וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ לראשי ארגונים יהודיים: "רוצה להשיג שלום עד סוף השנה"

15.9.2017 / 19:31

בשיחה לכבוד ראש השנה, שהתקיימה לפני פגישתו הצפויה עם נתניהו אמר נשיא ארה"ב "אני אוהב את ישראל, תמיד נתמוך בישראל ובצרכיה". ברקע הביקורת על תגובתו לימין הקיצוני, גינה טראמפ את האנטישמיות

צילום: בני בן סימון

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קיים הערב (שישי) שיחת ועידה עם ראשי ארגונים יהודיים בארצות הברית לקראת ראש השנה, ולפי אחד אחד המשתתפים, אמר טראמפ כי הוא מקווה "להשיג שלום במזרח התיכון עד סוף השנה". בשבוע הבא תתקיים עצרת האו"ם בניו יורק, שבשוליה ייפגש טראמפ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

אחד המשתתפים בשיחה, שנמשכה שמונה דקות, אמר לוואלה! NEWS אמר כי טראמפ גם גינה בתקיפות את אלו המבקשים לקדם אנטישמיות ואמר כי תמיד יעשה כמיטב יכולתו להגן על קהילות יהודיות. עוד הוסיף הנשיא: "אני אוהב את ישראל, תמיד נתמוך בישראל ובצרכיה".

בשבועות האחרונים ספג טראמפ ביקורת על תגובותיו לעצרת הימין הקיצוני בשרלוטסוויל, אחרי שהשווה בין המפגינים הניאו-נאצים למתנגדיהם מהשמאל. אתמול הוא שב על הדברים הללו, שעוררו תרעומת גם בקרב חברי מפלגתו הרפובליקנית.

ביקור הנשיא טראמפ והגברת הראשונה מלניה טראמפ במוסד יד ושם, ירושלים, 23 מאי 2017. רויטרס
ייפגשו שוב בשבוע הבא. נתניהו וטראמפ/רויטרס

מרבית הארגונים שהשתתפו בשיחה ייצגו את הזרם האורתודוקסי, אחרי שארבעה ארגונים מן הזרמים הקונסרבטיביים והרפורמים הודיעו שבכוונתם להחרים את השיחה - מסורת שהחלה בימי הנשיא הקודם ברק אובמה, במחאה על תגובתו של הנשיא לאירועים בשרלוטסוויל.

מורט קליין, יו"ר ארגון ציוני אמריקה (ZOA) אמר לוואלה!NEWS כי "זאת בושה. מטופש להרגיז את נשיא ארצות הברית כשאנחנו זקוקים לו. זה אפילו מסוכן לעשות זאת. אני מגנה את הרפורמים והקונסרבטיבים שעשו זאת". יו"ר ארגון הימין הוסיף: "אני תמיד השתתפתי בשיחות עם אובמה למרות שהתנגדתי נחרצות לעמדותיו ולא ראיתי בו ידיד של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully