וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההנהגה החרדית קוראת לנציגיהם לקדם חקיקה שתמנע פגיעה בשבת

7.9.2017 / 1:00

ההנהגה התכנסה אמש כדי להכריע בסוגיית עבודת התשתית של רכבת ישראל בשבת. בהחלטה שפרסמו נכתב כי "נציגינו ימצו בהקדם את דרכי הפעולה שברשותם כדי שגופי השלטון הארצי והרשויות המקומיות לא יקבלו החלטות שפוגעות בשבת"

צילום: מתוך ה-youtube של "הלוויין של מרן", עריכה: יאיר דניאל

משבר הכדורגל בשבת - עדכונים אחרונים:

- גורמים במשרד המשפטים מגבשים מתווה שיספק פתרון נקודתי למשבר הכדורגל בשבת
- גורמים משפטיים: גם היתר חלקי עשוי לענות לדרישות שיוצגו בבג"ץ
- נציגי המפלגות החרדיות מתלבטים אם לקבל את ההצעה, גורם פוליטי: "הם תולים את החלטתם בפתרון המשבר סביב הרכבת והמרכולים"
- ראש הממשלה מנסה לגבש מתווה לפני הדיון בבג"ץ
- ההנהגה החרדית קוראת לנציגים לקדם חקיקה שתמנע פגיעה בשבת

מועצות גדולי וחכמי התורה "אגודת ישראל" החסידית, "דגל התורה" הליטאית ו"ש"ס" הספרדית התכנסו אמש (חמישי) כדי להכריע סביב סוגיית עבודות התשתית של רכבת ישראל בשבת וכן דנו במשבר הכדורגל בשבת. בהחלטה שפורסמה נכתב כי "מתוך דאגה כנה לכלל ישראל, אנו מורים לנציגינו שימצו בהקדם את כל דרכי הפעולה שברשותם, כדי לקבוע בחקיקה שכל גופי השלטון הארצי והרשויות המקומיות לא יקבלו החלטות שפוגעות בקדושת השבת".

בתוך כך, בימים האחרונים מסתמן פתרון למשבר, שלפיו יונפק היתר ספציפי שאינו גורף לפעילות שכבר קיימת בענף הכדורגל בשבת. חבר הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה) התייחס להצעה ואמר כי מפלגתו "אינה יכולה להפריע לראש הממשלה בעניין" אך אינה מחויבת להסכים לה. "נתניהו טען שאם אנחנו אנשים ישרים ורוצים לשמור על הסטטוס קוו לשני צדדיו, אז גם כשיש משהו כמו הכדורגל ובג"ץ רוצה לאסור את המשחקים אנחנו לא יכולים להתנגד להיתר ששומר על הסטטוס קוו הקיים. אני מעריך שההיתר הספציפי יינתן בסוף," הוסיף.

עוד באותו נושא:
הפתרון המסתמן למשבר הכדורגל בשבת: היתר נקודתי, ללא פגיעה בסטטוס קוו
הרבנות הראשית נגד כדורגל בשבת: "אסור לנו לשתוק על זה"
ח"כ מקלב: "כדורגל בשבת נוגד את ערכינו אך לא נוכל להפריע לרה"מ"

כינוס היסטורי של כל מועצות גדולי התורה, כולל יהדות התורה וש"ס על עבודות / משחקי כדורגל בשבת  7/9/17. נועם מושקוביץ', מערכת וואלה! NEWS
לפי הפתרון המסתמן יונפק היתר ספציפי לקיום המשחקים. התכנסות ההנהגה החרדית היום/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ'

הסאגה הפוליטית בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשי הסיעות החרדיות נחשפה בוואלה! NEWS בשבוע שעבר, אז דווח כי נתניהו מתכוון להנפיק היתר גורף לפעילות הענף בסופי שבוע. לצורך כך, הוא כינס את הוועדה בחשאיות מבלי להזמין את הנציג החרדי, שר הדתות דוד אזולאי, וביקש בסוף הדיון לגבש בפועל את ההמלצות לפיהן יינתן ההיתר.

ראשי המפלגות החרדיות אריה דרעי, משה גפני ויעקב ליצמן זעמו על כך, ודחו את הפגישה עמו בשלושה ימים. במהלך פגישתם דנו הנציגים החרדים על עבודות הרכבת בשבת בתקופה האחרונה ועל משבר הכדורגל, אך לא הושגה בה התקדמות משמעותית.

עוד באותו נושא

הפרוטוקול נחשף: נתניהו הורה להתיר כדורגל בשבת - ללא נציג חרדי בוועדה

לכתבה המלאה
כינוס היסטורי של כל מועצות גדולי התורה, כולל יהדות התורה וש"ס על עבודות / משחקי כדורגל בשבת  7/9/17. נועם מושקוביץ', מערכת וואלה! NEWS
"מורים לנציגינו לא לקבל החלטות שפוגעות בקדושת השבת". ח"כ דוד אזולאי/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ'

אחת ההצעות הבולטות שעלתה מאז, בין היתר במהלך שיחות שקיימו גורמים משפטיים ופוליטיים, היא האפשרות שבמסגרתה יינתן היתר רק לפעילות הקיימת כיום בענף הכדורגל אך לא מעבר. כך, מצד אחד בג"ץ לא יאסור את פעילות הענף בשבת בטענה כי אין לו היתר חוקי, ומצד שני הסטטוס קוו לא ייפגע והחרדים לא יוכלו לחולל על כך משבר קואליציוני משמעותי.

סוגיית הכדורגל בשבת הכניסה את הממשלה הנוכחית למורכבות רגישה בעקבות עתירה שהגישה "התנועה למדינה יהודית", בשמם של שחקני כדורגל דתיים ומסורתיים שביקשו לאסור את המשחקים בשבת, משום שלפעילות הענף אין היתר עבודה חוקי מטעם המדינה. הדיון הקרוב בעתירה צפוי להתקיים ב-18 בספטמבר, וכדי להימנע ממצב שבו בג"ץ יאסור משחקים בשבת, נתניהו מעוניין להעניק את ההיתר החריג לענף הכדורגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully