וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה מאיימת לפני הטלת הסנקציות: "ארה"ב תשלם מחיר כבד"

מועצת הביטחון תצביע על נוסח מרוכך שהציגה וושינגטון בעקבות הניסוי הגרעיני, שיכלול איסור על יבוא טקסטיל מהמדינה הקומוניסטית. בתגובה, בפיונגיאנג מאיימים: "נאלף את הגנגסטרים מארה"ב"

צילום: CNN

ארצות הברית תעלה היום (שני) למועצת הביטחון של האו"ם הצעת החלטה מרוככת על סנקציות חדשות נגד קוריאה הצפונית. זאת אחרי דיונים ממושכים עם סין ועם רוסיה, המתנגדות לצעדי ענישה קשים מדי על הניסוי הגרעיני האחרון שערכה קוריאה הצפונית. בפיונגיאנג הזהירו כי וושינגטון תשלם "מחיר כבד" על קידום הסנקציות החדשות נגדה.

ההצעה החדשה צמצמה את הנוסח המקורי, שהציג את הסנקציות הנוקשות ביותר עד כה נגד המדינה הקומוניסטית. היא לא תכלול את הקפאת נכסיו של המנהיג קים ג'ונג און וחרם הנפט יוטל בהדרגתיות – אך כן תטיל איסור על ייבוא טקסטיל מקוריאה הצפונית, היעד המקורי שאליו כיוונה ארצות הברית.

הניסוי הגרעיני, השישי במספר, שערכה קוריאה הצפונית גרר גינויים מצד הקהילה הבינלאומית, וגם סין ורוסיה ביקרו את המשטר של קים על כך. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר כי הניסויים האחרונים שערכה פיונגיאנג יצרו את המשבר העולמי החמור ביותר בשנים האחרונות וכי הוא מודאג מאוד מכך.

לקריאה נוספת בנושא
חשש בבריטניה: "התקדמות צפון קוריאה בגרעין - בזכות סיוע חשאי מאיראן"
תחת עיניו הבוחנות של העולם: צפון קוריאה ציינה את יום עצמאותה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
המדינה רשמה התקדמות משמעותית. קים מול פצצת גרעין/מערכת וואלה, צילום מסך

למרות זאת, בקוריאה הצפונית המשיכו לפזר איומים. "העולם יהיה עד לכך שקוריאה הצפונית תאלף את הגנגסטרים של ארצות הברית באמצעות סדרות פעולות שהם מעולם לא דמיינו", הזהיר דובר מטעם משרד החוץ בפיונגיאנג.

הניסוי הגרעיני ושיגורי שני טילים בליסטיים בין-יבשתיים ביולי וטיל בליסטי לטווח בינוני בשמי יפן בחודש שעבר, החריף את המתיחות בחצי האי הקוריאני והוביל לאיומים במלחמה מצד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

עם זאת, בקוריאה הדרומית, שצפויה לספוג את מירב הנזק במקרה של עימות מחודש, הבהירו כי לא יאפשרו מלחמה נוספת בחצי האי. לצד זאת, דחק הנשיא מון ג'ה-אין בסקנציות חריפות על השכנה מצפון וסיכם עם טראמפ על רכישת נשק במיליארדי דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully