וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ מקלב: "כדורגל בשבת נוגד את ערכינו אך לא נוכל להפריע לרה"מ"

7.9.2017 / 10:35

ביהדות התורה אישרו את קיום הפתרון למשבר הכדורגל בשבת: "נתניהו אמר שאנחנו לא חייבים להסכים, אבל לא יכולים להתנגד". מועצות גדולי וחכמי התורה יתכנסו להכרעה משותפת בסוגיה, גורם חרדי: "לא תהיה הוראה לפרישה מהממשלה"

צילום: מתוך ה-youtube של "הלוויין של מרן", עריכה: יאיר דניאל

(הרב הראשי יוסף: "התרת כדורגל בשבת תגרום לספרדים לחטוא")

ביהדות התורה מאשרים כי קיים פתרון למשבר הכדורגל בשבת, כפי שנחשף בוואלה! NEWS. חבר הסיעה ח"כ אורי מקלב התייחס אתמול (רביעי) לכוונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להתיר את פעילות משחקי הליגה בשבת והודה כי עלתה הצעה לפיה ההיתר לא יהיה גורף, אלא ספציפי, כך שלא תהיה פגיעה בסטטוס קוו. מקלב סיפר כי "נתניהו אמר לנו שאנחנו לא חייבים להסכים לכך, אבל לא יכולים להתנגד".

לדברי מקלב, "נתניהו טען שאם אנחנו אנשים ישרים ורוצים לשמור על הסטטוס קוו לשני צדדיו, אז גם כשיש משהו כמו הכדורגל ובג"ץ רוצה לאסור את המשחקים אנחנו לא יכולים להתנגד להיתר ששומר על הסטטוס קוו הקיים. נכון שזה נגד הערכים שלנו, אבל אנחנו לא יכולים להפריע לראש הממשלה בעניין הזה ואני מעריך שההיתר הספציפי יינתן בסוף".

הערב צפוי כינוס משותף לשלוש מועצות גדולי וחכמי התורה - של "אגודת ישראל" החסידית, "דגל התורה" הליטאית וש"ס הספרדית - כדי להכריע בסוגיה. מדובר בכינוס של כל ההנהגה הרוחנית שצפויה להכריע בעיקר סביב סוגיית עבודות תשתית של רכבת ישראל בשבת. הרבנים צפויים להכריע כיצד לפעול במישור הפוליטי, ובסוף הכינוס, צפויה להתפרסם החלטה משותפת לכל המועצות יחד.

ח"כ אורי מקלב, 3 במאי 2017. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
"אנחנו לא יכולים להפריע לראש הממשלה בעניין הזה". ח"כ מקלב/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת

גורם חרדי העריך אתמול כי "לא תהיה הוראה לפרישה מהממשלה" והכנס נועד בעיקר להעביר מסר של גיבוי לנציגים החרדים ודרישה "לעמידה תקיפה נגד חילול שבת בחסות הממשלה". הכינוס המשותף מתקיים אחרי ששר העבודה והרווחה חיים כץ התחייב אתמול בפני נציגי ש"ס ויהדות התורה כי בחודש הקרוב, עד לאחר תקופת החגים, לא יתקיימו עבודות תשתית של הרכבת בשבת. ההחלטה הזו ניתנה בין היתר כדי לצנן את הרוחות סביב הוויכוח על השבת בממשלה.

בתחילת השבוע נפגשו ראשי המפלגות החרדיות - אריה דרעי, משה גפני ויעקב ליצמן עם נתניהו. אלה דנו עמו גם במשבר הכדורגל שנחשף בוואלה! NEWS בשבוע שעבר - לאחר שנתניהו התכוון להנפיק היתר גורף לכל פעילות הענף בסופי שבוע. לצורך כך הוא כינס את הוועדה בחשאיות מבלי להזמין את הנציג החרדי, שר הדתות דוד אזולאי, וביקש בסוף הדיון לגבש בפועל את ההמלצות להיתר. החרדים זעמו, ודחו פגישה שתוכננה עמו בשלושה ימים.

אחת ההצעות הבולטות שעלתה מאז, בין היתר במהלך שיחות שקיימו גורמים משפטיים היא האפשרות שיינתן היתר רק לפעילות הקיימת כיום בענף הכדורגל אך לא מעבר. כך, מצד אחד בג"ץ לא יאסור את פעילות הענף בשבת בטענה כי אין לו היתר חוקי, ומצד שני הסטטוס קוו לא ייפגע והסיעות החרדיות לא יוכלו לחולל על כך משבר קואליציוני.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יעקב ליצמן ושר הפנים אריה דרעי בוועידת המודיע בנושא כלכלה ועסקים, 20 בנובמבר 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו עם השרים דרעי וליצמן/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully