וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלחץ החרדים: השר חיים כץ הורה לבטל עבודות הרכבת בשבת בתקופת החגים

6.9.2017 / 19:06

שר העבודה והרווחה התחייב בפני המפלגות החרדיות כי עד לאחר יום כיפור, לא יתקיימו עבודות תשתית של רכבת ישראל בשבת: "ברוח חודש הרחמים והסליחות, הגורמים המקצועיים הונחו לשים לב בתקופת חגי תשרי לרגישות הציבור"

צילום: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: אריאל תמרין

שר העבודה והרווחה חיים כץ התחייב היום (רביעי) בפני נציגי המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה כי בחודש הקרוב, עד לאחר תקופת החגים, לא יתקיימו עבודות תשתית של רכבת ישראל בשבת. ההתחייבות נמסרה על רקע המשבר הפוליטי סביב כוונת ראש הממשלה לתת היתר קבוע לפעילות הכדורגל בשבת.

היום נפגשו נציגי יהדות התורה וש"ס עם מנכ"ל משרדו העבודה והרווחה אביגדור קפלן, ונמסר להם כי בשבת הקרובה יתקיימו עבודות כמתוכנן משום שהאישורים כבר ניתנו - אך בכל שאר סופי השבוע עד לאחר יום הכיפורים, בסוף החודש, לא יינתנו היתרי עבודה.

שר הרווחה כץ: "מאות מיליוני שקל לא הועברו לניצולי השואה". ניב אהרונסון
בלי עבודות בסופ"ש עד סוף החודש. השר כץ/ניב אהרונסון

בהודעה מטעמו של כץ נכתב בנוסח מעורפל כי "ברוח חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות, שר העבודה והרווחה חיים כץ הנחה את הגורמים המקצועיים לבחון את ההיתרים להעסקת עובדים ברכבת ישראל ביום מנוחתם השבועית, ולנהוג בתקופת חגי תשרי בשים לב לרגישות הציבור באותם הימים ולחשיבות ימי התשובה לעם היהודי".

בהתאם לדרישת הנציגים החרדים, כץ מסר כי הוא "שוקל להנחות את גורמי המקצוע במשרד לבחון את בקשות הרכבת מוקדם ככל האפשר על מנת להימנע מלחצים שיכולים להיווצר בשל לוח זמנים דחוק".

בפגישה עם קפלן, דרשו חברי ועדת הארבעה - הח"כים אורי מקלב וישראל אייכלר מיהדות התורה ומיכאל מלכיאלי ויואב בן צור מש"ס לשנות את אופן פעילות ועדת ההיתרים במשרדו של כץ כך שיינתן לה כלים מקצועיים וסמכויות כדי לצמצם את היקף ההיתרים לעבודות בשבת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יעקב ליצמן ושר הפנים אריה דרעי בוועידת המודיע בנושא כלכלה ועסקים, 20 בנובמבר 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה נתניהו עם ראשי המפלגות החרדיות/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

ההחלטה של כץ התקבלה ברקע המשבר עם המפלגות החרדיות על מה שנציגיהם מכנים "ריבוי חילול שבת" בחסות הממשלה. במשך חודשים ארוכים טענו ראשי המפלגות בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו כי לא יוכלו לאפשר את המשך העבודות, ונפגשו עמו בתחילת השבוע כדי למצוא לכך פתרון.

כפי שנחשף בוואלה! NEWS בשבוע שעבר, ראשי המפלגות החרדיות נאבקים נגד כוונה נוספת של ראש הממשלה להעניק היתר גורף לפעילות ענף הכדורגל בשבת, זאת לקראת דיון בבג"ץ בעניין בהמשך החודש. אחת ההצעות שעלו בימים האחרונים על ידי גורמים משפטיים היא לשמר את הסטטוס קוו הקיים כך שההיתר שיינתן לא יהיה גורף לכל פעילות הענף אלא רק לפעילות הקיימת כיום.

ראשי המפלגות החרדיות טרם הודיעו את עמדתם על כך, ומחר צפוי כינוס משותף לשלוש מועצות גדולי וחכמי התורה - של "אגודת ישראל" החסידית, "דגל התורה" הליטאית וש"ס הספרדית - כדי להכריע בסוגיה. הרבנים צפויים להכריע כיצד לנהוג, ובסוף הכינוס יתפרסמו ההחלטות המשותפות לכל ההנהגה הרוחנית החרדית.

עם זאת, בקואליציה כבר היו מי שהודיעו שיתנגדו: ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) אמר כי "‏אנחנו מתנגדים ונתנגד לכל עסקת ישראבלוף של סחר מכר בעניין השבת". לדבריו, "כמו כדורסל גם כדורגל אפשר לשחק ביום חול. לא ניתן לפגוע בשבת ולהדיר את שומריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully