וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא אזרבייג'ן חנן את הבלוגר הישראלי הכלוא במדינה

11.9.2017 / 11:31

אלייב חתם על צו המעניק חנינה מידית לאלכסנדר לפשין, שהורשע אחרי שביקר את השלטונות בבאקו וביקר במחוז הבדלני נגורנו-קרבך. הוא נשלח ביולי לשלוש שנות מאסר, אחרי שהוסגר מבלארוס. אמו: "הסיוט נגמר"

צילום: סרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

נשיא אזרבייג'ן אילהם אלייב חנן היום (שני) את הבלוגר הישראלי אלכסנדר לפשין, שנעצר בדצמבר בבלארוס והוסגר בפברואר. זאת מאחר שפרסם מאמרים נגד השלטון ונגזרו עליו שלוש שנות מאסר. צו החנינה שעליו חתם הרודן אלייב ייכנס לתוקף באופן מידי. במשפחתו התרגשו על שחרורו, שמסיים את הפרשה שנמשכה תשעה חודשים.

לפשין כינה בעבר את המדינה שבמרכז אסיה "רודנית" וקרא להענקת עצמאות לחבל נגורנו-קרבאך, הנשלט על ידי בדלנים ארמנים. לפשין אף הואשם בידי השלטונות בבאקו כי ערך "ביקור לא חוקי" באזור, הנאבק על הכרה מצד המדינה המוסלמית.

בחודש יולי התקיים משפטו, שבו הביע חרטה לפשין, המחזיק גם באזרחות רוסית. הוא אמר כי הוא "חש צער על כך שפגע ברגשותיהם של אזרחי אזרבייג'ן". לדבריו, "החרטה שלי היא מבחינה מוסרית בלבד, לא מבחינה חוקית. אני מבין עד כמה נגורנו-קרבאך חשובה לאזרבייג'ן. לא שיתפתי בשום צורה שהיא פעולה עם הרשויות הארמניות".

לקריאה נוספת בנושא
הבלוגר הישראלי העצור באזרבייג'ן נשלח לשלוש שנות מאסר
משפחת הבלוגר הישראלי שהוסגר לאזרבייג'ן: "לא יודעים מה מצבו"
בליווי שוטרים חמושים: הבלוגר הישראלי הוסגר מבלארוס לאזרבייג'ן

ND בית משפט בבאקו, בירת אזרבייג'ן, גזר שלוש שנות מאסר על הבלוגר הישראלי אלכסנדר לפשין. מערכת וואלה! NEWS
הביע חרטה במשפטו. לפשין מאחורי הסורגים/מערכת וואלה! NEWS

בלה, אמו של לפשין, הודתה לכל מי שסייע לשחרור בנה. זה "רגע מאושר, אני רוצה להודות לכל אנשים שהשתתפו ועזרו לנו, לקונסולית הישראלית בבאקו, לחברת הכנסת קסניה סבטלובה, לעמותת 'מגן המשפחה', לאנשי משרד המשפטים ולעורכי הדין". לדבריה, "הסיוט הזה ייגמר כשאלכסנדר ירד מהמטוס על אדמת ישראל, רוצים כבר לראות אותו בבית".

אחותו של אלכסנדר, יוליה אמרה: "אנחנו שמחים מאוד, מאושרים ומופתעים. מחכים לו לחג, עברנו תשעה חודשים לא פשוטים". עם זאת, היא הוסיפה כי "עד שאלכס לא יגיע הביתה פיזית, לא נוכל באמת לשמוח עד הסוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully