וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג כורדיסטן: אם עיראק לא תכיר במשאל העם - נשרטט לבד את הגבול

בעוד שבועיים יצביעו אזרחי החבל על עצמאותם, וברזאני הדף את הלחץ מצד בגדאד ומצד הקהילה הבינלאומית. "הפעם הראשונה בהיסטוריה שבה תהיה לנו הזכות לעתידנו", אמר ושלח מסר לממשל המרכזי

רויטרס

נשיא חבל כורדיסטן בעיראק מסעוד ברזאני הבהיר כי ממשלו ישרטט לבדו את הגבולות של המדינה הכורדית העצמאית – אם בגדאד לא תסכים לקבל את תוצאות משאל העם שיתקיים בהמשך החודש. בריאיון שפורסם היום (שני) ברשת BBC אמר המנהיג הוותיק כי הוא מעוניין להגיע להסכם עם הממשל המרכזי, אם אזרחי החבל יבחרו לפרוש מעיראק.

ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי הבהיר כי משאל העם אינו חוקתי וכי אינו יכיר בו, וגם בקהילה הבינלאומית – כולל בארצות הברית – דחקו בכורדים לדחות את ההצבעה מחשש שזו תפגע במאמצים נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). בטורקיה, החוששת שמשאל העם יתדלק את הרגשות הלאומניים בקרב האוכלוסייה הכורדית החיה בשטחה, הזהירו כי ההצבעה עלולה לגרום למלחמה חדשה באזור.

לקריאה נוספת בנושא
ראש ממשלת עיראק הכריז: כבשנו מעוז דאעש סמוך לגבול עם סוריה
בתוך פחות משבוע: צבא עיראק קרוב לשחרור מעוז דאעש בגבול סוריה

נשיא כורדיסטן מסעוד ברזאני באזור העיר סינג'אר, עיראק, 12 בנובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
לא נרתע. מנהיג חבל כורדיסטן ברזאני עם כוחות פשמרגה/צילום מסך, טוויטר

במהלך הריאיון הזהיר ברזאני כי הכורדים ילחמו בכל מי שינסה לשנות את "המציאות" באזור כרכוכ בכוח. כוחות הפשמרגה הכורדיים השתלטו על האזור העשיר בנפט וכן על שטחים שנויים במחלוקת נוספים במהלך שנות הלחימה בדאעש. המועצה אישרה כי היא תשתתף גם במשאל העם, על אף שחבריה ממוצא ערבי וטורקמני החרימו את ההצבעה.

המיליציות השיעיות, שמסייעות לממשל המרכזי בבגדאד נגד דאעש, הודיעו כי לא יאפשרו לכרכוכ להיות חלק ממדינה כורדית עצמאית. "זאת הפעם הראשונה בהיסטוריה שבה העם הכורדי יוכלו להכריע בעצמם על עתידם", אמר בראזני. התוצאה הצפויה של המשאל, שיתקיים ב-25 בחודש, היא רוב לתומכי העצמאות, אם כי לא ברור מה יקרה לאחר מכן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
לוחמי פשמרגה באזור העיר מוסול שבעיראק. רויטרס
כבשו שטחים רבים מידי דאעש. לוחמי פשמרגה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully