וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת עיראק הכריז: כבשנו מעוז דאעש סמוך לגבול עם סוריה

31.8.2017 / 14:53

תוך פחות משבוע השלים צבא עיראק את כיבוש העיר תל עפר, אחרי שבמשך שלוש שנים הייתה בידי הארגון הסוני. ראש הממשלה אל-עבאדי לאנשי המדינה האסלאמית: "נגיע אליכם בכל מקום"

רויטרס

ראש ממשלת עיראק, חיידר אל-עבאדי, הכריז היום (חמישי) כי צבאו הצליח להביס את לוחמי ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) בעיר תל עפר, הסמוכה לגבול סוריה. בשבת האחרונה הודיע הצבא העיראקי כי הצליח להשיג שליטה ב-95% העיר, וכעת על פי הודעת ראש ממשלת עיראק, איבד הארגון הסוני את אחיזתו בעיר.

"תל עפר שוחררה", הצהיר אל-עבאדי. "אנחנו אומרים היום לאנשי המדינה האסלאמית: בכל מקום שבו תהיו – נגיע אליכם – ולא תהיה לכם ברירה אלא להיכנע או למות".

עוד בוואלה! NEWS:
חיפושים אחר חייל שנעדר מאתמול לאחר שיצא מבסיסו ברמת הגולן
אחרי מאבק של יומיים: מתה הילדה בת השבע שטבעה בחוף עין גב בכנרת
על רקע המתיחות: ארה"ב ודרום קוריאה ביצעו תרגיל אווירי משותף

כיבוש העיר תל עפר שבעיראק מידי דאעש, אוגוסט 2017. רויטרס
כניסה הכוחות לתל עפר בסוף השבוע/רויטרס

כ-2,000 אנשי דאעש התייצבו בסוף השבוע כדי להגן על העיר מול כ-50 אלף אנשי צבא המגובים בקואליציה האמריקנית. הכניעה המהירה של דאעש עשויה לאמת את הדיווחים על קושי פיקודי ואובדן שליטה על המבנים הארגוניים של "המדינה האסלאמית".

"תל עפר עומדת ליפול לחלוטין לידינו - נותרו רק 5%", אמר דובר צבא עיראק בסוף השבוע. "יחידת העילית ללוחמה בטרור של עיראק שחררה את העיר ותקעה את דגל עיראק בראש המצודה". המצודה עצמה, הוחרבה ברובה על ידי דאעש בשלהי 2014.

בחודש יוני 2014 השתלטו אנשי דאעש על תל עפר הנמצאת כ-70 קילומטרים ממערב למוסול – מעוז הארגון בעיראק שהצבא כבש בחודש שעבר. העיר נחשבת למובלעת שיעית מחוז נינווה הסוני ברובו, וממוקמת בציר אסטרטגי המוביל לשטחה של סוריה.

עוד באותו נושא

בתוך פחות משבוע: צבא עיראק קרוב לשחרור מעוז דאעש בגבול סוריה

לכתבה המלאה
כיבוש העיר תל עפר שבעיראק מידי דאעש, אוגוסט 2017. רויטרס
העיר תל עפר בסוף השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully