבדקו אותנו שוב בעוד שנה"

צילום: עדן מולדבסקי, משרד הבטחון

(בווידאו: פגישתה של היילי עם שר הביטחון אביגדור ליברמן בחודש יוני)

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי אמרה במפגש עם כ-70 מנהיגים יהודים-אמריקנים בניו יורק כי הממשל האמריקני שוקל להניח הצעה כוללת לרפורמה במועצת זכויות האדם של האו"ם - כך נודע לוואלה! NEWS. לדברי היילי, הרפורמה תכלול דרישה לביטול הסעיף השנוי במחלוקת, המייחד לרעה את ישראל וקובע דיון מיוחד עליה מדי שנה.

"בשנה הקרובה ארצות הברית תמשיך לעמוד לצד ישראל באו"ם ולפעול נגד האפליה האנטי-ישראלית בארגון", אמרה היילי, לדברי גורם שנכח במפגש, שהתייחסה מפורשות לסעיף 7 הבעייתי וכן לרשימה השחורה של חברות הפועלות בהתנחלויות שהמועצה עתידה לפרסם עד סוף השנה. לדברי הגורם, היילי הדגישה כי מאז נבחר דונלד טראמפ, "ניתן לראות ניצנים ראשונים של שינוי ביחס לישראל" וכי יש שינוי בטון האנטי-ישראלי בסדר היום של מועצת הביטחון של האו"ם. "תבדקו אותנו שוב בעוד שנה", אמרה היילי לנוכחים.

עוד בוואלה! NEWS:
בשל מכתב איום על נתניהו עם חומר חשוד: הקונסוליה בניו יורק נסגרה
הוריו של הדר גולדין נפגשו עם גרינבלט: "להפעיל לחץ על חמאס"
השגריר בארה"ב: מקווים לראות בקרוב שינוי דרמטי בהסכם הגרעין

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי בקונגרס היהודי העולמי, ניו יורק, 25 באפריל 2017. רויטרס
"ניצנים ראשונים של שינוי". היילי/רויטרס

הנושא האיראני עלה גם הוא במפגש שנערך בשגרירות ארצות הברית באו"ם, ובו נכחו השגריר באו"ם דני דנון, ונציגים של כל הארגונים היהודיים הגדולים בארצות הברית, בהם ועידת הנשיאים, הפדרציות היהודיות, התנועה הרפורמית והקונסרבטיבית ועוד. על רקע הדיון הפנימי בממשל בשאיפתו של טראמפ לסגת מהסכם הגרעין, הדגישה היילי את מחויבותה של וושינגטון לפעול נגד האיום האיראני לצד ישראל, וחזרה על עמדתה שלפיה ההסכם פגום וכי טהראן מפרה אותו בשיטתיות.

היילי נחשבת לתומכת ישראל מובהקת, ובירושלים מביעים שביעות רצון גדולה מהטון התומך שבו היא נוקטת מאז מינויה בשורה של נושאים - החל מאמירות נחרצות נגד ההטיה האנטי-ישראלית באו"ם, דרך הירתמותה לסייע למשפחות החללים והאזרחים שמוחזקים בשבי חמאס וכלה בהרחבת המנדט של כוח יוניפי"ל בדרום לבנון, שם המעורבות שלה נחשבת למכרעת. היא ביקרה בישראל ביוני האחרון ובמסגרת הביקור סיירה גם בגבול לבנון.

נשיא איראן חסן רוחאני מצביע בבחירות לנשיאות בארצו. 19 במאי 2017. AP
"מפרים את הסכם הגרעין בשיטתיות". רוחאני/AP

בעקבות קמפיין נרחב מצד ישראל והלחץ של היילי, הוחלט להרחיב את אחריותו וסמכויותיו של כוח יוניפי"ל, המופקד על שמירת הפסקת האש בדרום לבנון. נקבע כי מעתה והלאה יוניפי"ל יידרש להרחיב את הדיווחים שלו למועצת הביטחון, ולפעול ביתר שאת נגד ההפרות של החלטה 1701 שקבעה את הפסקת האש בסוף מלחמת לבנון בשנייה מצד חיזבאללה.

בעניין מועצת זכויות האדם של האו"ם נוקטת היילי גם כן בקו פרו-ישראלי פעיל; ביוני האחרון איימה כי ארצות הברית תפרוש מהמועצה ואמרה כי נשקלת גם הפסקת המימון האמריקני של הגוף הידוע בהטייתו האנטי ישראלית. בימים אלה משתף הממשל פעולה עם ישראל במאמץ למנוע את פרסום הרשימה השחורה של חברות הנמצאות בקשרים עסקיים עם ההתנחלויות.

בנאום שנשאה היילי בפני המועצה שמקום מושבה בז'נבה אמרה בחריפות כי "סימון חברות רק על בסיס מיקומם באזורי סכסוך, מבלי להסתכל על הרגלי ההעסקה שלהם או תרומתם להעצמה מקומית, מנוגד לחלוטין לחוקי סחר בינלאומי ולכל הגדרה מתקבלת על הדעת של זכויות אדם. זהו ניסיון לתת חותמת בינלאומית לתנועת ה-BDS האנטישמית ויש לדחות אותו".

(עדכון ראשון: 22:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully