וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבלוגר הישראלי שהשתחרר מהכלא באזרבייג'ן: "איימו על חיי"

14.9.2017 / 21:44

אלכסנדר לפשין התקשר לח"כ קסניה סבטלובה כדי להודות לה על הסיוע למשפחתו בזמן מאסרו. "האזרים חקרו אותי ושאלו אם אני שליח של הביון הארמני או הרוסי, זה הדבר היחיד שעניין אותם", אמר

צילום: סרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

הבלוגר הישראלי אלכסנדר לפשין ששוחרר מהכלא באזרבייג'ן אמר היום (חמישי) כי לא ניסה להתאבד. לפשין התקשר לח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) כדי להודות לה על שסייעה למשפחתו במהלך תקופת מאסרו. "לא ניסיתי להתאבד כפי שפורסם. מרגע כניסתי לכלא אסירים איימו על חיי הרבה פעמים", אמר לח"כ סבטלובה. "האזרים חקרו אותי ושאלו אם אני שליח של הביון הארמני או הרוסי - אלו שטויות, אך זה הדבר היחיד שעניין אותם".

הבוקר נחת לפשין בנמל התעופה בן גוריון, לאחר שהוחזק במשך חודשיים בכלא באזרבייג'ן, אף שנגזרו עליו שלוש שנות מאסר. הוא שוחרר לאחר שהנשיא אילהם אלייב הודיע כי החליט לחון אותו ולאפשר לו לשוב לישראל. עם נחיתתו בישראל, פונה לפשין לבית החולים רמב"ם שבחיפה לסדרת בדיקות ולאבחון מצבו הרפואי.

לקריאה נוספת:
הישראלי שהשתחרר מהכלא באזרבייג'ן נחת בנתב"ג - ופונה לבית החולים
נשיא אזרבייג'ן חנן את הבלוגר הישראלי הכלוא במדינה
הבלוגר הישראלי העצור באזרבייג'ן נשלח לשלוש שנות מאסר

ND בית משפט בבאקו, בירת אזרבייג'ן, גזר שלוש שנות מאסר על הבלוגר הישראלי אלכסנדר לפשין. מערכת וואלה! NEWS
לפשין בכלא באזרבייג'ן, יולי 2017/מערכת וואלה! NEWS

לפשין, בן 40 ויליד חיפה, מחזיק באזרחות ישראלית, רוסית ואוקראינית. הוא נעצר בדצמבר 2016 בנמל התעופה במינסק שבבלארוס לבקשת ממשלת אזרבייג'ן, אליה אף הוסגר בפברואר האחרון. לפשין הוכנס ל"רשימה השחורה" של השלטונות האזרים לאחר שסייר במובלעת הרגישה נגורנו-קרבאך, שהכריזה בעבר על היפרדותה מהמדינה.

הוא פרסם בבלוג שלו מאמרים נגד השלטון האזרי, ובהם קרא להעניק עצמאות לנגורנו-קרבאך. בנוסף הוא תקף את הנשיא אלייב, כינה אותו "רודן" וטען שמשפחתו שודדת את משאבי המדינה. בתגובה, האזרים הוציאו צו מעצר נגדו בגין בגידה בעם האזרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully