וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר של ארה"ב חולל סערה כשביקש לטוס לחופשה במטוס צבאי

15.9.2017 / 12:44

השר סטיב מנוצ'ין ביקש לטוס לירח דבש באירופה במטוס שעלותו מוערכת ב-25 אלף דולר לשעה, והסביר כי הוא זקוק להיות בקשר רציף עם הממשל. מבקר הפנים של המשרד פתח בבדיקה - ומנוצ'ין משך את הבקשה

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

שר האוצר של ארה"ב ביקש לטוס לירח דבש במטוס צבאי - כל הפרטים:

- שר האוצר של ארה"ב סטיב מנוצ'ין ביקש להשתמש במטוס צבאי לצורך ירח דבש באירופה
- במשרד האוצר בוושינגטון העריכו את עלות השימוש במטוס ב-25 אלף דולר לשעה
- דוברו הסביר כי הוא צריך לנהל תקשורת מאובטחת עם הממשל גם במהלך הטיסה
- מבקר הפנים של המשרד פתח בבדיקת הנושא - ומנוצ'ין משך את הבקשה

שר האוצר של ארצות הברית סטיב מנוצ'ין נמצא זו הפעם השנייה תוך שבועיים במרכזה של סערה ציבורית, אחרי שביקש להשתמש במטוס צבאי לטובת חופשה פרטית באירופה. פקידים במשרד האוצר בוושינגטון העריכו את עלות השימוש במטוס ב-25 אלף דולר לשעה.

תחילתו של הסיפור בתחילת הקיץ, אז ביקש מנוצ'ין להשתמש במטוס הפרטי כדי לנסוע לירח דבש עם אשתו בסקוטלנד, בצרפת ובאיטליה. הוא נימק את הצורך במטוס המיוחד בכך שעליו להיות מסוגל לנהל תקשורת מאובטחת עם הממשל במהלך הטיסה. "יש לנו כל מיני נושאים מסביב לעולם שמערבים ביטחון לאומי בדגש על קוריאה הצפונית, ונצואלה ואיראן", אמר דובר מטעמו לכלי התקשורת בארצות הברית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שר האוצר של ארצות הברית סטיב מנוצ'ין עם אשתו לואיס לינטון. רויטרס, רויטרס
מנוצ'ין ואשתו לואיס לינטון/רויטרס, רויטרס

ואולם מבקר הפנים של המשרד פחות התרשם מן הנימוקים, ופתח בבדיקה של הפרטים, דבר שהביא לכך שהשר משך את הבקשה. האירוע האחרון מצטרף למקרה נוסף בו השתמש השר במטוס פרטי של הממשל לצרכיו הפרטיים. בחודש שעבר, בזמן ליקוי החמה שנראה ברחבי ארצות הברית, נסע מנוצ'ין עם אשתו במטוס השייך לחיל האוויר לאירוע בפורט נוקס, ומשם המשיך עמה לצפייה משותפת בליקוי החמה. נסיעה במטוס של חיל האוויר נחשבת לנדירה עבור שרים שאינם עוסקים בנושאי ביטחון, כאשר בדרך כלל נהוג כי הם נוסעים במטוס מסחרי.

באותה הנסיעה חוללה סערה אשתו של השר, לואיס לינטון, כשהצטלמה על מדרגות המטוס לבושה במותגי יוקרה, ופרסמה את התמונה באינסטגרם תוך הקפדה על הבלטת כל המותגים שלבשה. כאשר אחת העוקבות העירה לה בסרקזם: "שמחה שיכולנו לשלם על הטיול שלך", הגיבה לינטון: "האם תרמת לכלכלה יותר מבעלי וממני? מבחינת הרווחים ומבחינת תשלומי המסים?". לאחר מכן, הודיע מנוצ'ין כי שילם בעבור הנסיעה של אשתו.

לאחר אותו מקרה, הודיע מבקר הפנים של המשרד שיבדוק את הנסיעה: "אנחנו בוחנים את הנסיבות של הטיסה של השר כדי לקבוע אם זו נסיעה מקובלת ואתית, ואם הייתה הקפדה על הנהלים והחוקים. כאשר הביקורת תושלם, נודיע על הצעדים המתאימים", אמר בסוף אוגוסט דובר מטעם המשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully