וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סופה מסוכנת ביותר": "אירמה" מתחזקת - ובארה"ב מתכוננים

6.9.2017 / 4:30

הסופה שמתקדמת לכיוון פורטו ריקו ודרום ארה"ב הגיעה לדרגה 5, ועשויה לגרום לסערות בזק והצפות, עם רוחות בעוצמה של 300 קמ"ש. טראמפ הכריז על מצב חירום. "חייבים להיות מוכנים", אמר מושל פורטו ריקו, אליה צפויה להגיע הסופה היום. במיאמי קוראים לתושבים להתפנות

צילום: רויטרס

הוריקן "אירמה" - עדכונים אחרונים:

- הסופה התחזקה לדרגה 5: "מסוכנת מאוד"
- מצב חירום הוכרז בפורטו ריקו ובדרום פלורידה
- הסופה תכה בפורטו ריקו היום, וייתכן שתגיע לפלורידה בסוף השבוע
- מושל פלורידה: "טראמפ הציע את כל המשאבים"

סופת ההוריקן "אירמה" התחזקה אתמול (שלישי) והגיעה לדרגה 5, כשהיא מתקרבת לפורטו ריקו ולדרום ארצות הברית. הסופה מאיימת לפגוע עם רוחות קטלניות, סערות בזק והצפות, זאת בזמן שטקסס ולואיזיאנה עוד מתאוששות מהוריקן "הארווי". אזהרות הוריקן עומדות בתוקף בפורטו ריקה וסביבתה, כך עדכן מרכז ההוריקן הלאומי בארה"ב. ההוריקן מוגדר כסופה החזקה ביותר שתועדה אי פעם באוקיינוס האטלנטי והיא מביאה עמה רוחות בעוצמה של 300 קמ"ש.

הנשיא דונלד טראמפ הכריז על מצב חירום בפלורידה, פורטו ריקו ובאיי הבתולה האמריקניים. "אירמה הופכת לסופת הוריקן מסוכנת ביותר", דווח ממרכז ההוריקן הלאומי שהתריע כי היא עשויה אף להתחזק. מושל פורטו ריקו, ריקרדו רוסלו, שהכריז על מצב חירום, קרא ל-3.4 מיליון התושבים להתכונן לסופה ההרסנית. "אין שום סימן חיובי שהמצב הולך לכיוון אחר. אנו מצפים שהיא תכה בעוצמה, ואנחנו חייבים להיות מוכנים", אמר במסיבת עיתונאים.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי "הארווי": הוריקן "אירמה" בדרך לחוף המזרחי של ארה"ב
"יידרשו שנים של שיקום": טקסס נערכת ליום שאחרי הוריקן "הארווי"
הוריקן "הארווי" כבר מאחורי טקסס, אך מאמצי השיקום ייקחו שנים

מדפים ריקים בסופרמרקט בסן חואן בעקבות הכנות התושבים להורקין אירמה, פוארטו ריקו, 65 בספטמבר 2017. רויטרס
מדפים ריקים במרכולים בפורטו ריקו/רויטרס

אירמה נמצאת כ-440 קילומטרים מזרח לאי אנטיגווה, ונעה מערבה במהירות של 22 קמ"ש, מסר מרכז ההוריקן הלאומי. במיאמי ביץ' נערכים להצפות ומחלקים עשרה שקי חול לכל משפחה. בנוסף, יפתחו בחינם חניונים עירוניים כדי שתושבים יוכלו להחנות את רכביהם, למקרה של הצפת רחובות. במביל, ממוקמים בעיר גנרטורים ומשאבות שיוכלו לשאוב את המים.

לצד כל אלה, מבקשות הרשויות מהתושבים להתפנות מהאזור ולנסוע צפונה, וכבישי האגרה בפלורידה לא יגבו תשלום עד הודעה חדשה. משטרת מיאמי ביץ' הודיעה כי על התושבים להיערך לפינוי, וזאת לאור העלייה בסיכויים שביממה הקרובה יוכרז באזור על פינוי חובה.

צילום לווין של הצי האמריקני של הוריקן אירמה,5 בספטמבר 2017. רויטרס
צילום לווין של הסופה/רויטרס

ליסה פרגוסון, בעלת אכסניה בפורטו ריקו, אמרה כי האורחים שהיו לה עזבו, וכי הצוות התקין ציוד מיוחד לקראת הסופה שאמורה להכות באי היום. פרגוסון סיפרה על "שקט שלפני הסערה", כשעדכנה כי היום השמיים היו בהירים, עם רוח רעננה ושירת ציפורים.

"זה מאיים לדעת שהסופה אי שם. אבל הכול מושלם", אמרה פרגוסון בשיחת טלפון עם סוכנות הידיעות רויטרס. הטלוויזיה בפורטו ריקו הראתה אתמול תורים ארוכים של קונים המצטיידים במים, פנסים, סוללות, גנרטורים ומזון. אירמה מאיימת גם על החוף המזרחי של ארצות הברית, ובמיוחד פלורידה, שנמצאת תחת מצב חירום. הסופה אמורה להכות בדרום פלורידה ביום שבת.

מושל פלורידה ריק סקוט אמר שלשום בטוויטר כי שוחח עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ש"הציע את מלוא המשאבים של הממשל, בזמן שתושבי פלורידה מתכוננים להוריקן אירמה". מוקדם לחזות את הנתיב המדויק של הסופה, אך מרכז ההוריקנים מצפה שתכה בארה"ב בסופ"ש.

תושבי באיומן קונים חומרי בנייה במטרה למגן את בתיהם מהוריקן אירמה, פוארטו ריקו, 65 בספטמבר 2017. רויטרס
תושבים מצטיידים בציוד להתמגנות/רויטרס

אירמה היא הסופה השנייה החזקה המכה בארצות הברית החודש, אחרי הסופה "הארווי" שהכתה בטקסס כשהיא בדרגה 4 לפני כשבועיים, והובילה להצפות, גשם והרס של אלפי בתים ובתי עסקים. בסופה נהרגו כ-50 איש, ויותר ממיליון נעקרו מבתיהם. חלפו יותר ממאה שנים מאז הפעם האחרונה שבה שתי סופות בסדר גודל כזה פגעו ישירות בארצות הברית.

(עדכון ראשון: 18:52)

תושבי באיומן קונים חומרי בנייה במטרה למגן את בתיהם מהוריקן אירמה, פוארטו ריקו, 65 בספטמבר 2017. רויטרס
פורטו ריקו מתכוננת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully