וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש קיבל אחריות על הפיגוע בלונדון; רמת הכוננות הועלתה

הארגון הקיצוני טען כי הוא אחראי על הנחת המטען במטרו בבירת בריטניה, שגרם לפציעתם של 29 איש. מיי הכריזה על העלאת רמת הכוננות ל"קריטית" והגבוהה ביותר - שמשמעותה כי מתקפה נוספת תיתכן בכל עת. טרם נעצרו חשודים

רויטרס

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אמש (שישי) אחריות על הפיגוע ברכבת התחתית בלונדון, שבו נפצעו 29 בני אדם. בעקבות המתקפה, האחרונה בסדרת פיגועים שעליהם מקבל אחריות הארגון הקיצוני, הכריזה ראשת הממשלה תרזה מיי על העלאת הכוננות בממלכה, מ"חמורה" ל"קריטית" - הרמה הגבוהה ביותר, שמשמעותה כי ייתכן פיגוע נוסף בטווח הזמן המידי.

מיי אמרה כי המטען המאולתר שהונח בקרון הרכבת התחתית במערב הבירה לונדון "היה מיועד לגרום לנזק רב". היא אמרה: "מחשבותינו עם אלה שנפגעו במתקפה". טרם נתפסו חשודים והרשויות מנהלות מצוד מאז הפיצוץ שאירע בשעות הצהריים, אולם לפי דיווחים, זוהה חשוד במצלמות האבטחה בתחנת הרכבת.

מארק רואולי, ראש המטה ללוחמה בטרור של המשטרה הבריטית, אמר כי המשטרה מנהלת מצוד אחר חשודים במעורבות בפיגוע. לדבריו, חוקרים בוחנים את צילומי האבטחה ואת שאריות המטען. "זו חקירה מורכבת מאוד", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS:
הסכם משולש: רוסיה, איראן וטורקיה יפרסו משקיפים באידליב
"בהלה וכאוס": ניסו להימלט מהרכבת התחתית בלונדון - ונמחצו
שר האוצר של ארה"ב חולל סערה כשביקש לטוס לחופשה במטוס צבאי

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי, ספטמבר 2017. רויטרס
"כוחות הביטחון עושים ככל יכולתם". מיי/רויטרס

שירותי הרפואה מסרו כי אף אחד מהפצועים לא נמצא בסכנת חיים או במצב חמור. לפי גורמים ביטחוניים, המטען לא התפוצץ בשלמותו. הרשויות מסרו מקור הפיצוץ הוא במטען מאולתר, שהופעל ככל הנראה בשעון עצר.

עוד אמרה מיי לאחר הפיגוע כי המשטרה וכוחות הביטחון
במדינה "עושים ככל יכולתם" כדי לזהות את האחראים למה שכינתה "מתקפה פחדנית". ראשת הממשלה התייחסה גם לדבריו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שצייץ בחשבון הטוויטר שלו לאחר הפיגוע כי "האחראים לפיגוע היו מוכרים לסקוטלנד יארד". לדבריה, "הספקולציות לא מועילות לאף אחד", והחקירה נמצאת עדיין בעיצומה.

טראמפ שוחח אתמול עם מיי ואמר כי וושינגטון תוסיף לסייע לממלכה לסכל מתקפות טרור בשטחה. "אנו מחוייבים להמשך שיתוף פעולה קרוב עם בריטניה כדי למנוע מתקפות ברחבי העולם שמטרתן פגיעה בחפים מפשע וכדי להילחם בקיצוניות", הוסיף.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
פיצוץ בקרון רכבת תחתית בלונדון - 15 בספטמבר 2017. מתוך טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
מטען החבלה המאולתר שהתפוצץ/מערכת וואלה! NEWS, מתוך טוויטר
זירת הפיגוע בלונדון, ספטמבר 2017. רויטרס
פצועה שפונתה מזירת הפיגוע בלונדון, אתמול/רויטרס

עדת ראייה שהייתה בקרון בעת האירוע סיפרה כי שמעה רעש של פיצוץ, ולאחר מכן ראתה את דלת הקרון עולה בלהבות. עד נוסף סיפר כי רבים מהנוסעים ניסו להימלט מדלת אחת, ורמסו זה את זה.

אמה סטיבי, תושבת לונדון בת 27, שהייתה ברכבת שנפגעה בפיגוע, סיפרה שנקלעה ל"שעטה אנושית" ונפלה על מדרגות התחנה בעת שהנוסעים נמלטו מהרכבת. "נצמדתי למעקה, שמתי את עצמי בתנוחה עוברית", היא אמרה, "הייתה מתחתיי אישה בהיריון וניסיתי לא למחוץ אותה. ראיתי ילד קטן שנחבל בראשו, זה היה נורא. הפציעות שנגרמו מעדר הבורחים היו הכי גרועות".

עד ראייה בשם לוק סיפר כי שמע "סוג של רעש חזק". לדבריו, "זה קרה בדיוק כשעלינו לתחנה, כך שכולם נמחצו והיה ריח עמום של שריפה. בהחלט ראיתי כוויות, אבל כולם התנהגו כמו שצריך ויצאו במהירות האפשרית". עד נוסף סיפר על "בהלה וכאוס מוחלטים" בעת המנוסה.

הייתה זו מתקפת הטרור החמישית שפקדה את הממלכה מאז תחילת השנה. בארבעת הפיגועים האחרונים, הקטלני ביותר היה במנצ'סטר, נהרגו 36 בני אדם.

(עדכון ראשון: 19:05)

זירת הפיגוע בלונדון, ספטמבר 2017. רויטרס
נשים ליד זירת הפיגוע, אתמול/רויטרס
זירת הפיגוע בלונדון, ספטמבר 2017. רויטרס
זירת הפיגוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully